Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb een firewall met Adguard-ondersteuning ben ik dus onlangs achter gekomen. Toen ik ging zoeken schrok ik mij eigenlijk een hoedje. Een TV ontvanger van KPN staat bovenaan een block list omdat deze veel requests stuurt naar voornamelijk Netflix. Na wat analyse zie ik de hele dag door dat de TV ontvanger als enige binnen mijn netwerk oneindig veel data stuurt. De TV ontvanger doet dit wanneer ik “normale” TV kijk van KPN, maar het schokkende is dat dit gebeurt wanneer de TV ontvanger in standby modus staat. Vandaar waarschijnlijk de grote hoeveelheden requests.

 

 

Hierboven een voorbeeld van een ontvanger op het moment van schrijven dit uit staat!

Kan iemand van KPN uitleggen waarom dit is? Is dit wel toegestaan, ik kan nergens vinden dat ik dit uit kan zetten en dit gebeurt werkelijk al meer dan een jaar!

 

EDIT: na wat verder onderzoek zie ik dat het enkel de ontvanger bij mij boven is. Hier ben ik ingelogd op Netflix omdat ik beneden Netflix via het besturingssysteem van de TV gebruik. Vraag blijft natuurlijk waarom gebeurt dit?

Hoi @nican, welkom! Heb dit nagevraagd en dit is bewust. De Netflix applicatie wordt altijd actief gehouden zodat je deze ook heel snel kunt gebruiken. Dat is waar deze communicatie voor is. Dit wordt gedekt door het privacy statement waar je mee akkoord bent gegaan op het moment dat je Netflix voor het eerst via de ontvanger gebruikt.

Als je deze communicatie wilt voorkomen, dan kun je de ontvanger instellen op eco-modus. Dan is er tijdens stand-by geen dataverkeer.


Geen bevredigend antwoord maar desondanks bedankt!


Meer kan ik er ook niet van maken, Nican. Zo is de overeenkomst die wij met Netflix hebben :)