Skip to main content

Sinds een update van kpn heb ik grote problemen met mijn tv, we hebben nu van alles gedaan, ook een nieuw kastje gekregen het probleem blijft, de tv herken het signaal niet, het blijft zoeken, dan wel tv dan geen tv,nu wordt er dood leuk gezegd je tv is kapot, wie zegt dat het probleem blijft als ik een andere tv heb, dit probleem had ik ook in de woonkamer dat is nu opgelost met een scartkabel, bij wie kan ik nu terecht zodat ze iemand langs sturen, we worden er knettergek van, ik zit er nu echt over na te denken om over te stappen.

Beste @Cornelia johanna,

Welke merk en type tv ontvanger en welke merk type tv toestel heb je?


een Samsung, ter info nog nooit problemen gehad 


Sinds een update van kpn heb ik grote problemen met mijn tv, we hebben nu van alles gedaan, ook een nieuw kastje gekregen het probleem blijft, de tv herken het signaal niet, het blijft zoeken, dan wel tv dan geen tv,nu wordt er dood leuk gezegd je tv is kapot, wie zegt dat het probleem blijft als ik een andere tv heb, dit probleem had ik ook in de woonkamer dat is nu opgelost met een scartkabel, bij wie kan ik nu terecht zodat ze iemand langs sturen, we worden er knettergek van, ik zit er nu echt over na te denken om over te stappen.

@Cornelia johanna Scart kabel schrijf je, dus waarschijnlijk al een oudere TV. Weet je dat je voor het extra stroomgebruik van zo’n oudere TV waarschijnlijk de kosten van een moderne TV met een veel mooier beeld en een HDMI kabel er al binnen 2 jaar uit hebt.  Heeft je TV wel een HDMI aansluiting, probeer dan even een nieuwere HDMI kabel. De oudere waren van een type dat vaak niet meer geschikt is voor de nieuwere aansluitingen. (Ik heb gelezen bij Action al voor 1,79 Euro)


de scartkabel is omdat de hdmi kabel ook geen signaal door liet, de tv heeft het altijd gedaan met de hdmi (of hoe dat dan heet).


Heb je deze pagina al doorlopen?

https://techadviseur.nl/hdmi-kabel/


@CorL zo te zien heeft deze tv een HDMI aansluiting:

 


@CorL zo te zien heeft deze tv een HDMI aansluiting:

 

@Cornelia johanna 

3 zelfs; 1 aan de zij- en nog 2 aan de achterkant.

Al een andere hdmi poort geprobeerd?


Je moet met de AVknop op de afstandsbediening de juiste HDMI-ingang kiezen.
Misschien is het handiger om even de afstandsbediening van de TV zelf te pakken.


dat klopt hij heeft het ook altijd gedaan, dit gedoe is sinds de laatste update, en steeds wordt ik afgescheept bij kpn


Ik heb met mijn Samsung uit 2020 (nog geen jaar uit) ook af en toe zwart beeld, en daarna heb ik weer beeld. Dat is erg irritant, maar zowel de tv en de tv ontvanger gebruiken copyright ©️ beveiliging, en mij gevoel zegt dat het dan met elkaar botst.

HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI-, DisplayPort- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer.

Dat mag je vergeten hoor wat er in het cursief staat, maar ik denk dat het daaraan ligt. 


dat klopt hij heeft het ook altijd gedaan, dit gedoe is sinds de laatste update, en steeds wordt ik afgescheept bij kpn

@Cornelia johanna heb je nog een tweede tv? En doet ie het daar ook zo vreemd?


Doen NPO 1, 2 en 3 het wel altijd?


U schrijft:

de tv herken het signaal niet, het blijft zoeken...

Wat bedoelt u met zoeken? De tv zoekt? Als dat het geval is staat die waarschijnlijk niet op een HDMI poort ingesteld. 


aan allemaal 

We hebben verschillende poorten geprobeerd.

De tv in de woonkamer hetzelfde probleem met de kabel, wel een monteur geweest en opgelost met een scartkabel, (wat niet de bedoeling was)

Wat ik bedoel met zoeken is  ik krijg mono, ext1, ext2, beeld, geen signaal, en dan weer van voor af aan, soms 10 minuten tv en dan weer geen signaal.

