Skip to main content
Update

TV Ontvangers: Update naar NMC 9.0.246_1 en HTML 6.247.915

Categorie:TV ontvangers
  • August 21, 2026
  • 58 reacties
  • 1807 keer bekeken
Toon eerste bericht

58 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Misschien kan onderstaand Kennisbank artikel nog helpen bij het vooruit en achteruit spoelen. Veel werkt precies hetzelfde op de VIP2952. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 6, 2026

Ik heb sinds deze update enorm veel last van audio dropouts tijdens het kijken van opnames. Ook het vooruit spoelen werkt soms niet goed. Als ik met bijvoorbeeld 64x doorspoel, dit stop omdat ik denk dat ik er bijna ben maar dan meteen weer vooruit wil spoelen is hij soms ineens 10 minuten verder...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Je hebt het vast wel een keer verteld, maar gebruik je ook de optische uitgang ​@j3roentje? En probeer eens de geluidsprioriteit voor HDMI (en eventueel Optical) op Stereo te zetten. Dan ben ik benieuwd of dat helpt en dan kunnen we dat meenemen. 

Ervaar je dat probleem met spoelen met elke opname of is dat toevallig een oudere opname? 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 6, 2026

Je hebt het vast wel een keer verteld, maar gebruik je ook de optische uitgang ​@j3roentje? En probeer eens de geluidsprioriteit voor HDMI (en eventueel Optical) op Stereo te zetten. Dan ben ik benieuwd of dat helpt en dan kunnen we dat meenemen. 

Ervaar je dat probleem met spoelen met elke opname of is dat toevallig een oudere opname? 

Ik gebruik geen optische uitgang, gewoon hdmi. Stereo ga ik (weer) proberen.

De opnames waren vrij recent, hooguit 2 dagen oud. 2x bondgenoten (666) en Make Up Your Mind (664).

• September 6, 2026

@Arjan van KPN 

Neem aan dat die tekst voor mij was of o.a., maar ik heb het artikel gelezen en het allemaal geprobeerd, niets daarvan werkt echter op de Arris VIP2952 hoor.

Behalve de dingen die al bestonden zoals de blauwe knop of die tijdsblokken, maar ik heb geen  "thumnails" en de enkele pijltjestoets geeft stilstaand beeld, (maar niet als je stopt, in tegenstelling wat er staat) dus kan ik niet "nauwkeurig" spoelen, dat is nou juist de issue na deze update> ik zie totaal niet waar ik ben, denk dat het misschien bij de anderen zo werkt met die tv+ box.

Vandaar dat iemand zei "het is kleiner" maar ik heb dat niet… was dat maar zo!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, dan nemen we dit mee in de feedback ​@Klant-01. Mochten we daar meer over horen dan laten we het weten!

• Topper
  • September 7, 2026

Goedemiddag, 

Vorige week HTML versie 6.247.201 gehad, is een aantal dagen geleden plotseling  weer teruggezet naar 

6.244.201 zie foto.

Net opnieuw software geladen maar er veranderd niets.

Nog steeds problemen met zwart beeld bij opnames , ontvanger vip 5202  is hiervoor al eens omgeruild.

Mvg,

R.V

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Vreemd dat de HTML-versie weer teruggezet is, maar ik wil je toch vragen het deze week even af te wachten. Als het goed is krijg je (opnieuw) vanzelf de nieuwste versie. En dan zijn we benieuwd of het beter gaat met de opnames. 

• Topper
  • September 7, 2026

Hoi Arjan,

Ik heb de ontvanger weer naar software laten zoeken, na een herstart kreeg ik deze melding 

Gekozen voor nu installeren, en ontvanger begon met downloaden van software.

Dit duurde even.

• Topper
  • September 7, 2026

Na 2x software download is de html versie wel naar 6.247.915 gegaan.

