Skip to main content

TV modem slaapkamer kan het modem (KPND612D6) niet vinden?

Hallo @hvcity , welkom op het KPN-forum waar klanten elkaar helpen.

Wifi is een storingsgevoelig signaal. Muren, vloeren en andere apparatuur hebben grote invloed op de kwaliteit van je wifi-verbinding.

Je kan een aantal dingen uitproberen, zoals het aanzetten van 2.4GHz wifi in je Experiabox. Je kan kijken of er wat verandert wanneer je je modem/router verplaatst naar een centralere plek in je woning.

Ook kan je een netwerkkabel (laten) trekken naar boven, zodat je altijd een goed signaal hebt.

Wifi werkt vooral in de ruimte waar de wifi-router staat. Een andere kamer op een andere verdieping krijgt  dan een stuk slechter signaal.


Hoi @hvcity, ik heb eigenlijk weinig toe te voegen op het bericht van XS4-Arjan. 

Enkel dat je nog eens de wifi manager kan doorlopen om te kijken of je de wifi kan verbeteren. Wellicht kun je dan nog met korting wifi versterkers kopen. Om daar het signaal mee te versterken. Al wil ik alsnog aanraden om die met een kabel aan te sluiten. Want als ik je verhaal zo lees gaat is de afstand van ontvanger tot modem te groot en ziet die daardoor de wifi niet.Â