Skip to main content

Als ik de tijd vergelijk tussen tablet dan is de tablet 3 seconden sneller dan mijn TV. Hoe kan dat?

Eh, 3 seconden voor lijkt mij. Sneller toch niet?

Maar dat kan. Digitaal is er bijna niks gelijk.

Als ik 2 DAB+ radio's op dezelfde zender heb is er soms al bijna een halve seconde verschil.


NPO Radio5 op onze DAB+ wekkerradio loopt bij ons seconden voor op de kpn iTV ontvanger (5202), die op zijn beurt weer een halve minuut voorloopt op de eigen app van NPO Radio5. Daar kun je dus inderdaad geen staat op trekken. Reden ook waarom het tijdsein (de piepjes vóór het nieuws destijds) op de radio verdwenen is: dat kwam nog maar zelden binnen op de juiste tijd. 


NPO Radio5 op onze DAB+ wekkerradio loopt bij ons seconden voor op de kpn iTV ontvanger (5202), die op zijn beurt weer een halve minuut voorloopt op de eigen app van NPO Radio5. Daar kun je dus inderdaad geen staat op trekken. Reden ook waarom het tijdsein (de piepjes vóór het nieuws destijds) op de radio verdwenen is: dat kwam nog maar zelden binnen op de juiste tijd. 

Het gaat mij om het beeld op Tablet en TV. Niet om de radio


Beeld of geluid, dat maakt niet uit. Wat ik probeerde aan te geven is dat verschillende ontvangstmogelijkheden ook verschillende vertragingstijden opleveren. Dat heeft o.a. te maken met buffering, maar ook met de mate van compressie die een provider voor die betreffende uitzendvorm hanteert, ieder met z'n eigen vertragingsgevolgen.

Beeld heb ik alleen via de ontvanger niet via de tablet of zo. Vandaar dat mijn voorbeeld over geluid ging. 


Iets tijdsverschil tussen tablet ofwel de itv app en de TV ontvanger is gebruikelijk. 

 

Als een tablet met de app een laptop via de website en de tv ontvanger op hetzelfde kanaal staan loopt niks gelijk. Op.zich geen probleem aangezien er maar naar 1 scherm wordt gekeken in dezelfde ruimte.

 


Het wordt pas vervelend als de buren al juichen voor een doelpunt, terwijl bij jou de spelers net aan de aanval begonnen zijn ⚽️


Iets tijdsverschil tussen tablet ofwel de itv app en de TV ontvanger is gebruikelijk. 

 

Het is geen probleem voor mij, maar valt op dat de wifi op de tablet sneller (eerder) is dan de bekabelde ontvanger vd TV. Ik ben niet zo er in thuis maar het bevreemde mij vandaar mijn vraag.

 


Iets tijdsverschil tussen tablet ofwel de itv app en de TV ontvanger is gebruikelijk. 

 

Het is geen probleem voor mij, maar valt op dat de wifi op de tablet sneller (eerder) is dan de bekabelde ontvanger vd TV. Ik ben niet zo er in thuis maar het bevreemde mij vandaar mijn vraag.

 

De type verbinding staat er wezenlijk buiten. Dit heeft meer met andere achterliggende zaken te maken maar zover gaat mijn kennis ook niet.