Skip to main content

Na wekenlang geen opnamen te kunnen deleten van mijn Ipad, is dat nu geregeld, maar in ruil daarvoor krijg je weer andere ‘problemen’ terug.

Als ik een film op de Ipad wil gaan bekijken, dan blijft er voortdurend een groen cirkeltje ronddraaien maar de film start nooit. Resetten van de Ipad is meestal de tijdrovende oplossing, want alle andere druk’knopjes’ zijn of foetsie of morsdood.

Indien ik al een deel van de film had bekeken, dan blijkt de opname vaak weer vanaf het begin te gaan beginnen. 

Verder valt het me op dat als ik bijvoorbeeld om 8 uur het journaal wil gaan kijken, dat de boel stilvalt. Het programma dat voor het journaal zit is misschien nog niet klaar maar als 8 uur gepasseerd is, is er vaak nog niks te zien. Oplossing is, wederom, resetten.

Afijn, het loopt bepaald nog niet erg soepel en een paar dagen geleden heb ik de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

De keren dat op het TV- scherm de melding verschijnt dat er een verbindingsprobleem met het modem is, kan en wil ik niet eens meer tellen.

Onbevangen tv kijken is helaas tegenwoordig onmogelijk.

Ik begrijp dat het opname probleem gerepareerd is @Maxiepaxie. Op welke manier is dit opgelost? Hoe zit het daarnaast met andere apparaten in huis? 


Nou, op de Ipad was het probleem dat een opname niet te deleten was maar dat hebben jullie inmiddels gefikst.

Verder is het kijken op de Ipad niet altijd een groot succes. Maar de tekortkomingen heb ik al eerder genoteerd en als het niet echt lekker werkt dan wijk ik uit naar de tv.

Kijken op de tv geeft toch ook best vrij vaak storingen. Tamelijk vaak komt de onterechte melding dat de verbinding met het modem verbroken is of dat er een kabel niet werkt of dat het internet er niet is. Tamelijk regelmatig moet de boel gereset worden of de software opnieuw worden geïnstalleerd en dat duurt vaak erg lang. Deze week heb ik de klantenservice maar eens gebeld met de vraag of er niet een beter modem geplaatst kan worden. Het antwoord luidde nee; ik moest de wifi-analyzer in MijnKpn maar eens gebruiken. Een zinloos advies want die bleek er al ongeveer een week uit te liggen.

Op dit moment reageert de tv heel traag op de afstandsbediening en de ontvanger gaat na het aanzetten vrijwel steeds direct weer uit.

 


Zou je in dat geval nog eventjes je profiel kunnen invullen? Het lijkt me handig toch nog eventjes een meting van de verbinding te doen en dit uit te sluiten.