Skip to main content
Beantwoord

tv,s week geleden geinstalleerd, werkt niet correct.

  • January 2, 2020
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

tv,s week geleden geinstalleerd, werkt niet correct. Kan 1 tv aanzetten, bij de andere tv geen beeld

 

*Admin: gebruikersnaam aangepast i.v.m. privacy

Beste antwoord door PeterG

Om je goed (beter) te helpen heb ik wel wat vragen.

Staat de tv misschien niet meer op de (juiste) HDMI ingang? (dit is een veelvoorkomende)
Krijg je nog een melding op het scherm van die tv?
Staat er een (fout)code op de display van de ontvanger?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 2, 2020

Om je goed (beter) te helpen heb ik wel wat vragen.

Staat de tv misschien niet meer op de (juiste) HDMI ingang? (dit is een veelvoorkomende)
Krijg je nog een melding op het scherm van die tv?
Staat er een (fout)code op de display van de ontvanger?


IK krijg geen foutmelding. Wel een bericht dat ik moet zappen naar een andere zender en dan weer terug, maar dit helpt niet, Foute HDMI ingang is m.i goed omdat beide tv's correct werken als 1 tv niet aanstaat


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 2, 2020

IK krijg geen foutmelding. Wel een bericht dat ik moet zappen naar een andere zender en dan weer terug, maar dit helpt niet, Foute HDMI ingang is m.i goed omdat beide tv's correct werken als 1 tv niet aanstaat

Heeft u de kastjes beide rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Of via een switch?


 

De huiskamer-tv rechtstreeks en de tv op de 1e verdieping via een draadloze verbinding

Gebr.101


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 2, 2020

 

De huiskamer-tv rechtstreeks en de tv op de 1e verdieping via een draadloze verbinding

Gebr.101

Ok. Dus als de tv onder uit is, dan doet de tv boven (die dus via draadloze verbinding is aangesloten) het prima? Dan zou ik bijna denken dat uw aansluiting gewoon niet zo snel is. Heeft u ADSL of glasvezel? 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 2, 2020

Dan kan je weleens te weinig bandbreedte hebben voor 2 X HD tegelijk.

Wat zie je hier qua bandbreedte op je adres? (vul je postcode + huisnummer in; daarna staat het onder punt 2: Hussel internet)

En wat is de snelheid die je krijgt?


ik heb ADSL, de snelheid is 23 Mbit/s en 3 Mbit/s


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 2, 2020

In theorie misschien genoeg... maar het houd niet over. Ik lees hier weleens iets over dat je het kastje op SD kunt zetten. Dat is iets mindere beeldkwaliteit, maar vraagt minder bandbreedte. Misschien een optie voor de tv boven? Ik heb er verder geen ervaring mee.