Skip to main content

Beste Lezers,

 

afgelopen maandag hebben wij een langdurige stroomstoring gehad(oorzaak netbeheerder, buitenshuis), hierna heeft alles in huis een reboot gehad.

 

Echter toonden de tv kastjes hierna zwart beeld op de commerciële zenders.

Zender 1, 2, 3, menu, gids en radio zenders werkten wel maar het bewegende beeld en geluid bleven uit op andere zenders.

 

Na contact zijn direct mijn arris kastjes omgeruild(oud mogel 4 jaar oud) (2 retour maar slechts 1 ontvangen) na het aansluiten verloste dit het issue niet.

Weer contact gehad, reboots uitgevoerd, kabels gewisseld, direct op de experiabox aangesloten(zit normaal op een domme switch), kastje verwijderen en toevoegen aan aansluiting, niets heeft gewerkt.

Opvallend is ook dat beide kastjes hetzelfde gedrag vanaf hetzelfde moment vertoonde.

 

Resultaat nog steeds zwart beeld, 4 keer contact gehad met KPN maar na het 4x doorlopen van de standaard scripts nog geen oplossing, en flink wat frustratie mijnerzijds.

 

Heeft iemand dit eerder ervaren en op kunnen lossen?

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat er buiten mijn huis ergens iets fout is gegaan of door de stroomstoring (maar controle van de lijn geeft geen resultaat(volgens kpn medewerkers)).

 

Het is net als of KPN heeft aangevinkt dat ik geen commerciële zenders meer mag kijken (ja er is gewoon betaald 😉 )

Hi Redorbit, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad een vrij bijzonder probleem. We zien dit weleens bij Digitenne ontvangers maar niet bij iTV ontvangers. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Dan kan ik dit ook even nakijken. :)


Redorbit, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Daar ik dit probleem ook had en nergens een oplossing stond, bij deze:

Zet je tv kastje uit, stekker eruit. 

Reset vervolgens je modem (met een paperclip dat knopje indrukken) je zal hierna wel weer je SSID en wachtwoord zelf moeten aanpassen, want alles gaat terug naar fabrieksinstellingen. 

 

Als je modem opgestart is, zet je je tv kastje weer aan.

 

Daarna werkte het bij mij weer.