Skip to main content

Dag KPN,

mijn beiden tv ontvangers storen enorm de laatste tijd. Bij sommige programma’s meer dan anderen. Het is vooral bij opgenomen programma’s en tv kijken. Het beeld hapert en loopt vast. Ik wil graag de nieuwe tv ontvanger krijgen voor zowel boven als beneden. Is dat mogelijk ? 
 

vriendelijke groet 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Ik heb een hussel abonnement. Ik heb 100mbit snelheid. 


Hi @Imkebel en welkom op ons forum!

Het verstoorde beeld wat je hebt komt niet door "verouderde” ontvangers. Ik heb inderdaad bewust verouderd tussen aanhalingstekens gezet omdat de Arris ontvangers niet verouderd zijn. De verstoringen die je ervaart komen voort uit dat de ontvangers niet snel genoeg het signaal vanuit het modem krijgen. In dit geval is de kans tegen de 100% aan dat de TP-link adapters die je hebt de oorzaak hiervan zijn. Je zou nog kunnen kijken hoe je deze moet resetten zodat ze weer een schone verbinding maken met elkaar. De ontvangers laten omruilen gaat dit probleem niet oplossen en zal dus alleen maar voor meer ergernissen gaan zorgen.
Aangezien wij vanuit KPN nooit TP-link adapters hebben verkocht weet ik niet welke TP-link je hebt. Weet je dat zo dan kan ik wel even voor jou op zoek gaan naar hoe je deze kunt resetten.

Wat in deze tijd van het jaar overigens ook een grote storingsbron is op draadloze adapters is kerstverlichting. Ik heb hier nog wel een interessant artikel over de invloed van kerstverlichting op wifi en draadloze adapters. Oke het artikel heeft het over DVS (dat zijn de draadloze adapters die wij als KPN zijnde verkopen, maar qua werking doen die hetzelfde)

Kerstverlichting

 


Beste Nico,

 

hartelijk dank voor je reactie ! Ik ga thuis even proberen om de TP links te resetten. Interessant artikel!


Arris VIP 2952 is zeker niet verouderd.

Ze zijn niet meer het nieuwste model, maar weken nog goed.

Ik noemde elders wel “oude beestjes”, maar bedoelde dat niet letterlijk. 

 

Vaste bekabeling, indien goed gelegd en vooral goed aangesloten, moet de oplossing zijn.

 

De nieuwe Arris VIP 5202 lossen het probleem niet op, omdat daar het probleem niet zit. 

 

Als er een coax kabel loopt, heb je 2 opties.

Coax kabel vervangen door UTP kabel (beste optie)

Of aan beide kanten een Moca aansluiten. Zie hier. 

 

P.S.

Op een forum helpen, zoals u ziet, klanten elkaar.

Een moderater (medewerker KPN) kijkt wel mee en helpt ook. In dat geval moet je wel je gegevens compleet in vullen (in je account op dit forum).

Alleen een moderater (medewerker KPN) kan die zien.