Skip to main content

Hi, signaal van de TV (live) stopt na 3 seconden. Als ik de uitzending voor 1 seconde pauzeer en weer ga verder kijken kan ik probleemloos verder kijken. Dit moet je herhalen iedere keer als je van zender switcht. Enig remedie (so far) is de netspanning van de experiabox halen en weer opnieuw op te laten starten. Daarna zijn de problemen voor een dag of 2 verdwenen. Als er een verstoring is gaan Internet en NETFLIX en ook "kijken vanaf het begin”gewoon door; probleem is dus alleen bij live TV kijken. Wat kan ik hier aan doen? setup is Experiabox 10 met 2 TV ontvangers (beide verbonden met DVS). Alvast bedankt

Beste @tve1973 

Vervelend dat je problemen ervaart met TV kijken, ik lees dat je een DVS hebt. Deze adapters zijn nogal erg gevoelig voor verstoringen in het elektriciteitsnet. Zou je de TV ontvanger (als het mogelijk is) eens bekabeld (UTP) willen aansluiten? Ik durf haast wel te zeggen dat het probleem met 3 sec. geen beeld is opgelost.


Bedankt voor de reactie Dennis. Dat is nou net de reden waarom ik DVS-en gebruik; Experiabox staat in de merterkast. DVS-en (DVS1200) lijken overigens allemaal goed verbonden (wit lampje = aan). Is het logisch dat, bij een verstoorde DVS connectie, die alleen effect heeft op Live TV kijken maar niet op terugkijken, NETFLIX, etc.?


Heb je nog meer apparaten op die dvs aangesloten?

Loopt er ook geen coax kabel naar de tv? Zodat je die dus zou kunnen vervangen voor utp.


Hoi @tve1973

Problemen dus met live tv kijken. Herstarten van de Experia Box helpt. Nu ga gaf je aan dat je 2 ontvangers hebt, speelt het ook op beide? Hebben de ontvangers zelf al eens een reset gehad? Helpt dat?

Zo niet, dan wil ik graag eens meekijken naar jouw tv-signaal. Zou je daarvoor jouw forumprofiel willen voorzien postcode + huisnummer en aam van de contractant? Laat je mij weten wanneer je dat hebt gedaan, dan kijk ik mee. 


Ik heb geen reactie meer gezien. Ik ga er daarom van uit dat het opgelost is.