Skip to main content

Hallo,

De monteur heeft bij 'installatie' de tv pin veranderd maar niet gezegd wat het was voor hij de deur uit rende.

Als ik de tv pin wil veranderen, om zo het kinderslot te verwijderen, kan ik in de servicetool wel een nieuwe code invoeren herhalen en bevestigen, maar daarna gebeurd er niets.

Bevestigen blijft geactiveerd, maar er gebeurd niets.

Ik kan nu geen film kijken voor 6 en ouder.

Je moet altijd je huidige/geldige pin invoeren voordat je het kan wijzigen of een nieuwe aanmaken.

Als je gelijk een nieuwe pin kan invoeren,herhalen en bevestigen dan heeft de monteur niets veranderd.

 


J.D.P. De monteur heeft de pin veranderd, omdat ik het mailtje met de toegezonden code niet snel genoeg kon vinden.

Ik kan een nieuwe pin via de service tool. Invullen, herhalen en op de knop met bevestigen klikken in de KPN app of online tot ik een ons weeg, maar hij gaat niet door met bevestigen. Het knopje blijft grijs, ik krijg geen melding dat de aanvraag is behandeld en afgehandeld. Hij staat vast.

Bij resetten en pin vergeten maak je een nieuwe pin aan voor het kinderslot ect. Daar heb je niet de oude pin voor nodig. Je vraagt immers een nieuwe aan, omdat je de originele niet weet.

Installatie: De box is aangesloten, het kastje voor de aansluiting op de glasvezel is een paar maten te groot. Het mediakastje is neergezet, de tv is aangezet. Geen WiFi check, geen controle up- en download snelheid bekabeld, geen werkbon. Verkeerde centrale kast. Fout melding na fout melding en toch blijft de tool volhouden dat het aan ons ligt. CAD 6 kabel rechtstreeks 1 op 1 aangesloten op mediabox en modem, dus enkel KPN materiaal aangesloten op KPN materiaal, en nog ligt de fout bij ons. CAD 5 idem dito.

We ontvangen niet de snelheid die we hebben besteld.

En, on top of it all... ik krijg geen nieuwe pin om het onnodige kinderslot te verwijderen.

Bedankt voor de poging.


Je moet altijd je huidige/geldige pin invoeren voordat je het kan wijzigen of een nieuwe aanmaken.

Als je gelijk een nieuwe pin kan invoeren,herhalen en bevestigen dan heeft de monteur niets veranderd.

 

Wij monteurs kunnen intern een nieuwe pincode aanvragen en die krijgen we dan direct op onze tablet te zien. Zo zijn er wel meer dingen die we kunnen 😃


Oké Ik_Combineer, jij alleskunner 😄 , vertel mij eens hoe ik het kan oplossen.


Oké Ik_Combineer, jij alleskunner 😄 , vertel mij eens hoe ik het kan oplossen.

Precies, jij en ik kan intern geen nieuwe code aanvragen,wij zijn geen monteurs

Klanten zal toch huidige code moeten invoeren om een nieuwe aan te maken

 


Je moet altijd je huidige/geldige pin invoeren voordat je het kan wijzigen of een nieuwe aanmaken.

Als je gelijk een nieuwe pin kan invoeren,herhalen en bevestigen dan heeft de monteur niets veranderd.

 

Wij monteurs kunnen intern een nieuwe pincode aanvragen en die krijgen we dan direct op onze tablet te zien. Zo zijn er wel meer dingen die we kunnen 😃

Ik_Combineer do your thing, jij alleskunner. Hoe krijg ik de tv pin veranderd zonder de 1e pin of de missende monteurspin. En, niet geheel onbelangrijk, ook bevestigd en werkend. Er zijn 2 dingen waar ik een bloedhekel aan heb, jokken en Kindersloten. Degene die  kinderbeveiliging heeft uitgevonden moet levenslang krijgen in een cel met kinderbeveiligingen op alles. Ook de WC deur.

 


Lukt het via deze niet?

https://www.kpn.com/service/televisie/pincode-itv.htm

CONTROLEER EENS het itv abonnementsnummer. Zie in je ontvanger. Ik neem aan de nieuwste DIW7022

Huisje - tandwiel - Informatie - Hier vind je het abonnementsnummer waar je ontvanger op aangemeld is. 14 cijfers.


Lukt het via deze niet?

https://www.kpn.com/service/televisie/pincode-itv.htm

CONTROLEER EENS het itv abonnementsnummer. Zie in je ontvanger. Ik neem aan de nieuwste DIW7022

Huisje - tandwiel - Informatie - Hier vind je het abonnementsnummer waar je ontvanger op aangemeld is. 14 cijfers.

Hi Peter,  we hebben idd DIW7022, het abo nummer is hetzelfde als in de link die je hebt neergezet. Ik kan nog steeds niet de tv pin bevestigd krijgen.


Misschien toch maar even bellen. Probeer de code nog tijdens het gesprek 😉.

0800 0402 werkdagen 8 tot 18 uur; zaterdagen tot 17 uur.


Hi @AnneE, wat een gedoe zeg zo 😐 We zijn een aantal dagen verder: is er in tussentijd iets veranderd of nog steeds dezelfde dingen die tegenzitten?

Als je graag wil dat ik even meekijk, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


@Maja_ Kijk alsjeblief mee. We staan op het punt de spullen terug te sturen.

Van de gekozen internet'snel'heid 1G ontvangen we tussen  30-50% up & down bekabeld rechtstreeks op de modem.

Het is niet alleen de pin, maar dat is wel het meest irritante. nu.


Dat van de pin is al niet ok en dan komt ook die lage snelheid en de slechte afmontage er nog bij, niet zo fijn allemaal 😕 Ik zie dat 1 van mijn collega's me net voor is geweest @AnneE, en dat er nu een monteur ingepland staat voor morgenmiddag. Laat je weten of alles daarna in orde is? 


Hoe staat het er nu voor @AnneE? Is alles in orde? Als ik de monteursbon bekijkt lijkt het nu goed te zijn maar ik zou het graag ook nog even van jouzelf horen 😊


Hoi @Maja_ De monteur heeft zijn werk uitstekend gedaan. Ik ben blij dat hij is geweest en oa. heeft hersteld wat de andere 'monteur' heeft veroorzaakt.

Hij heeft een feitelijk een compleet nieuwe installatie uitgevoerd. Alles opnieuw ingesteld (nieuwe tv pin!), aangepast waar nodig, meermaals gecontroleerd of alles werkt zoals het hoort te werken.

De snelheid is nog steeds niet wat het hoort te zijn, maar dat ligt niet aan de tomeloze inzet van de monteur die meermaals bekabeld en WiFi heeft gecontroleerd, in de hoop de oorzaak van de te lage up en download te kunnen vinden of in ieder geval uitsluiten van alles wat de snelheid naar beneden zouden kunnen trekken. De snelheid kan enkel vanuit KPN nog worden aangepast.

Hij heeft alles goed uitgelegd en alle vragen die wij hadden, heeft hij beantwoord.

 


Ah wat fijn, dat je deze keer wél een goed gevoel over hebt gehouden aan de monteur! Is er door deze monteur nu ook een vervolg in gang gezet om te onderzoeken waarom de snelheid zo achterblijft?