Skip to main content

Hallo allemaal,

wij hebben inmiddels ruim een jaar KPN glasvezel inclusief 2 digitale ontvangers.

sinds een maand of zo hebben wij problemen met de digitale TV. We moeten nu zeer regelmatig de TV ontvanger volledig herstarten of resetten (software opnieuw herladen). Voor die tijd nooit problemen.

Het beeld blijft zwart, terwijl er wel de programmabalk onderin staat. Of soms reageert de ontvanger niet meer.

Dit is bij beide TV’s en beide ontvangers het geval.

Omdat, voor zo ver ik weet er alleen een update is geweest van de firmware van de ROUTER in de meterkast, leg ik de link daarmee.

Heeft iemand een idee of dit een bekend probleem is?

Gr Jakob

 

wij hebben een KPN 12 box als router en de ontvangers hebben. Hardware versie VIP5202. 

Dat klinkt niet best.  Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem? Of zit er iets tussen zoals een switch if draadloze verbindingsets?


Nee, niets.

Kpn ethernetkabel van de router direct naar deTV ontvanger.

niets er tussen


Heeft u de KPN Box ook al een keer gereset?


Hallo @Homesweethome , heb je de glaskast ook al eens  minimaal 2  minuten van de stroom gehad en daarna de router een reset gegeven?


Hoi Jan,

Glas had ik nog niet gedaan. Ben benieuwd of het helpt. 

Enig idee waarom dit zou helpen??

Gr Jakob


Hallo @Homesweethome de glaskast wordt dan gereset naar fabriekswaarden en haalt je actuele abo-gegevens op.


Hoi Jan,

Helaas was dit ook niet de oplossing. Deze keer viel mij het op dat het modem een reset uitvoerde tijdens de periode van ellende..

Vervolgens kwam ik op het forum het volgende topic tegen:

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000448]

 

Hier staan precies de problemen bij gemeld die ik heb. Ik heb nu om een firmware terugzetting gevraagd. Hopelijk helpt dit. Het WIFI gedeelte van het modem gebruiken we namelijk niet. Ik heb er een eigen router achter zitten die dit regelt.


Inmiddels een rollback van de firmware van de KPN 12 box gehad. De problemen zijn nu over :)

 

De reden voor de TV problemen waren dat tijdens het troubleshooten in het TV menu het KPN modem opnieuw aan het opstarten was.

Nadat de TV decoder opnieuw opgestart was, was 9 van de 10 keer ook het KPN modem weer compleet opgestart en daardoor leek het alsof het opnieuw opstarten van de decoder de oplossing was. Maar ja, de echte oorzaak lag dus in het feit dat de KPN 12 box een probleem had met de nieuwe firmware.