Skip to main content

Enkele dagen geleden zijn beide TV-ontvanges (type Arris VIP 5202) uitgevallen. Op afstand heeft  de helpdesk het modem (KPN box 12) gereset en beide ontvangers. Na het opstarten word nu telkens de laatste software gedownload. Daarna stopt het opstarten na 85% en krijg op beide ontvanges de melding om de laatste software te downloaden..     

Hoi @KeesDrunen. Welkom terug op het KPN Forum! Wat vervelend dat de tv-ontvangers niet meer opstarten. Ik lees hierboven dat de klantenservice beide ontvangers al heeft gereset. Heb je de ontvangers al eens een “Frisse start” gegevens. Als je dit nog niet hebt gedaan wil ik je vragen om dit alsnog te doen, wellicht verhelpt dit het probleem al. Als dit het probleem niet verhelpt hoor ik dat graag!


Heb de twee ontvangers een frisse start gegeven door tijdens het opstarten de stand-by knop ingedrukt te houden. de foutmelding op beide ontvangers blijft hetzelfde.

FOUT 563: OPSTARTEN NIET MOGELIJK

Krijg dan opties om:
Bericht te sluiten (gaat niet)
Nieuwe software ophalen, de ontvangers halen deze op maar blijven FOUT 563 aangeven.  

 


Wat jammer dat een frisse start het probleem niet heeft kunnen verhelpen. Je kan het beste langs een KPN winkel gaan om beide ontvangers om te ruilen voor een nieuwe. Ik heb helaas zelf niet de mogelijkheid om twee nieuwe tv-ontvangers tegelijk te versturen. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt?


Heb beide ontvangers omgeruild maar het probleem was hiermee niet opgelost.

Via uitstekende hulp van een medewerker van de helpdesk het probleem gevonden dat werd veroorzaakt door een tweede router in het netwerk die niet als bridge stond ingesteld (DHCP).


Zit er een DVS tussen de KPN tv decoder (Arris 5202) en de Box12? 


TV-ontvangers zijn rechtstreeks op KPN Box 2 aangesloten. Het probleem werd veroorzaakt door een tweede DHCP server in het netwerk.  


Via uitstekende hulp van een medewerker van de helpdesk het probleem gevonden dat werd veroorzaakt door een tweede router in het netwerk die niet als bridge stond ingesteld (DHCP).

Wat goed om te lezen dat mijn collega het probleem heeft gevonden. Is het probleem hiermee verholpen?


Via uitstekende hulp van een medewerker van de helpdesk het probleem gevonden dat werd veroorzaakt door een tweede router in het netwerk die niet als bridge stond ingesteld (DHCP).

Wat goed om te lezen dat mijn collega het probleem heeft gevonden. Is het probleem hiermee verholpen?

Probleem is opgelost 😊