Skip to main content

Op onze slaapkamer hebben we een tweede TV, die voor het TV signaal momenteel is verbonden via twee Powerline adapters (volgens mij van Devolo) rechtstreeks vanuit een ethernetpoort van de switch van het KPN modem (Experiabox V10) met het TV-kastje van KPN.

Achter de KPN modem hebben we nog een ASUS router geplaatst voor afscherming en bediening van ons eigen computernetwerk. Voor ons netwerk heb ik ook nog een WiFi mesh node en een mediaplayer (Nvidia Shield TV) op onze slaapkamer staan.

De WiFi mesh node en onze mediaplayer wil ik verbinden met ons eigen netwerk voor beter WiFi bereik en het kunnen streamen van films vanaf onze NAS.

Kan ik om alles via 1 lijn naar de slaapkamer te krijgen, de kabel van het KPN modem verbinden met de netwerkswitch die achter onze router staat, vervolgens van die switch naar de powerline adapter gaan met een ethernetkabel en vervolgens op de powerline adapter in de slaapkamer middels een switch het TV-kastje van KPN, onze mediaplayer én onze WiFi mesh node aansluiten?

 

PS: ik snap goed dat het trekken van een ethernetkabel een beter signaal oplevert, stabielere verbinding geeft etc. maar dat is voor nu gewoon niet mogelijk zonder te hakken en breken.

Nee. Dat kan niet. Dat word een rommeltje. Als je een 2de router hebt, dan heb je dus ook 2 netwerken. Die kun je niet beide over 1 draadloze verbindingsset boven krijgen.

Tenzij je eventueel gebruik maakt van vlans. Maar ik weet niet of een draadloze verbindingset dat überhaupt ondersteund. En dan nog: je zoekt dan wel heel erg het randje op van wat mogelijk is en stabiel werkt met fatsoenlijke snelheid. Heel erg.

Wat heeft u boven op de vloer liggen? Kunt u echt niet met een kabel langs de trap naar boven? Misschien met een platte kabel? Die zijn er tegenwoordig. Kun je heel simpel onder de vloerbedekking leggen, zie je niks van.