Skip to main content

Ik heb via een kennis vernomen dat er nieuwe tv kastjes zijn uitgebracht die kleiner zijn en veel beter te bedienen zijn met de afstandsbediening. 
Wij hebben 4 kastjes en allemaal werkt de afstandsbediening niet goed. Het duurt lang voordat een zender switcht nadat je de afstandsbediening hebt gebruikt. De batterijen van de afstandsbediening zijn nieuw dus daar kan het niet aan liggen. 
Is het mogelijk dat we de 4 kastjes omruilen voor de nieuwe kastjes en daarbij een nieuwe afstandsbediening?

Het model wat we nu hebben is HMB2260 productie date 2014/02/22

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

@joan2014 die ontvangers worden nog steeds geleverd en alleen geruild als er sprake us van een defect.  Heb je ze al een frisse start gegeven? Te vinden in het menu. Zijn ze wel met een kabel aangesloten op het modem?


@Joep1965 ja, heb ik allemaal al gedaan. Ze zijn allemaal met de kabel aangesloten. Maar ook de afstandsbedieningen communiceren niet goed met de kastjes. Ook deze heb ik al verschillende keren opnieuw ingesteld. Ik vind eigenlijk dat de kastjes niet meer goed functioneren daarom de vraag om ze om te ruilen. Volgens mij is het genoemde kastje in 2014 geproduceerd?


Hoi @joan2014, ik moet je hier helaas ook in teleurstellen. We ruilen dit type ontvangers alleen om als ze defect zijn. Ze worden zoals Joep ook al noemt ook nog steeds uitgeleverd. 
Op dit moment ruilen we alleen de oude Motorola TV ontvangers. Dat kun je via kpn.com/omruilen regelen

Het wil soms wel helpen je ontvanger af en toe even een reset te geven of via het menu een frisse start


Ben ik bij een frisse start mijn opnames kwijt of blijven deze ergens in de cloud staan ?


@joan2014 , alles blijft bewaard, daar hoef je niet ongerust over te zijn 💾 😉.

Ik heb overigens in de slaapkamer ook een HMB2260 die ondanks een frisse start en/of een nieuwe software-installatie aanmerkelijk trager reageert dan de VIP5202 in de woonkamer.  


Dank Berrie, 

ja dat probleem heb ik dus bij alle kastjes met ook nog eens verschillende afstandsbedieningen. Dus de knoppen zitten bij de ene bediening op een andere plak dan de afstandsbediening in de slaapkamer. 
Maar ja, blijkbaar moet ik daar mee leren omgang. 😁