We gaan het in de gaten houden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Direct na “koude” start (met aan/uit schakelaar achterop de Arris 2592v2), of herstart vanuit eco-stand, werkt terugspoelen met ⏪ niet op kanaal 1 (of, waarschijnlijk, het kanaal dat na herstart actief is. Heb dit echter niet getest met andere kanalen.) Als ik afspelen pauzeer met pauze/play knop, dan werkt daarna het afspelen hervatte met pauze/play niet meer: ik krijg nog wel “Video gaat verder” te zien in de voortgangsbalk, maar het beeld blijft stilstaan. Ook vooruitspoelen met ⏩️ werkt dan niet.

Na kanaalwisseling werkt dit alles weer wel zoals het hoort.

NMC is geüpdatet, HTML nog niet. Ik geloof dat ik dit gedrag ook al voor deze update gezien had in de eerdere TV+ gerelateerde updates vanaf NMC 9.0.241_1 en HTML 6.240.1014 (juli), maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.

Het tv-team heeft het kunnen reproduceren en er is een ticket voor aangemaakt. Hopelijk snel opgelost!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We zien trouwens de klachten die gebruikers ervaren bij het spoelen sinds de overgang naar het TV+ platform. Dat is natuurlijk niet wenselijk, maar we zijn druk bezig om nog een verandering door te voeren wat betreft het spoelen. We verwachten daarmee een flinke verbeterslag te kunnen maken, dus we vragen nog even om jullie geduld. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

Ik heb nu, na de update, zelfs al 2 keer gehad dat hij volledig is vastgelopen, zwart scherm. Moest echt de stroom eraf halen om er weer leven in te krijgen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Je bedoelt bij het starten van een opname of bij live tv kijken? 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

Je bedoelt bij het starten van een opname of bij live tv kijken? 

Volgens mij was het bij het terugkijken via de gids, met de groene knop. Gebeurde bij mijn zoon. Stroom eraf was de enige oplossing.

• September 9, 2026

Ik snap er niets meer van, ik heb nu HTML 6.244.201 en NMC 90.246_1, ik weet niet of de HTML terug is gezet, of dat ik het niet goed gezien heb eerder... 

Ik heb dus nog niet de HTML van dit topic  6.247.201 en zéker niet die van ​@RVZW> dat is een heel andere dan die hier vermeld wordt n.l. 6.247.915 en krijgt ook nog een like 😵‍💫?!

Worden er cijfertjes verwisseld in openings topic en/of heeft ​@RVZW alweer een nieuwere update?

Of heb ik de laatste "HTML" update nog niet ontvangen... ik heb trouwens geen idee hoe je naar software "zoekt" op de Arris VIP 2952.

Het is de 1 na de andere update de laatste tijd en geen enkele brengt verbetering, maar helaas problemen; wil best geduld hebben> maar het schiet niet op zo en weet niet meer wat de juiste/ laatste HTML update nu is...

• Topper
  • September 9, 2026

Beste Klant-01,

Je had het goed gezien dat de html versie teruggezet was naar 6.244.201.

Tijdens het televisie kijken kreeg ik een popup met de melding we zijn er bijna toen deze meding weg was ben ik gaan kijken bij informatie in het instellingen menu en zag dat de html versie weer terug gegaan was naar 6.244.201.

Ik vermoed dat de html versie 6.247.201 problemen veroorzaakte.

Dat de laaste drie cijfers opgehoogd zijn van 201 naar 915 is dus weer update.

Maar hier kunnen Erik van kpn of Arjan van kpn vast meer over vertellen 

De versie  6.247.915 heb ik binnen gekregen door in het menu instellingen naar systeem te gaan en daar een frisse start te kiezen (dit is hetzelfde als bij de vip2952 )hierdoor gaat de ontvanger de software opnieuw ophalen en en als het goed de laatste, ik heb dit 2x moeten doen toen is de html versie pas naar de laatste versie gaan maar misschien gaat het bij jou wel in 1 keer goed.

Normaal gesproken zou jou en mijn ontvanger automatisch deze update moeten krijgen.

