Skip to main content

ik weet niet of ik dit hier kan melden, maar zag gisteren dat de opname lijst leeg is, terwijl daar toch wel een paar films in stonden, en geplande opnames zijn ook compleet weg. Dit is wel apart, dus ik zoeken op dit forum, en kwam ik iets vergelijkbaars tegen. Zo zag ik dus ook dat er 3!!! tv decoders op ons abbo extra staan. Niet via mijnkpn, maar via een servicetool van kpn zelf (bv. om een nieuwe decoder aan te vragen ofzo)

 

heb ik in het verleden wel eens gewisseld met abbo ofzo, en die kastjes teruggestuurd. Maar misschien hebben ze die weer aan klanten gegeven ofzo? Maar ze zijn dus niet afgemeld blijkbaar? heb de serienummers opgeschreven in mijn profiel bij persoonlijke opmerkingen.

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoeveel heeft u er?

Wat staat er in MIJNKPN (aantal decoders)? (en op de factuur?).


Hey @Jacco2020, goed dat je dit aangeeft, en dank voor het alvast invullen van je forumprofiel met alle benodigde gegevens. 

Ik zie hier dat er inderdaad 5 ontvangers technisch aangemeld zijn op jouw account. Van die vijf zie ik dat de drie die jij aangeeft inderdaad niet aangesloten zijn bij jou thuis. Maar wat ik ook zie is dat deze ook al geruime tijd niet meer actief zijn geweest. Dus ik verwacht niet dat het verdwijnen van opnames daar aan ligt. Ik heb deze drie ontvangers nu dan ook technisch losgekoppeld van jouw abonnement.

Dan blijven over de beide 5202 ontvangers. Hiervan zien we dat deze bij jou thuis zijn aangesloten. Echter, ik zie dat jij een abonnement hebt met maar één tv ontvanger erin. Dat wil zeggen dat je dan alsnog een ontvanger te veel hebt. Je kunt via je MijnKPN een tweede ontvanger toevoegen. Dit kost €5 per maand. Maar je opnemen pakket wordt dan wel gratis, dus per saldo ben je dan maar 1 cent duurder uit. Je gaat dan wel een nieuwe ontvanger thuisgestuurd krijgen. Dit pakket kun je dan weigeren, of na ontvangst terugsturen (dit is gratis). 

Mocht je geen tweede ontvanger nodig hebben, dan kun je deze ook terugsturen. Laat me in dat geval even weten welke je terugstuurt, dan ontkoppel ik deze. 


Wat een rommeltje als ik het zo lees. Hoe is dit mogelijk dat dit zo gekomen is? Dan heeft KPN toch gewoon zijn administratie niet op orde? Worden er niet preventief opschoonacties gehouden ofzo? Op zo'n manier is het ook niet vreemd dat sommige klanten plots opnames kwijt zijn.


Ontvangers die worden terug gestuurd worden in principe ontkoppelt. Dit gaat helaas nog wel eens fout, dat is bekend. Het probleem is dat het enorm lastig is om te zien wanneer dit fout gaat. Als je een ontvanger afmeld die niet gevonden kan worden, betekend dit dan dat de gegevens voor de ontkoppeling fout zijn opgegeven, of dat de ontvanger al eerder was ontkoppeld?
En wellicht gaat er wat mis tijdens het proces om de gegevens van deze ontvangers te verzamelen en vallen er ontvangers uit die dan niet ontkoppelt worden.

En dan heb je ook nog gebruikers die hun ontvanger weggeven, of verkopen (zeg niet dat jij dit hebt gedaan @Jacco2020). Dus dan staat die ontvanger ook nog gekoppeld aan hun eigen abonnement als deze door iemand anders in gebruik genomen wordt.


Hey @Jacco2020, goed dat je dit aangeeft, en dank voor het alvast invullen van je forumprofiel met alle benodigde gegevens. 

Ik zie hier dat er inderdaad 5 ontvangers technisch aangemeld zijn op jouw account. Van die vijf zie ik dat de drie die jij aangeeft inderdaad niet aangesloten zijn bij jou thuis. Maar wat ik ook zie is dat deze ook al geruime tijd niet meer actief zijn geweest. Dus ik verwacht niet dat het verdwijnen van opnames daar aan ligt. Ik heb deze drie ontvangers nu dan ook technisch losgekoppeld van jouw abonnement.

Dan blijven over de beide 5202 ontvangers. Hiervan zien we dat deze bij jou thuis zijn aangesloten. Echter, ik zie dat jij een abonnement hebt met maar één tv ontvanger erin. Dat wil zeggen dat je dan alsnog een ontvanger te veel hebt. Je kunt via je MijnKPN een tweede ontvanger toevoegen. Dit kost €5 per maand. Maar je opnemen pakket wordt dan wel gratis, dus per saldo ben je dan maar 1 cent duurder uit. Je gaat dan wel een nieuwe ontvanger thuisgestuurd krijgen. Dit pakket kun je dan weigeren, of na ontvangst terugsturen (dit is gratis). 

Mocht je geen tweede ontvanger nodig hebben, dan kun je deze ook terugsturen. Laat me in dat geval even weten welke je terugstuurt, dan ontkoppel ik deze. 

 

Hoi Erik,

 

Bedankt voor je bericht! Ik ga er dan 1 toevoegen in mijnkpn.  En dan weiger ik het pakket wel!

Dan is dit weer netjes opgelost.

 

fijne avond allemaal.

 

Groetjes,

 

Jacco