Skip to main content

Sinds 7-11 last van traag internet en nu wil ook TV ontvanger niet meer opstarten. Blijft hangen bij 85%. Krijg foutmelding 562 opvragen instellingen mislukt. Gebeld met de helpdesk: er zou een storing zijn. Op internet niets te vinden over een storing😥

Neem onderstaande link eens door

 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-8-562.htm


Dank jimny heb ik gisteren gedaan, maar bood geen soelaas helaas.


Dank jimny heb ik gisteren gedaan, maar bood geen soelaas helaas.

Probeer het volgende eens

1 Zet de schakelaar achterop de ontvanger uit 

2 Zet de schakelaar na 1 minuut weer aan en druk tijdens het opstarten de ronde knop op de ontvanger herhaaldelijk in totdat er een menu op de tv zichtbaar wordt.

3 kies in dit menu voor terugzetten naar de fabrieks instellingen en firmware vernieuwen

4 Wacht rustig af totdat de tv weer beeld geeft en wellicht werkt het daarna weer zoals het hoort


Gisteren weer contact gehad met de helpdesk. Waarschijnlijk is het kastje van de glasvezel stuk of ik krijg geen goed signaal. Dus niet mijn TV kastje. Morgen komt er een monteur. Maar bedankt voor het meedenken Jimny!


Hoi @mrozeboom. Welkom op het KPN Forum. Heeft onze monteur het probleem weten te verhelpen? Wat was uiteindelijk de oplossing?


Hallo @Vikash, het probleem is inderdaad verholpen. Eigenlijk ‘zomaar’ voordat de monteur nog kwam. Op zich vreemd. Hij heeft alles voor de zekerheid nog wel een keer door gemeten. Kan een kabelbreuk zijn geweest. Ik heb een 200/200 abonnement maar had gedurende een paar maanden slechts 30 Mbps uploadsnelheid. Dit heeft hij ook opgelost. Alles doet het weer als een zonnetje!


Dat is inderdaad vreemd, maar goed om te lezen dat het nu weer goed functioneert. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag van je!