Skip to main content
Vraag

TV signaal valt dagelijks weg

  • March 14, 2020
  • 21 reacties
  • 153 keer bekeken

Hallo,

 

ik moet dagelijks mijn modem resetten omdat het signaal met de tv wegvalt. 
Ik vind dit niet normaal. 
Wat kan hier de oorzaak van zijn? 
 

grey

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 15, 2020

Hoe is uw tv ontvanger  aangesloten op de Experiabox? Met een kabel uit 1 stuk of zitten er kastjes tussen?


  • Auteur
  • Topper
  • March 15, 2020

Hallo Nick, 

er zitten kastjes tussen. Dvs 650. 
Er is echter geen oorzaak te vinden. Soms valt eerst de WiFi weg en doet de tv het prima en een andere keer valt de tv weg en doet de WiFi het prima. Het enige wat dan helpt is de box aan en uit zetten. Best vervelend als je net het journaal zit te kijken 🥴

groet gtey


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 15, 2020

Je zou het eigenlijk eens tijdenlijk zonder die kastjes moeten proberen en gewoon eens voor een paar dagen met een kabel los over de vloer. Grote kans dat het dan wel gewoon goed werkt.


  • Auteur
  • Topper
  • March 15, 2020

Die afstand is te groot, voor de kabels vrees ik. Komt op een meter of 10. 
maar goede tip, ik ga eens kijken of de kabels lang genoeg zijn 👍🏻


  • March 15, 2020

Hallo @Greys , toen je de tv-decoder ontving heb je er ook een 10 meter lange LAN-kabel bij ontvangen.

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 15, 2020

Hallo @Greys , toen je de tv-decoder ontving heb je er ook een 10 meter lange LAN-kabel bij ontvangen.

Dat weet ik niet. Was dat geen 5 meter?


  • March 15, 2020

Hallo @Nick83 , ik heb toentertijd via TFT 10 meter bij de STB ontvangen.


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • March 15, 2020

Hallo @Greys! welkom hier! het probleem dat je ervaart is inderdaad knap irritant en zou niet zo moeten zijn. Het kastje aansluiten met een directe kabel zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Althans hiermee sluiten we uit dat de DVS650 de oorzaak van het probleem is.  Mocht je geen 10m kabel meer hebben liggen, dan kan ik een (cat.5) naar je toesturen. Mocht je dit wensen, laat het hier dan even weten! Succes alvast met het aansluiten.:wink:  


  • Auteur
  • Topper
  • March 15, 2020

Hallo Lisa,

 

ik heb net gecheckt en de kabels zijn op maat gemaakt. Dus te kort😕. 
Als jij zo vriendelijk zou willen zijn om een kabel op te sturen, graag. 
dan ga ik dat uitproberen. 
 

 


  • March 15, 2020

@Lisa  bedoelt CAT5e


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • March 17, 2020

@Greys Onderweg!:smile:


  • Auteur
  • Topper
  • March 17, 2020

Top👍🏻


  • Auteur
  • Topper
  • April 14, 2020

Ongeveer een maand geleden heb ik de vraag gesteld wat het probleem zou kunnen oplossen. Daarom heb ik een kabel gekregen om de ontvanger rechtstreeks aan de modem te sluiten. Waarvoor hartelijk en helemaal top 👍🏻 Helaas valt het signaal nog steeds dagelijks weg. Soms herstart het systeem zich met een paar minuten, soms moet ik de modem opnieuw opstarten. Inmiddels gebruik ik de kabel voor het internet omdat ik thuis werk. Heeft iemand een idee voor een oplossing zodat ik niet dagelijks de modem moet herstarten? 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • April 16, 2020

@Greys Excuses voor de ietwat late reactie. Ik heb het modem proberen uit te lezen om te zien waar het probleem vandaag komt. De verbinding naar het modem is stabiel en er zijn dus geen signaaldrops te zien. Ik zie dat het modem dagelijks (handmatig) opnieuw wordt opgestart inderdaad. Het lijkt er dus op dat het probleem puur en alleen in het modem zit. Ik ga dus voor de zekerheid een omruilafspraak voor je inplannen. Dan krijg je een nieuw modem van me. 
Ik ben overigens benieuwd of het modem rechtstreeks is aangesloten op het aansluitpunt of dat er een splitter tussen zit? 
Als er een splitter tussen zit, zou je deze eens kunnen verwijderen? 

Je ontvangt trouwens een bevestiging op de mail voor de omruilafspraak! 


  • Auteur
  • Topper
  • April 16, 2020

Hallo Lisa,

Dank voor je reactie. Jullie zullen het nu ook vast enorm druk hebben aangezien iedereen ineens thuiswerkt 

 ik weet niet hoe een splitter er uit ziet maar heb er een foto van gemaakt. 
kan ik wachten tot mijn pakket bij de Primera is met omruilen? Ik moet er niet aan denken om nu zonder internet, tv en radio te zitten🥴. 
 

ik hoor graag van je👍🏻  
 

groet Natasja 

 

 

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • April 16, 2020

 


  • Auteur
  • Topper
  • April 16, 2020

 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • April 18, 2020

@Greys Hoi! Daar zijn we weer. Nee hoor, je hoeft de Experiabox pas in te leveren wanneer je de nieuwe ophaalt. Je krijgt hetzelfde type modem terug, dus alleen de stekkertjes loskoppelen, het modem met adapter in een doosje stoppen en meenemen. Het nieuwe modem kun je dan op precies dezelfde manier aansluiten. 
Je zit dus allen op het moment van de omruilafspraak even zonder internet:zipper_mouth:


  • April 18, 2020

@Greys Hoi! Daar zijn we weer. Nee hoor, je hoeft de Experiabox pas in te leveren wanneer je de nieuwe ophaalt. Je krijgt hetzelfde type modem terug, dus alleen de stekkertjes loskoppelen, het modem met adapter in een doosje stoppen en meenemen. Het nieuwe modem kun je dan op precies dezelfde manier aansluiten. 
Je zit dus allen op het moment van de omruilafspraak even zonder internet:zipper_mouth:

Als de nieuwe het doet natuurlijk, anders zit je zeker in deze tijd heel lang zonder telefoon, TV en Internet. 


  • Auteur
  • Topper
  • April 20, 2020

Hallo Lisa, 

nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb nu een beter WiFi signaal op plekken waar dat voorheen minder was. Dus dat werkt goed 👍🏻  
 

dank je wel voor de snelle service 👍🏻  
 

groet natasja


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • April 21, 2020

@Greys Bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te horen. Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden.