Skip to main content
Update

TV Ontvangers: Update naar NMC 9.0.246_1 en HTML 6.247.915

Categorie:TV ontvangers
  • August 21, 2026
  • 58 reacties
  • 1818 keer bekeken
Toon eerste bericht

58 reacties

• September 14, 2026

Als de update van dit topic er weer op komt, heb ik weer "geen beeld" bij opnames vooruit spoelen.

Ik hoop op een update die AL deze issues oplossen, eerdaags is het "jaar" van de opgenomen serie om en ik ben alleen maar met die ontvanger bezig ipv "kijken" 🫤.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

Je opnames zijn ook te zien via Smart-tv app, mobiele app (cast ondersteuning), laptop via tv.kpn.com. ​@Klant-01 

Als de update van dit topic er weer op komt, heb ik weer "geen beeld" bij opnames vooruit spoelen.

Dat is natuurlijk helemaal geen gegeven. Mijn moeder heeft deze nmc en HTML al zeker een week. Ik hoor geen klachten. 

• September 14, 2026

@PeterG 

Nee, het is geen gegeven maar wel aannemelijk en je moeder gebruikte toch de "tijdsblokken", dan merk je dat niet.

Ik kijk alleen op mijn tv, en het is echt niet leuk meer, iedere keer vastlopers of andere problemen, dat mag ik toch wel melden... of stoor ik jou?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 14, 2026

We zijn aan het doorschakelen naar een nieuwe belangrijke update en vandaar dat het huidige (HTML-)updateproces wat op een lager pitje is komen te staan. Mocht je nog niet de nieuwe HTML-update binnen, dan geen stress, want binnenkort komen we al met nieuwe informatie. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

Ook met doorspoelen heeft mijn moeder geen probleem, ​@Klant-01 . 

Ik blijf het vreemd vinden dat een klein deel van dezelfde ontvangers problemen geeft die het merendeel weer niet heeft. Ik mag hopen dat kpn dat onder de duim krijgt. Want ze maken er geen vrienden mee.

En als jij vindt dat je me stoort dan mag je dat vinden/denken. Ik geef alleen maar prima alternatieven aan. Ik zou niet afhankelijk willen zijn van mijn éne ontvanger. 

• September 15, 2026

@PeterG 

Het was een vraag, of ik jou stoorde... en ik kijk niet graag series op een app of laptop, dus ieders zo zijn voorkeuren/ redenen zei ik al eerder, en als ik hier problemen meld mèt de ontvanger, vraag ik toch niet naar alternatieven voor de ontvanger? Dan kan de ontvanger wel weg…

En hoe weet jij of maar een klein deel problemen heeft, niet iedereen gaat naar dit forum hoor, is niet zo fijn hier zo.

@Arjan van KPN 

Tv kastje is vannacht 3 x vastgeslagen op een update, echter niet die van dit topic, niet de "belangrijke nieuwe", maar degene die ik NIET meer zou krijgen en moest negeren,  nl HTML 6.247.915 en daar ook weer problemen mee, ga ze niet eens meer noemen want deze update is nooit officieel uitgerold.

Algemeen; Denk niet dat ik wat aan dit forum heb, met de tegenstrijdige berichten van welke updates je al dan niet krijgt en onnodige herhaaldelijke reacties van wat iemands moeder ervaart, alsof ik mijn problemen verzin…

Nergens is iets te vinden over de update die ik nu heb of over de "belangrijke" nieuwe...

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 15, 2026

Ik snap je frustratie, zeker omdat je ontvanger vannacht meerdere keren tijdens een update is vastgelopen. En je hebt gelijk dat de informatie in dit topic inmiddels niet meer helemaal aansluit bij de huidige uitrol.

De situatie is namelijk sinds vannacht gewijzigd: HTML 6.247.201 wordt inderdaad overgeslagen. Sinds vandaag, 15 september, is de uitrol van HTML 6.247.915 gestart. Deze versie wordt gefaseerd uitgerold en staat ook voor 17 september gepland. 

Verbeteringen onder de motorkap
Deze update bevat technische verbeteringen die zorgen voor een stabielere en soepelere werking van de tv-ontvanger. 

Je hebt 6.247.915 dus niet “per ongeluk” of als een versie die je had moeten negeren gekregen. Het is inmiddels de versie die de eerder aangekondigde 6.247.201 vervangt.

Dat er in het topic nog informatie staat over 6.247.201 en dat daar tussendoor ook over 6.247.915 is gesproken, maakt het inderdaad onnodig verwarrend. Daar kan ik je kritiek wel in volgen. We zullen de informatie in het topic daarom zo duidelijk mogelijk actualiseren.

En wat je laatste punt betreft: je hoeft je problemen hier absoluut niet te verdedigen. Verschillende ervaringen mogen naast elkaar bestaan. Als jij meerdere keren ziet dat je ontvanger tijdens deze update vastloopt, dan is dat relevante informatie en mag je dat gewoon melden.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 15, 2026

Sinds vandaag, 15 september, is de uitrol van HTML 6.247.915 gestart. Deze versie wordt gefaseerd uitgerold en staat ook voor 17 september gepland. 

Verbeteringen onder de motorkap

Deze update bevat technische verbeteringen die zorgen voor een stabielere en soepelere werking van de tv-ontvanger.