Skip to main content

Tijdens het aanzetten van de TV knippert op de Experiabox v10a het front lampje blauw en gaat de televisie op zwart en weer aan een aantal keer. Dit duurt dan net zolang totdat het lampje van de Experiabox groen brand. Allerlei reset`s  werkt niet en dit gebeurt steeds als de TV een tijdje uit is  geweest.

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Of heeft u een draadloze verbindingset? 

Wat gebeurt er als u alleen de tv ontvanger aan sluit, rechtstreeks bekabeld, zonder switch, zonder draadloze verbindingset en alle andere apparaten losgekoppeld houd?

Heeft u zonnepanelen? 


Mijn Tv zit rechtstreeks op de modem verder geen apparatuur aangesloten.

Heb wel zonnepanelen.


Hoi @Pafra, dat zijn wel een paar interessante verschijnselen! Ik heb nog een aantal vragen.

  • Gebeurt dit vaak? Zit er een patroon in?
  • Als je scherm op zwart gaat, werken de menu's dan nog wel?
  • Kun je je experiabox ook eens verplaatsen?
  • Kun je eens een andere kabel proberen tussen je V10a en is/ra punt of glasvezelkastje? 

  • Gebeurt dit vaak? Zit er een patroon in?  ja elke keer als je de TV aanzet.
  • Als je scherm op zwart gaat, werken de menu's dan nog wel?  ja de menu werken nog wel je ziet alleen de balk dan.
  • Kun je je experiabox ook eens verplaatsen? Gedaan maar geen verschil.
  • Kun je eens een andere kabel proberen tussen je V10a en is/ra punt of glasvezelkastje? gedaan ook geen verschil.

Dat is wel merkwaardig inderdaad!
Het feit dat de menuschermen nog wel werken doet me vermoeden dat dit wellicht iets met de HDCP is.
Zit je TV direct op de TV of heb je er nog iets tussen zitten zoals bijvoorbeeld een soundbar of homecinema set? Misschien heb je iets aan de onderstaande topics?

 


Zit je TV direct op de TV of heb je er nog iets tussen zitten zoals bijvoorbeeld een soundbar of homecinema set? .

De TV zit rechtstreeks op TV en er zit niks tussen. Als het front lampje van de experiabox weer groen is, zijn de zwarte schermen ook over. Ook vindt ik dat de de Experiabox veel vaker blauw knippert dat deed deze voorheen veel minder of bijna nooit. nu elke keer bij TV aanzetten ook als het lampje al groen was.


Dat is wel echt heel merkwaardig inderdaad. Ik heb er zo ook niet direct een verklaring voor vrees ik.
Ik denk dat je het beste even met ons kunt bellen hierover op 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan meteen even met je meekijken op afstand

Laat ons vooral weten wat de uitkomst is!