Skip to main content

Beste Mensen, ook ik heb meerder malen per dag last van dergelijke problemen, maar dan icm de Fritzbox, aangezien ik via xs4all een glasvezel abbonnement heb afgenomen. Dergelijke problemen heb ik in het verleden nooit gehad.

Ik heb in der tijd in overleg met de monteur 4 Devolo dLAN 1200Mbps 2 PLC adapters aangeschaft omdat onze apparatuur aan de andere kant van de kamer staat dan waar de glasvezel binnen komt.

Aan de “TV” zijde staat op de Devolo adapter een Netgear GS105GE 5-Poorts Gigabit Netwerk Switch aangesloten (ook op advies van de monteur), waar de Arris STB op aangesloten staat als ook de PS4.

Als er problemen met de STB zijn, kunnen we zonder problemen in (ultra)HD kwaliteit Netflix, Disney+, Pathe Thuis of online games gebruiken. Resetten van de Fritzbox is het enige wat tijdelijk helpt. De Fritzbox is altijd up to date en alle devolo units worden steeds van nieuwe FW updates voorzien. Heel af en toe is er een FW update van de STB, maar dat schijnt niet echt iets uit te maken. Ook vervangen van HDMI kabels maakt geen verschil.

Ik heb de TV daarnaast direct apart via een ethernet naar WiFi adapter rechtstreeks met de FritzBox verbonden en ook daar komen de problemen terug, terwijl er wel gewoon een goede stabiele wifi verbinding is. Ik ga nu nog 1 keer proberen een ethernet kabel direct aan te sluiten tussen STB en Fritzbox, maar heb daar niet echt vertrouwen in, aangezien bij alle problemen met de STB alle andere via Ethernet of WiFi op internet aangesloten apparetuur gewoon probleemloos blijft werken.

Graag verneem ik nog wat ik nog meer zou kunnen proberen om de root cause te achterhalen. Alternatief is om een Android TV box of mini windows PC aan te sluiten ipv de STB en via Web TV te kijken, maar dat is natuurlijk niet wat je van KPN/XS4ALL mag verwachten als enige goede oplossing.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @AndreSchiLi . Welkom op het forum.

Hoewel KPN en XS4all bijna dezelfde diensten hebben zijn het toch (nog) twee verschillende providers.

Ik weet dat de telefonische helpdesk van XS érg goed is en graag meedenkt over het oplossen van jouw problemen. Mijn advies is om te bellen.

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur