Skip to main content

Hoi! Al een aantal weken lopen ons tv ontvangers vast bij gebruik. Soms wel 3x op een avond. Vaak starten ze opniew op. 2x contact met kpn en een aantal stappen doorlopen zoals software opnieuw inladen. 
omruilen mag volgens telefoniste niet. 
Eigenlijk is de tv zo onbruikbaar en zijn we genoodzaakt dan over te stappen op een andere aanbieder omdat dit niet opgelost kan worden. 
iemand nog een idee voordat we daadwerkelijk gaan opzeggen want verder altijd super tevreden over kpn geweest!

Hoi @jd1989, welkom bij ons op het forum. Dat klinkt niet als prettig tv kijken nee, als het zo vaak vastloopt. Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig.

  • Wat voor tv-ontvangers heb je precies? Je hebt er meerdere begrijp ik, lopen ze tegelijkertijd vast?
  • Welk modem heb je van ons? Wat gebeurt er met het internet op het moment dat de ontvangers vastlopen?
  • Hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op het modem, is dat met een directe kabel of een draadloze optie?
  • Wat gebeurt er precies als ze vastlopen, geeft het een foutmelding, een plots zwart beeld of iets anders?
  • Gebeurt het op een specifiek moment, bijvoorbeeld bij het kijken van tv, het terugkijken van een opname, het kijken van een app (zoals Netflix, YouTube etc)

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij met je mee kunnen denken.


Een arcadyan en een arris tv ontvanger 

modem v10

Aangesloten met directe kabel

soms foutmelding soms zwart blauwig beeld soms traag soms helemaal vast

bij tv kijken in menu komen wil uberhaupt eigenlijk niet en apps al helemaal niet loopt continu vast


Heb je de Arris VIP2952 of VIP5202? Dat is nogal een verschil. 


Ah oke excuus dat wist ik niet

 

Arris VIP2952

 

arcadyan hmb2260


Soms krijg je een foutmelding dus, welke foutmelding is dat dat precies? De foutmelding heeft een betekenis, en aan de hand daarvan weten we wat het probleem kan zijn. Weet je welke foutmelding het precies is?

Als je de foutcode weet kan je ook op deze pagina kijken: foutcode.tv. Die geeft stappen voor de meest voorkomende foutmeldingen.


Ik heb geen idee welke dat was hebben nu steeds alleen maar haperend beeld of zwart beeld


Is er nog een manier om ontvangers om te ruilen? Kpn medewerker zei iets met dat modem de ontvangers niet meer ondersteund maar omruilen lukte haar via de tool niet

software opnieuw inladen nog een optie. Gedaan en proberen

 

geen verbetering..

 

en nu denk ik dan…


Beide tv-ontvangers die je noemde worden nog steeds ondersteund, die zijn niet verouderd. Als beide ontvangers hetzelfde doen is de kans groter dat het op een ander punt misgaat, Je zei al dat beiden met een kabel zijn aangesloten op de Experia Box V10, zit daar geen switch of iets anders tussen?