Skip to main content

Helaas is het bij ons zo dat ik WEEKELIJKS soms zelfs dagelijks de tv ontvangers van boven en beneden moet omwisselen omdat ze boven maar blijven aangeven dat er geen verbinding is met het modem.. ik heb het wifipunt achter de tv hangen en hierop de tvontvanger aangesloten omdat ik boven geen ethernetkabel heb rechtstreeks op het modem. Ook de 2superwifi punten moet ik vaak opnieuw aansluiten daar ik mijn modem en tv ontvangers vaak moet resetten. Dan is het probleem voor een week opgelost maar ben ik wel een uur bezig. Dit omwisselen was een advies van kpn (meerdere malen gebeld) dit werkt, maar steeds tijdelijk. Ook bij ons wordt aangegeven dat als er een monteur moet komen dit geld gaat kosten ALS het probleem niet bij kpn ligt. Tuurlijk wordt er dan gezegd dat het probleem bij ons ligt maar dan is het al te laat. Erg jammer dat kpn deze service niet biedt.. stof om over na te denken, of toch overstappen? Heb er nu wel genoeg van eigenlijk.

Dag @VeronCrolla de tv ontvangers op de wifiversterkers aansluiten is geen ideale situatie.  Welk type wifiversterkers heb je? De ronde witte of de zwarte?


De zwarte, dit is boven zo aangesloten op advies van de kpn monteur die het beneden heeft aangesloten. Een 2de aansluiten koste namelijk extra, deze vertelde dat dit gewoon moest kunnen! En het is een hele tijd goed gegaan.. de superwifi heeft contact met de superwifi op de benedenverdieping zodat ik boven beeld heb. Volgens monteur ging dit prima..

 


Er is niet één provider die dit ondersteunt.  Ze zeggen allemaal dat hun tv ontvangers met een kabel aangesloten MOET worden op het modem.  En inderdaad er wordt met wisselend succes met alternatieven gewerkt zoals aansluiten op de SuperWiFi's of met draadloze verbindingsets.  Daarvoor hoef je dus niet naar een andere provider te gaan.  Welke snelheid heb je met de wifi boven? En is de ontvanger beneden wel met een kabel aangesloten op het modem?


Download 35 en upload 20. De tvontvanger benden is inderdaad wel op het modem aangesloten, die dan weer beide bij de tv staan. Het superwifipunt beneden staat aan de andere kant in de woonkamer (onder de slaapkamer waar de andere zich bevindt)


Dat is al geen geweldige snelheid maar zou moeten kunnen tenzij er bijvoorbeeld een ander gezinslid ook met een telefoon of laptop verbinding heeft met dat wifipunt.  Als die dan wat gaat downloaden dan is er gewoon te weinig snelheid.  Hoe is de gezinssamenstelling? 


Ja de snelheid zou wel eens een spelbreker kunnen zijn. Vraag de klantenservice eens of hier een upgrade voor mogelijk is? Soms kan dat dmv een dubbel koper lijn.


Ze zouden glasvezel komen leggen maar dit is uitgesteld naar 2025.. maar ik ga morgen gelijk bellen


Als je een Samsung telefoon hebt kan je in de KPN Thuis app nakijken wat de signaalsterkte is tussen het wifipunt boven en het modem. Als deze onder de -65 zit zou het stabiel moeten werken.

 

Verder geef je aan dat het WiFi punt achter je tv staat, een tv is van de achterkant een grote ijzere plaat welke al het WiFi blokkeert. Mijn advies zou dan ook zijn om het superwifi punt naast de tv zo dicht bij het modem/andere wifipunt te zetten. Mogelijk kan je met bovenstaande tips zorgen dat de tv toch stabiel gaat werken.


Ik heb een iphone, de tv is ingebouwd en de versterker erachter zodat deze is weggewerkt


Oké maar dan zeg je dus eigenlijk dat je het wifipunt hebt ingebouwd. Wifi moet je zien als golfjes door de lucht net zoals radio. En jouw wifipunt heb je nu in een tunnel gezet waardoor je ruis door de muziek hoort.
Mijn advies als het niet bekabeld kan zou dan toch echt zijn om je wifipunt te verplaatsen naar een plek waar meer ruimte is om de golfjes te ontvangen.


Maar hoe krijg ik dan tv boven?


Dat is dan even de vraag. Ik zou dan in eerste instantie toch het SuperWifi punt anders proberen te positioneren om te kijken of je het signaal dan sterker kunt maken. Als dat niet werkt kun je kijken of het een optie is om een kabel te trekken of om eventueel een draadloze verbindingsset te plaatsen.


Contact gehad met KPN en die zeggen dat het wel degelijk mogelijk is tv te kijken via het superwifi punt en dat dit ook gewoon wordt ondersteunt. Collega heeft me aangeraden de superwifi punten via de kpnthuis app te updaten dit was namelijk nog nooit gebeurt. Helaas blijft nu wel het probleem dat de tvontvanger geen ipadres van het modem ontvangt door het wifipunt. Ik bel straks opnieuw.


Goedemiddag @VeronCrolla,

Er zit een verschil in ondersteunen en mogelijk maken. Ja, het is mogelijk om via WIFI de ontvanger aan te sluiten. Echter, er kan geen ondersteuning op de daadwerkelijke werking gegeven worden. 

De gemeten snelheid die ik teruglees is en blijft een momentopname. Het kan (bijvoorbeeld) in de avond drukker zijn op het wifi netwerk, waardoor de dan gehaalde snelheid niet toereikend is om tv te kijken.

Zie het als een snelweg. Wanneer je in de ochtend naar de verkeerssituatie luistert, dan is de spits gaande en doe je over je traject 45 minuten. Wanneer je rond de lunchtijd gaat, dan doe je over hetzelfde traject 10 minuten (want geen file). Zoals @Ik_Combineer al aangeeft zal het verplaatsen van het WIFI punt wellicht al verbetering geven (het openen van de spitsstrook).


Contact gehad met KPN en die zeggen dat het wel degelijk mogelijk is tv te kijken via het superwifi punt en dat dit ook gewoon wordt ondersteunt. Collega heeft me aangeraden de superwifi punten via de kpnthuis app te updaten dit was namelijk nog nooit gebeurt. Helaas blijft nu wel het probleem dat de tvontvanger geen ipadres van het modem ontvangt door het wifipunt. Ik bel straks opnieuw.

Via het wifipunt kan heel goed en doen we ook dagelijks, maar wel met de eis dat het superwifi punt een goede verbinding heeft met het modem. De plaats waar u hem heeft geplaatst is erg ingebouwd en achter de tv wat zo'n beetje de slechtste plek mogelijk is.


Het probleem is dat als ik het wifipunt verplaatst ik of met een superlange ethernetkabel moet werken of deze weer moet wegwerken. Ik heb nu contact gehad met KPN en alles werkt voor nu weer, heb via de thuisapp de superwifi’s toegevoegd en geupdate.


@VeronCrolla Fijn dat je een oplossing hebt gevonden! IK hoop dan dat de verbinding stabiel blijft!