Skip to main content

Goeie avond 

Mijn kpn tv kastje staat ingesteld op scherm uitschakelen na bepaalde tijd ( dus bij geen gebruik van de afstandsbediening moet het kpn kastje uit gaan ) Alleen gebeurt dit niet

Alle instellingen staan goed en de klantenservice komt er ook niet uit. Wie is bekend met dit probleem en kan me helpen     

dus bij geen gebruik van de afstandsbediening moet het kpn kastje uit gaan

Welke instelling is dat precies?

Bijvoorbeeld de schermbeveiliging gaat ook niet aan als je een kanaal op hebt staan of een app gebruikt die “actief” is. Maar bijvoorbeeld wél als je naar het startscherm van de TV+ Box (als je die hebt) gaat, of pauzeert in de bijvoorbeeld de NPO Start app, en daarna niks meer doet.

Dus qua schermbeveiliging werkt het zoals ik zou verwachten. Maar misschien heb jij een instelling gevonden die anders zou moeten werken?


@RdeGoey 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Mijn kpn tv kastje staat ingesteld op scherm uitschakelen na bepaalde tijd ( dus bij geen gebruik van de afstandsbediening moet het kpn kastje uit gaan ) Alleen gebeurt dit niet.

Dat klopt. Het schakelt niet het kastje uit, maar het tv scherm wordt bij mijn weten zwart. TV gaat ook niet echt uit volgens mij.

Voor “ontvanger uitschakelen na x uur niet bediend” is nog geen instelling.

Het is zeker geen stroomvreter.

Aan: 3,3 tot 4 watt
Stand-by snelle start: 2,5 watt
Stand-by eco: 1 watt

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149/specificaties-kpn-tv-box-573098#Stroomverbruik+KPN+TV++box 


Ik heb de kpn tv+ met de modem kpn box 12b    de instelling om het scherm uit te schakelen staat onder t kopje energiebesparing,  die heet ook : scherm uitschakelen. dat zou het scherm uit moeten schakelen na de ingestelde tijd.     screensaver/ schermbeveiliging is wat ander en dat werkt wel


“scherm uitschakelen” werkt alleen als er een menu scherm aan staat. Niet tijdens tv kijken of radio luisteren. Nutteloze functie; de Google of KPN screensaver komt eerder als die op de standaard instelling van 15 minuten staat.

Maar je verwart het met “(ontvanger) uitschakelen na x uur niet bediend”. Dat zit er al helemaal nog niet in.

De aangesloten tv beschikt wel altijd over “uitschakelen na x uur onbediend"! Dat bespaart ook véél meer. Een tv is doorgaans 130 watt aan en 0,5 watt stand-by...


Ook volgens de klantenservice is dat de optie om het scherm uit te schakelen.  En als het scherm is uit geschakeld zou het kastje ook uit moeten gaan omdat de hdmi cec instellingen zo staan ingesteld dat ze elkaar kunnen uit zetten 


De aangesloten tv beschikt wel altijd over “uitschakelen na x uur onbediend"! Dat bespaart ook véél meer. Een tv is doorgaans 130 watt aan en 0,5 watt stand-by…

Het werkt namelijk niet. En ook niet zoals je het hier uitlegt. Moet de eerste nog tegenkomen waar het wel iets doet.

Ik hou hier over op. Zou jij ook moeten doen. De functie in het aangesloten tv toestel zelf is veel nuttiger. En dat werkt wel gewoon.

Zelfs met kastje 24 / 7 aan is het zo'n 1,5 kWh per maand. Dat zijn de kosten niet.