Skip to main content

Mijn TV ontvanger wordt erg warm en is nu traag. Ook heeft die moeite om de apps te laden, bv YouTube of Amazon.

Als ik hem reset merk ik hoe erg warm die is geworden. Moet die vervangen geworden?

Hallo @SouthernX 

Welk model TV ontvanger heb je? Is dat nog een Motorola?

Dan raad ik je aan om jouw ontvanger om te wisselen voor een moderner exemplaar.

Probeer deze eens Servicetool Apparatuurwissel

Succes!!


Net opgezocht en zie dat het is Experiabox V10

 


Nee @SouthernX , dat is je internet modem. Het gaat om het TV ‘kastje’ bij je televisie…. toch?


Als de ontvanger een Netflix en Amazon functie heeft, dan is het sowieso een Arcadyan HMB2260 of Arris VIP2952.  
Staat de ontvanger in een kast oid @SouthernX?  Daarnaast heb je een software reset al eens geprobeerd vanaf stap 2 op deze website? 


Bedankt @ChrisWissink  idd ik heb gezien dat het een Arcadyan HMG2260 is. Ja de ontvanger staat in een kast maar heeft erg veel ruimte om heen en is natuurlijk geventileerd met de gaten van de snoeren.

 

Ik heb de ontvanger regelmatig uit moeten zetten om de software weer op te laden. Maar ik krijg nog steeds problemen. Niet alleen met die apps maar ook traag reageren op die remote!


Nee @SouthernX , dat is je internet modem. Het gaat om het TV ‘kastje’ bij je televisie…. toch?

Mijn excuses idd net gerealiseerd het is Arcadyan HMG2260


Dat is wel vervelend @SouthernX, als de ontvanger na het software opnieuw ophalen nog steeds zo heet wordt. Wordt de ontvanger ook zo heet als je het kastje even open laat staan tijdens gebruik? Want dan kunnen we oververhitting misschien uitsluiten.  

Vul in ieder geval vast je forumprofiel in met je gegevens, mocht je dat nog niet gedaan hebben.  Dit is alleen zichtbaar voor KPN Moderators en voor jezelf. 


@ChrisWissink Bedankt voor je input. Ik ben bezig met mijn profiel.

 

Ook al kan iets doen met de warmte van mijn ontvanger, is dit een verklaring waarom ik de laatste tijd zo vaak hem moet resetten? Gezien dat die apps hebben moiete om te laden is er misschien meer aan de hand? Is die misschien aan vervanging toe?

 

Over de warmte weet ik pas als die in gebruik is en zal ik voortaan effe de kast deur open doen .. maar dat is echt niet optimaal.


Hallo @SouthernX,

Ik opper dit bewust, aangezien een oververhitting kan zorgen voor een vastloper of traagheid. Mocht dit blijven als het kastje open staat, dan is er mogelijk meer aan de hand en kom je misschien voor omruil in aanmerking, in dat geval worden je huidige ontvangers op het servicepunt omgeruild voor hetzelfde type. Vandaar mijn vraag om jouw forumprofiel even in te vullen, dan kunnen moderators hier direct aan de slag als het nodig is. :wink:


@ChrisWissink  … vanavond TV aan en kast deur open en ontanger nog best wel warm! Dus toch maar inruilen voor een nieuwe?

 


Ik wordt hier wel gek van dat ik kan geen contact gegevens vinden bij KPN om in gesprek met iemand te komen om hierover te kunnen praten!


Hallo @SouthernX,

Bel even met 0800-0402 (gratis), dat is de snelste weg momenteel. Spreek in dat je een storing in je ontvanger hebt, en blijf daarna aan de lijn (als het stil wordt). Je wordt dan direct doorverbonden. Het is hier op het forum zelf vrij druk en is de wachttijd wat langer. 


Hi @SouthernX, door drukte zijn we nu een stuk minder snel met reageren dan je gewoonlijk van ons kan verwachten, sorry daarvoor. Gelukkig ben je hier al een heel eind op weg geholpen zie ik. Heb je contact gehad met de klantenservice, of heb je een andere oplossing gevonden? Laat het gerust weten als je vragen hebt, of als ik iets voor je kan betekenen.