Alle zenders doen het.

@huistijger ook allemaal gedaan.

We hebben letterlijk alles geprobeerd, stel ik heb een nieuwe tv wie zegt dat ik dan hetzelfde probleem krijgt.

 

 


Johanna, 

Ik had wat meer geschreven, maar heb er dus te lang over gedaan. Dit blijft van toepassing. 

Mogelijke probleem oorzaken die blijven,(Je TV is van 2008), de hardware achter  de HDMI is niet meer in orde of de kabel niet meer bij de tijd. De kabel kan je  voor 1,79 nieuw kopen en testen. Een TV kan trouwens stuk gaan en echt wel binnen de 13 jaar.  Het lijkt mij erg stug dat dit met software te maken heeft zeker als dat bij jou in 2 verschillende ontvangers verkeerd zit. 


het is zo jammer dat ik geen filmpje kan plaatsen.


het is zo jammer dat ik geen filmpje kan plaatsen.

Met uw vorige reactie...

Wat ik bedoel met zoeken is  ik krijg mono, ext1, ext2, beeld, geen signaal, en dan weer van voor af aan, soms 10 minuten tv en dan weer geen signaal.

... snappen we het denk ik. Ik wel in ieder geval. 

Je zou nog een andere hdmi kabel kunnen proberen. Zoals @CorL ook al schrijft. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511341/hdmi-kabel-1-5m/


Dag @Cornelia johanna Van harte welkom op het KPN forum! Fijn om te lezen dat de leden van onze community je topic al goed hebben gevonden en je veel nuttige tips hebben gegeven. Ik snap -net als iedereen hier- je frustratie, maar ik kan niet anders dan me aansluiten bij de adviezen die hier al zijn opgeschreven. Heb je de tip van CorL uitgeprobeerd en andere HDMI-kabel geprobeerd? 


we hadden alles gedaan wat we maar konden doen, maar een wonder zondagavond tv gekeken 1 x uitgevallen en ik kan de tv uit en aanzetten met de afstand bediening (dat ging ook niet meer) gisteravond heel de avond gekeken zonder uitval, met andere woorden we begrijpen er niets van, de bekabeling zit hetzelfde als voor de uitval en het zoeken.

Dus we gaan het zien.


Fijn dat je het even meldt @Cornelia johanna 
We hopen dat het nu ook goed blijft en anders geef je maar weer een gil :grinning:


nou de ellende is weer begonnen, na 4 dagen tv kijken, viel de tv gisteravond steeds uit, ligt dus ook niet aan de tv zoals die kpn medewerker zei.


Hoi @Cornelia johanna 
Vervelend dat de ellende weer begonnen is...
Krijg je ook een foutmelding te zien?  
Op je TV of op de KPN-ontvanger?
Zo ja zou je willen vertellen wat deze melding zegt?

Hoe valt de Tv uit?
Met zwartbeeld of met sneeuwbeeld?
Of??

En veranderen de lichtjes van de Experiabox (modem) ook van kleur en welke lichtjes dan in welke kleur?


ik krijg

een menu

dan geen signaal 

dan ga ik met de afstand bediening naar sousse 

1x mono

2x ext q

3x x ext 2 en dan heb ik beeld, dat ging een aantal dagen goed totaal geen last, en gisteravond begon het weer 


Ik heb de raad opgevolgd een nieuwe hdmi kabel gekocht helaas pindakaas, het is weer precies hetzelfde als vorige week zaterdag, ik snap er niets van ik heb 3 dagen tv kunnen kijken niets aan de hand, donderdag viel hij 1 x uit (geen signaal) gisteren was het hopeloos, ik heb mijn tablet maar genomen, ik xit er ernstig over na te denken om over te stappen (dat had ik volgens mij al eerder gezegd)  de trukendoos is op ik weet het niet meer.


Hoi @Cornelia johanna 
Dat is een Handshakefout tussen jouw TV en de KPN-ontvanger.
Iets waar Ziggo ook wel last van heeft.
Wat je kunt doen is:

Eerst de TV aanzetten en dan de KPN-ontvanger.
Een andere HDMI ingang proberen.

Welk merk en type TV heb je?