Skip to main content

Sinds enige tijd ervaren wij hetvolgende: op onze ontvangers regelmatig melding zender niet beschikbaar zap naar andere zender.

Ik moet ontvangers herstarten om ze weer goed te krijgen. 

Ik had problemen met wifi sinds 3 dagen hebben wij een fritzbox via kpn. Wifi is zo goed als opgelost. Maar alleen dit probleem blijft.

Alle bekabeling is cat6. Deze doorgemeten met een speciale meter. 

Ontvanger tests ook allemaal prima.

Huidige conf. Fritzbox 7853 switch van kpn

Hmb 2260 een 4k ontvanger en nog een derde ontvanger.

Een dlink 865l router als wifi acces point.

 

Zijn er nog suggesties ?

 

Hoi @steffen1, haperend beeld dus. Begrijp ik het goed dat de ontvangers met een kabel op de switch zitten aangesloten die weer achter de FRITZ!Box hangt? En ervaar je de problemen op alle ontvangers? Heb je dit probleem ook al je de ontvanger rechtstreeks op de FRITZ! aansluit? Ontvangers zijn ook gereset


Ik ervaar deze problemen ook en in meerdere topics heb ik geen juiste oplossing gevonden. Ik vraag mij af wat het bouwjaar is van jullie woning? Misschien dat het antwoord mij op weg helpt om de problemen beter te analyseren.


Hallo.

Onze situatie:

Fritzbox zit in het midden van de woonkamer

Vip5202 rechtstreeks op fritzbox (woonkamer)

Hmb2260 via switch op de slaapkamer

Vip2952 via switch op zolder.

Alles bedraad met cat6 kabel.(kabels getels met tester)

De switch is de 5poorts geleverd door kpn.

Op zolder staat een witte kpn wifi versterker. 

Netwerk bedraad: wd mycloud ,2x tv,1x desktop

Blu ray speler, een bly ray home cinema set En een philips hue 

Alles een vast ip adres gegeven . De wd mycloud ftp geconfigureerd

 

Voor de rest via wifi :

standaard een nintendo switch laptop 3 samsung smartphones en 2 lenovo tablets.

De kpn wifi versterker wil ik tzt vervangen voor een avm mesh uitbreiding.

Ons huis heeft 3 versiepingen waarvan de zoldervloer een houten is.

 

 


O ja bwj 1973


Het bouwjaar van mijn woning is uit mijn hoofd gezegd 1968. Dit betekend dat in mijn woning al meer dan 50 jaar bedrading onder de grond en in de muren heeft zitten. Ik kan mij voorstellen als er gewerkt wordt met koper (in mijn geval) dat deze bedrading misschien zorgt voor problemen op de lijn. Dit hoeft niet altijd voor te komen en wanneer een KPN medewerker de verbinding meet, kan het zijn dat er geen problemen worden ervaren.


 

Ik ben zelf elektromonteur..:grin:

alle netwerkkabels heb ik zelf aangelegd.

Als ik in de fritzbox kijk naar foute  signalen is dit nihil. Dus binnenkomend signaal is top.

Ook heb ik cat6 aangelegd. Cat5a is voldoende maar met cat6 heb je ruimte voor evt. Fouten en cat5a wil nog  wel eens slechte kabels tussen zitten.

Wat zeer belangrijk is zijn alle lassen wcd aansluitingen enz. hier roesten koperkabels. Dit geeft de grootste problemen. Geld natuurlijk ook voor de koperaansluiting van kpn.

Helaas is het glasvezel hier van cayway. Daar komt kpn niet op. Wel is alles tot op de straatkast vv door kpn. Met effect dat ik hier 220 mbit/s kan halen... 

Wat ik wel inmiddels weet is dat het net zwaar vervuild is. Met high end audio is dit erg merkbaar. Nu met zonnepanelen en windenergie hartstikke mooi maar het net is door alle soorten maniere  van stroom opwekken vervuild.ook alle signalen die via het net worden uutgevoerd ne trwerk over 230v enz. Krijg je  vervuiling. Daarom gebruik ik deze apparatuur niet.

Hierdoor zie ik het verschil met de v10 en de fritzbox. Kwaliteit in gebruikte onderdelen is duidelijk merkbaar.

 


“alle netwerkkabels heb ik zelf aangelegd.”

Ik denk niet dat u de kabel vanaf het ISRA punt naar de wijkcentrale zelf heeft aangelegd. Ik heb zelf een vermoeden dat daar problemen door worden ervaren. In mijn woning is ook glasvezel beschikbaar van Cayway en helaas is er geen zicht op een samenwerking met KPN.


Deze kabel is doorgemeten maar u heeft gelijk het is een oudere kabel. Nu weet ik dat een maximale fout dit wordt door kpn bekenen als je de klacht meldt. Ik zie ook dat de fouten minder zijn in de fritzbox tov de v10. 

Als er te veel fouten voorkomen zou dit een indicatie op te slechte kabels. 

Dat was niet het geval. Maar jet liefst hier in almelo op de glasvezel.maar ja dan wordt het een prijsverdubbeling ivm de prijs die wordt gevraagd door onze netbeheerder.


Er is veel besproken. Alleen is mij nog niet duidelijk of je op alle ontvangers problemen ervaart? Ik hoor dat graag. Dan ga ik daarmee verder analyseren en kijken waar wij op uitkomen. Anders mag je ook altijd bellen, ik zie dat je recht hebt op de TechDesk.


