Skip to main content

Ik krijg een mail van KPN met daarin diverse onderwerpen. Een daarvan is de nieuwe en enorm zuinige TV ontvanger; scheelt wel 100 euro aan energie per jaar. Er staat niet in de mail hoe ik aan 2 nieuwe TV ontvangers kan komen (1 ontvangerĀ in de woonkamer en 1 in de slaapkamer). Wie kan mij helpen?

Hoi @hjjvdĀ ,

Nou, reken maar niet dat je 100 euro per jaar bespaard.

De motorola vip1853 gebruikt zelfs 0,2 wattĀ minderĀ dan de hmb2260/vip2952(de nieuwere) als ik dit lijstje mag geloven:https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/televisie/specificaties-tv-ontvanger/

Maar wat betreft je vraag,Ā hierĀ kan je ze omruilen.

Ā 


Ik krijg een mail van KPN met daarin diverse onderwerpen. Een daarvan is de nieuwe en enorm zuinige TV ontvanger; scheelt wel 100 euro aan energie per jaar. Er staat niet in de mail hoe ik aan 2 nieuwe TV ontvangers kan komen (1 ontvangerĀ in de woonkamer en 1 in de slaapkamer). Wie kan mij helpen?

Ā 

Ik zag de mail ook.

Zie hier.Ā 

Helaas staat er niet bij om welke KPN tv decoder ze bedoelen.

Ā 

Echt zuinig is natuurlijk als je via de app van KPN alles op de tv kan kijken zonder setup box.

Maar helaas is de kwaliteit van het beeld dan minder door meer compressie helaas.

Bij Ziggo kan je met de CI+ kaart kijken, dat is net zo zuinig als met de app op de tv kijken.Ā 

Ā 

Welke KPN tv decoder heb je momenteel?

Ā 

Je kan meerdere modellen in de ECO stand zetten.

Maar dan kan je een probleem met het opstarten hebben als er een update is.

Eigenlijk zou KPN je dan de keuze moeten geven om meteen te updaten of de update uit te voeren als je de Setupbox (KPN tv decoder) standby gaat zetten.Ā 

Ā 

Als KPN echt groen wilt zijn, dan zorgen ze ervoor dat de app op de tv het volledige TV signaal in de originele stream beschikbaar is. (dus HD 12,5 MB) en keuze voor klanten die onvoldoende bandbreedte hebben.Ā šŸ˜‰

Ā 


KPN reageert met die mail eigenlijk naar aanleiding van een test van de Consumentenbond, waarin gesteld wordt de de Horizonbox XL van Ziggo een stroomvreter is en daarentegen de tv-decoders van KPN naar verhouding veel minder stroom verbruiken.

Ā 


Als KPN echt groen wilt zijn, dan zorgen ze ervoor dat de app op de tv het volledige TV signaal in de originele stream beschikbaar is. (dus HD 12,5 MB) en keuze voor klanten die onvoldoende bandbreedte hebben.Ā šŸ˜‰

Ik denk dat dat absoluut niet groen is immers dan zou die stream als unicast verzonden moeten worden en explodeert de hoeveelheid data die over het netwerk moet met ook de bijbehorende enorme toename van het verbruik van electriciteit.

Wat we niet op onze rekening zien staan zien velenĀ vaak niet maar je moet mijns inziens toch echt naar de hele keten kijken om te zien of een ontwikkeling "groen" is.