Skip to main content

Het zag er zo mooi uit! Het wisselen van zender ging eindelijk zo snel als mogelijk: voortreffelijk. KPN laat zelfs weten dat ook hun streven gerealiseerd was…. tot afgelopen weekend, 20/21 januari. 

KPN laat weten dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden in de omgeving welke mogelijk tot storing zou kunnen zorgen, dus ja dat neem je er even bij. Wat is het resultaat in de huiskamer? Het wisselen van zender geeft irritatie!! Het beeld wat voor stond gaat éérst op “stil” dan wordt  het zwart en komt onderin de naam van de gekozen zender, weer zwart en dan opnieuw de naam en pas dan de gekozen zender. En dat alles staat dan in schril contrast met de situatie hier aan vooraf. Dat ik benieuwd ben wanneer dat technisch(?) probleem is opgelost zal KPN niet verbazen. Succes.

Hi @swink441, goed dat je het aankaart als je tv-ontvanger ineens niet lekker meer werkt. We denken hier graag met je mee.

Je merkt dit op sinds dat er onlangs onderhoud in jouw buurt gedaan is, lees ik. Gaat het puur om het wisselen van zenders, wat nu trager gaat? Welk type tv-ontvanger heb je en hoe is deze aangesloten op jouw modem? Geef 'm eens een frisse start, dat helpt in veel gevallen goed. Zo niet, deel dan zo veel mogelijk informatie. Op die manier wordt het zowel voor mij, als voor andere behulpzame forumgebruikers, makkelijker om met je mee te denken.


Hier precies hetzelfde , eergisteren een nieuwe decoder en waar de oude decoder van kanaal naar kanaal vloog zit er nu gewoon 2 sec zwart beeld en daarna 2/3 sec geen geluid tussen.
Hoogst irritant als je even tussen twee kanalen wil switchen .


Dank voor alle reacties. Ik weet nu dat ik niet de enige ben welke deze irritaties ervaart. Wat te doen? Inderdaad een nieuwe frisse start: alles los koppelen, een dikke 10/15 seconden wachten en dan alle verbindingen weer herstellen en ….verdomd het functioneert als vanouds. Dank voor alle tips en raadgevingen.