Waarom dit niet gebeurt is weet ik ook niet.

Maar let op! de instellingen die je zelf hebt veranderd staan weer in de fabrieks instellingen.

Mvg,

R.V

• September 9, 2026

@RVZW 

Ik heb geen melding gehad, maar ik ga niet terug naar fabrieksinstellingen> voor een versie die (in dit topic of bij product updates) nog niet eens genoemd wordt?!

Laten ze eerst maar duidelijkheid geven; wat nu de juiste versie is en of er op korte termijn wéér een update komt, ik blijf a/d gang met "alles opnieuw instellen" zo.

Jouw versie wordt nog helemaal nergens genoemd, dus graag info @de moderators> dit is niet meer te volgen zo.

@Arjan van KPN Moet ik mijn problemen bij deze HTML update zetten, bij die van 6.244.201 of bij de nog onbekende 6.247.915...> zou niet weten hoe, er is geen info over deze "al dan niet automatische" update die jij geliked hebt?!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 9, 2026

@RVZW, ​@Klant-01 

Afgelopen week is, per abuis, bij een deel van de klanten de HTML weer teruggezet. Dus het kan inderdaad zijn dat je de 6.247.201 al een keer gehad hebt, en toen terugging naar de 6.244.201 en nu dus opnieuw de update naar 6.247.201 hebt gehad of nog gaat krijgen. Die uitrol is nog bezig. Hoef je zelf niets voor te doen.

Over de 6.247.915, dat is een pilot ter voorbereiding op een latere release. Dus die is op hele kleine schaal uitgebracht. Kun je verder negeren. Als je die niet hebt ga je hem ook niet krijgen.

Als je problemen ervaart mag je dat gewoon hier plaatsen, maar wacht dan even af tot je de HTML update ook binnen hebt om te kijken dat de problemen oplost.

• Topper
  • September 9, 2026

Bedankt Eric voor de verduidelijking 👍

• September 9, 2026

Dan ga ik dus ook echt NIETS resetten naar fabrieksinstellingen, ik wacht wel af of ik de HTML van dit topic krijg, alleen dàn heb ik weer donkergrijs stilstaand beeld bij opnames vooruit spoelen, iets wat NIET zo is in de HTML 6.244.201 nu, dus die problemen zijn al bekend, hopelijk blijft deze update nog even weg dus 🤞.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 11, 2026

Is de uitrol van de HDMI update nog steeds bezig? Ik zat blijkbaar in de groep bij wie de update is teruggezet, (vorige week donderdagochtend zag ik tenminste de nieuwe Ondertiteling aan/uit tekst, maar ‘s avonds was het weer de oude Ondertiteling applicatie aan/uit.) Vanochtend na opstarten staat ie nog steeds op de oude versie.

(Ik heb een Arris 2952, staat op eco. En ‘s nachts gaat de stroom eraf. Dan zou ik verwachten dat updates worden opgehaald bij aanzetten. Als er een update beschikbaar is tenminste.)

• September 14, 2026

Ik heb de update ook nog niet opnieuw gekregen, maar wordt wel moedeloos v/d problemen.

Gisterenavond had ik ineens alleen geluid, geen beeld (zwart scherm dus)> schrok me rot, dacht dat mijn tv het begeven had, maar nee; 2 x lang de Arris VIP 2952 v/h stroom en ik had weer beeld.

Dus wachten met problemen melden tot ik "deze update" weer heb, wordt wel moeilijk zo.

Het was niet tijdens een opname afspelen, daar kom ik niet eens meer aan toe...

Jasper van KPN
Moderator

Ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is inderdaad! Gelukkig had je na het opnieuw opstarten wel weer beeld. Hopelijk kan de update alsnog snel worden uitgerold bij jullie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

@ moderator 

HTML 6.247.201 vanaf 1 september. 

Maar wanneer mogen we verwachten dat iedereen dit heeft? Deze maand? Dit jaar.