Hallo,

 

ik heb de afgelopen tijd vaker moeten bellen met de tech desk. De fritzbox is een super apparaat maar werkt geheel anders als elk ander modem. Veel zoekwerk die je online moeilijk kan vinden. 

Maar goed. Deze problemen waren voor de fritzbox er al. ik heb het bij alle drie de onvangers meegemaakt. Degene op zolder de vip 2952 wordt weinig gebruikt, daarom daar maar eenmaal meegemaakt. Nu sinds de plaatsing van dit bericht is het niet meer voorgekomen, als het bekabeling zou zijn dan zou het denk ik vaker voorkomen. Misschien komt het omdat wij 3 verschillende ontvangers hebben. Wij hebben een tijd meegedaan aan het kpn testteam. Sinds mijn vrouw er niet meer werkt zitten wij er niet meer in. Wel hebben wij alle apparatuur gehouden. het Abbo is geen 4k Abbo. Wel zou ik graag alle ontvangers gelijk willen hebben , en dan de 4k ontvanger ivm de bleutooth. dat is super. 

Bij metingen blijkt dat alle signalen perfect zijn. op wifi ac haal ik hier zelfs de snelheid die bedraad ook wordt behaald. Nu met de fritzbox komt er een dubbele 2,4ghz snelheid. foutmeldingen in de lijn die ikzelf kan zien in het modem zijn ook veel minder dan in de v10. 

maar goed….. probleem met zender niet bereikbaar schakel over ander kanaal komt af en toe nog voor. 

kan het zijn dat een ander apparaat stoort op ons netwerk zoals bv de philips hue?

ps kan het helpen om de witte kpn versterker te vervangen voor een fritz mesh verserker? dit doe ik niet zomaar omdat de avm. versterker kostbaar is…

 

grt,

 

steffen


Drie verschillende ontvangers zou niet uit moeten maken. Ik kan deze ook niet vervangen voor dezelfde. Ik heb nu nog steeds niet duidelijk of het probleem op alle ontvangers spelen. Daar ben ik wel benieuwd naar. Want als niet alle het zijn, kun je de ontvangers eens omruilen van plek. Verhuist het probleem dan mee? Dan is het de ontvanger die problemen geeft. Blijft het probleem op dezelfde plek, dan is het de manier van aansluiten. 

Verder is het internet via de kabel helemaal goed toch? 

En ja een Philips Hue zou best kunnen storen, als die bijvoorbeeld in de buurt van het modem ingeplugd is. Heb je al eens getest door deze te ontkoppelen? 

En welke witte versterker heb je? de vierkante of de Super WiFi punten?


Hallo

In de tekst hierboven staat letterlijk alle drie de ontvangers.

Ik heb nu iemand gesproken van de tech desk die extreem veel afwist van alles. Inxl. De fritzbox. Uiteindelijk komen we eropuit dat het aan de witte kpn versterker kan liggen. Kpn apparatuur blijft natuurlijk onder de avm apparatuur. Samenwerking met kpn apparatuur en andere merken blijft ingewikkeld.

Ik heb nu voor proef de witte versterker uit het netwerk gehaald. Helaas heeft de 5202 nog eenmalig foutmwlding gegeven na het verwijderen van de kpn versterker. De ovirige sTb,s lijken  nu verbeterd. Door het testen ed. Zou de kabel wel eens slecht kunnen zikn dus die controleer ik tzt nog.

Nog iets geks. Nu de versterker weg is is het bereik nog beter van de fritzbox. Op zolder kan de versterker wegblijven... 

En een tip voor kpn.vervang standaard de v10,s door fritzbox. Wel kostbaarder maar wat dit een verbetering is ongelofelijk.

Wel oppassen met instellen je kan zo alle poorten openzetten met een vinkje in de fritzbox. Dit is wel handig om in de handleiding mee te nemen dat Dit erg makkelijk is. 

 

 


Kijk dat is een mooie verbetering. De collega van de TechDesk weten inderdaad alles daarvan. Daar betaal je ook extra voor. Je hebt dan ook zelf in de hand of je een FRITZ!Box wilt. Of je schaft er zelf een aan. Ook een optie natuurlijk. 

Maar fijn om te lezen dat het bereik beter is geworden en dat de tv's beter zijn gaan werken. Hopelijk gaat de laatste ook goed werken als je de kabel hebt vervangen. 


Hallo. Een kleine update:

 

Ik heb preventief de kabel onder de grond afgekoppeld en een nieuwe kabel getrokken naar tv onvanger 5202.

Alle bekabeling doorgemeten. Alleen een koppelkabel naar mijn philips blurayset was stuk. Deze vv. 

Tot nu toe werkt alles top. 

 

Inmiddels heb ik voor.mijn nintendo switch een experia

Wifi aangesloten. De switch heeft toch moeite met wifi signaal boven de 70db. De nintendo switch staat op zolder.

Eens kijken of dat werkt en geen problemen veroorzaakt icm andere aparatuur. En dan zodra de ftitz2400 in de aanbieding is schaf ik die erbij aan. Jammer dat kpn geen set heeft met de experiabox en zo een repeater. 

 

 


Dat klinkt allemaal helemaal goed. Fijn dat alles nu top werkt. :)