Skip to main content

Hallo, Ik wil voor een kennis het tv-signaal doortrekken naar zijn nieuwe 3e B&B. Ik wil dit doen vanaf 1 van de andere B&Bs. Het tv signaal moet dus gesplitst worden. Welke splitter moet ik daarvoor aanschaffen? De huidige B&B’s zijn aangesloten met een netwerkkabel( geen coax). Wie heeft er advies?


 

Hallo @Handy , dat kun je doen met een LAN-kabel, minimale kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

Je hebt tevens een switch nodig die IGMP snooping ondersteunt en een extra tv-decoder die je bij je abo kunt bijbestellen.

Die switch kun je bij de KPN webshop bestellen.

Handiger is misschien nog Digitenne te nemen, heb je niets met kabels te maken.

 


Hallo @Handy , dat kun je doen met een LAN-kabel, minimale kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

Je hebt tevens een switch nodig die IGMP snooping ondersteunt en een extra tv-decoder die je bij je abo kunt bijbestellen.

Die switch kun je bij de KPN webshop bestellen.

Handiger is misschien nog Digitenne te nemen, heb je niets met kabels te maken.

 

 

Deze switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Maar let er wel op dat de gasten kunnen zien wat er opgenomen word, van elkaar en ook van de kennis zelf dus, deze opnames kunnen verwijderen en zelf opnames in kunnen plannen.

Dit is niet uit te zetten, te blokkeren of op een andere manier te voorkomen. Interactieve tv ontvangers zijn bedoeld voor gebruik in een gezin. Over privacy is niet nagedacht.


Hallo @Nick83  eb @Handy , dat opnemen-verhaal is toch alléén van toepassing als de abonnementhouder ook een ‘opnemen-pakket’ heeft?


Hallo @Nick83  eb @Handy , dat opnemen-verhaal is toch alléén van toepassing als de abonnementhouder ook een ‘opnemen-pakket’ heeft?

Klopt. Maar dat heb je bij Hussel automatisch als je meerdere ontvangers hebt. Bij de meeste oudere abonnementen zit het ook bij is. Alleen bij de goedkoopste niet.