Skip to main content

Vreemd probleem, ik heb de tv verbonden via stroom netwerk. Overdag is er tussen ongeveer 7.00 uur en stipt klokslag 18.00 uur slechte verbinding, te trage verzend snelheid. Na 18.00 uur totaal geen probleem meer. Hier in huis verandert er om 18.00 uur helemaal niets, heb ook niks nieuws aangeschaft. Wifi en internet werkt over het algemeen goed alleen heb ik het idee dat de snelheid niet constant is. Alvast bedankt voor antwoord 

Probeer een keer te testen met een kabel ipv het draadloze verbindingsset. Welk type ontvanger heb je? En welk type verbindingsset?


verbinding set is devola magic 2, type ontvanger is HMB 2260, met kabel geprobeerd is slechter dan met de adapters. over de hele dag af en toe stil staand beeld.

bedankt voor reageren


Hallo @RuudRomeo , heb je de Wi-Fi op de Devolo's ook aan staan toevallig en LAN-kabels aangesloten op de Devolo's voor andere toepassingen dan TV kijken?

Als bij een van beide of bij beide het antwoord ja is, schakel dan de Wi-Fi op de Devolo uit waar ook je TV-decoder op is aangesloten en koppel tevens de LAN-verbindingen los die niets met TV kijken te maken hebben.

De powerlines kunnen 1 ding goed, óf een TV-signaal doorgeven of iets anders doen, beide tegelijk geeft verstoringen met tv kijken.

Die waarschuwing werd al op de Devolo's 1200 van KPN gegeven.

 


Heb ik beide niet, worden alleen gebruikt voor tv, zijn adapters zonder wifi. Op zondag de hele dag geen probleem. 🤦‍♂️


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl welke experiabox heb je?


Heb op moment abonnement van 200/200, experiabox vx 10


koper/dsl 13mbit/s   bonded koper 26 mbit/s

internet 524 mbit/s


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


@RuudRomeo Hi! Excuses voor de verlate reactie. Het topic leek beantwoord te zijn namelijk. Wat bijzonder dat je maandag t/m zaterdag tussen 0800-1700 uur een slechte verbinding hebt en in de avonden/zondag een goede verbinding. Alsof je collega's inloggen op jouw modem als ze overdag aan het werk zijn.:laughing: Wat ik bijzonder vind, is dat de verbinding ‘beter’ is met de adapters dan met de kabel. Dit lijkt mij ,technisch gezien, erg onwaarschijnlijk en kan wat mij betreft alleen liggen aan de gebruikte UTP-kabel(s). Met wat voor kabel heb je dit getest en waarin verschilt de kwaliteit tussen bekabeld en ‘draadloos’ aansluiten? 
 


Reageer