Skip to main content

Ik heb 2 HD aangesloten via Devolo Magic 2 Lan op de Experia box 12.

Bij beide TV's lopen met grote regelmaat vast, vaak meerdere keren per avond. Meestal lukt het op even te switchen van kanaal. Maar soms staat de zaak helemaal vast. Ik herstart dan de betreffende ontvanger, ik kan dan gelukkig wel verder kijken op de andere TV.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Er zijn soms veel problemen ja met draadloze verbindingsets. 


Ik geloof niet dat het in de verbindingset zit, want als de ontvanger is vastgelopen en ik hang mijn laptop op dezelfde ethernet aansluiting en ik doe een speedtest , dan haal ik makkelijk de 200 Mbps.


Een speedtest is ook zomaar een momentopname van enkele seconden. Dus dat zegt niet zoveel. Sluit de ontvangers maar eens met een lange kabel aan, tijdelijk, en kijk dat maar eens een paar dagen aan.

Gebruikt u een switch is het netwerÄ·?


Tja …. dat zou ik kunnen doen, maar dat is echt terug in de tijd.

Ik ben al meer dan 10 jaar gewend om het draadloos te doen.

 


Ik heb inmiddels een kabel klaar liggen. Zodra de ontvanger weer vast loopt,

sluit ik m aan op de kabel.

Ik sluit dan de lan aan op mn laptop en meet nog even.


Je kan beter een dag of 2 de ontvanger aan die kabel hangen. Gewoon om te kijken of je dan probleemloos tv kunt kijken. 


Tja …. dat zou ik kunnen doen, maar dat is echt terug in de tijd.

Ik ben al meer dan 10 jaar gewend om het draadloos te doen.

 

Nou... ik vind een draadloze verbindingset terug in de tijd. Want het is nogal eens wat met die dingen. Een draadloze verbindingset is zeker geen vooruitgang. Het is een lapmiddel. Je moet die dingen alleen gebruiken als het echt niet anders kan. Als je een nieuw huis bouwt, of je huis verbouwd: kabels in de muur leggen. 


Er liggen kabels, maar dat is coax:grinning:


Er liggen kabels, maar dat is coax:grinning:

Dan vervang je die door utp.


Dat ga ik niet doen, ik hou er sterk rekening mee weer terug te gaan naar ziggo.


Tja... als je zo door wilt tobben... dan moet u dat zelf weten 😑


Draadloze verbindingssets zijn natuurlijk niet draadloos. Ze maken gebruik van de (niet afgeschermde) elektriciteitsdraden in je huis. Als er veel verstoring is op die draden werken die sets ook niet goed.


Hoi @Jack Oosthuizen, welkom op het forum!
Heb je het voor langere periode kunnen testen met de kabel? Wat zijn de resultaten?


Het lijkt beter. Ik hoef niet meer heen en weer te zappen als er een foutmelding komt. Af en toe heb ik wel kortstondig zwart beeld.


Ik heb 2 HD aangesloten via Devolo Magic 2 Lan op de Experia box 12.

Bij beide TV's lopen met grote regelmaat vast, vaak meerdere keren per avond. Meestal lukt het op even te switchen van kanaal. Maar soms staat de zaak helemaal vast. Ik herstart dan de betreffende ontvanger, ik kan dan gelukkig wel verder kijken op de andere TV.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik heb deze combinatie ook, sinds vorige week, Jack. En dezelfde problemen. Hoe heb jij het nu uiteindelijk opgelost? Gr. Mark


Hallo @Jack Oosthuizen en @MarkCB , bij het gebruik van de powerlines, Devolo of welk merk dan ook, wordt geadviseerd de powerline die bij de tv zit exclusief te gebruiken voor de TV-signalen en als er wifi ingebakken zit in de betreffende powerline, deze uit te schakelen en als er nog een extra LAN-aansluiting zit op de bewuste powerline ook die niet te gebruiken..

Zelf heb ik nog de powerlines van Ziggo met ingebouwde wifi, als die wifi aanstond was bij mij altijd het beeld/geluid a-synchroon, wifi uit, beeld/geluid synchroon. Ik heb het nu opgelost door een vaste LAN-verbinding van modem naar tv-decoder.

Bij de KPN-powerlines, de 1200, staat ook duidelijk in de handleiding dat je de powerlines óf gebruikt voor internet, óf gebruikt voor de tv, dus géén combi.

 

 

 


Dus de TV moet er af en de WAP ook? Waar moeten die hun internet dan vandaan gaan krijgen :-/


Dus de TV moet er af en de WAP ook? Waar moeten die hun internet dan vandaan gaan krijgen :-/

Hallo @MarkCB , er hoeft niets af, maar zoals ik eerder schreef, je gebruikt de betreffende powerline alléén voor de TV óf voor internet.

Als je de powerline alléén voor de tv-decoder gebruikt, dien je voor (draadloos) internet een andere oplossing te gebruiken.

Probeer het gewoon eens met alleen de tv-decoder op de powerline en de rest van het (draadloos) internet op de powerline uit. Heb je dan géén verstoringen meer, dan was mijn idee goed.

Je kunt ook eens een LAN-kabel tijdelijk leggen tussen modem en tv-decoder en heb je dan ook geen problemen meer dan bevestigt jet dat de powerline maar 1 ding tegelijk kan of internet of tv-signalen of dat je stroomnet niet storingsvrij werkt door LED-lampen, dimbare schakelaars etc.

 

 


Ik heb inmiddels de Devolo adapters vervangen door ethernetkabels. Probleem zo opgelost.

De adapters uniek te gebruiken voor 1 TV hielp ook niet.