Hi @Alexa Bedankt voor je email. Ik heb gevonden dat het ontvanger blijft erg warm dus ga ik binnenkort bellen zoals voorgesteld. Ik probeer steeds een moment te vinden tijdens kantoor uren ;-)

Dankje


@SouthernX De klantenservice is ook buiten werktijden bereikbaar. Maar dat is niet nodig hoor, ik zorg dat er een nieuwe tv-ontvanger jouw kant op komt! Je kan 'm vanaf morgenmiddag omruilen op het servicepunt in jouw buurt :slight_smile: Ik stuur je alle informatie toe in een privébericht, zodat je precies weet hoe en wat. Laat je hier in het topic weten of alles is gelukt? 


@Alexa_  Hoi ik wilde laten weten dat eindelijk kon ik die nieuwe decoder aansluiten. Jammer was intussen ging mijn tv kapot dus moest toch op een nieuwe tv wachten.  Ik begrijp dat deze vervangende is het zelfde als wat ik heb dus met bekabeling. In tussen merk ik dat ook als die decoder boven op mijn tv kast zit wordt hij er nog warm! Dus nu zet ik het helemaal uit als ik hem niet nodig heeft .. wel zonder maar ik vind de warmte die uitstraald onprettig .. vooraal op deze tijd van de jaar ;-)

 

Bedankt voor je hulp en groetjes


Als het een Arris is… die wordt inderdaad best warm.


Als het een Arris is… die wordt inderdaad best warm.

Nee het is een Arcadyan HMG2260 en nieuw.


Klopt @SouthernX, je krijgt altijd terug welke je had. Ik denk dus dat jouw kast te weinig ventilatie bied om de tv ontvanger goed te koelen. Daarnaast worden ontvangers altijd wel warm tijdens gebruik, zolang ze niet te heet worden (dat je je hand er aan brandt) moet het goed gaan.


Klopt @SouthernX, je krijgt altijd terug welke je had. Ik denk dus dat jouw kast te weinig ventilatie bied om de tv ontvanger goed te koelen. Daarnaast worden ontvangers altijd wel warm tijdens gebruik, zolang ze niet te heet worden (dat je je hand er aan brandt) moet het goed gaan.

Bedankt voor je antwoord. Mijn kastje staat NIET meer in een maar boven op. Maar begrijp dat dit nu echt normaal is. Ik geloof tegenwordig bijna alle apparatuur moet tegenwordig ruimte hebben voor ventilatie, maar jammer genoeg zijn er geen poten op de ontvanger, dus geen goede circulatie! Zal ik iets moeten verzinnen. Nogmaals dankje voor het feedback.


Bedankt voor je antwoord. Mijn kastje staat NIET meer in een maar boven op. Maar begrijp dat dit nu echt normaal is. Ik geloof tegenwordig bijna alle apparatuur moet tegenwordig ruimte hebben voor ventilatie, maar jammer genoeg zijn er geen poten op de ontvanger, dus geen goede circulatie! Zal ik iets moeten verzinnen. Nogmaals dankje voor het feedback.

Het is inderdaad klam en warm, dus die ontvangers hebben moeite om het chipje koel te houden zeg maar. Als je je er echt niet veilig bij voelt kun je er voor kiezen om de ontvanger inderdaad uit te zetten als je hem niet gebruikt.  


Bedankt voor je antwoord. Mijn kastje staat NIET meer in een maar boven op. Maar begrijp dat dit nu echt normaal is. Ik geloof tegenwordig bijna alle apparatuur moet tegenwordig ruimte hebben voor ventilatie, maar jammer genoeg zijn er geen poten op de ontvanger, dus geen goede circulatie! Zal ik iets moeten verzinnen. Nogmaals dankje voor het feedback.

Het is inderdaad klam en warm, dus die ontvangers hebben moeite om het chipje koel te houden zeg maar. Als je je er echt niet veilig bij voelt kun je er voor kiezen om de ontvanger inderdaad uit te zetten als je hem niet gebruikt.  

Idd doe ik nu .. betekent wel dat die moet elke keer opnieuw weer het software inladen, maar duurd gelukkig nu niet lang meer. Verder lijkt alsof ik mijn programmeering niet kwijt raakt dus dat is blijkbaar de oplossing.


@SouthernX Och, wat rot dat ook jouw tv het nog begeven heeft. Fijn dat uiteindelijk alles goed gekomen is. Ik hoop dat je er met de warmte van de tv-ontvanger ook uit komt met de gegeven tips, zeker nu met dit weer. En als ik iets voor je kan doen weet je me te vinden :slight_smile: