Skip to main content

Om even in te mogen haken op dit topic.

 

Ik heb het zelfde “probleem”, mijn experiabox/ZTE modem geeft in de servicelog ook aan dat de tijd op 1970-01-01 staat, waarna deze geupdate wordt naar de huidige tijd - 2 uur.

Daarnaast valt mijn tv signaal elke avond om 19:15 uit, het internet signaal blijft wel stabiel.
Het uitvallen van het tv signaal loopt gelijk aan de melding “TR069:Session close .”

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @MarchelV, wat gek dat ook bij jou de tijd -2 uur staat. Dit staat uit en heb ik nog geen terugkoppeling op ontvangen. 

Moet wel los staan van de uitval van jouw tv signaal. 

Ook de TR069 melding staat daar los van. Dit is namelijk een melding tussen ons en het modem. Wel toevallig dat het op precies hetzelfde tijdstip is. 

 

Om tot de oorzaak van het wegvallen van de tv te komen ben ik benieuwd naar het volgende:

  • Heb je het modem en of glasvezelkastje al eens herstart?
  • Welk type ontvanger heb je?
  • Is de ontvanger al gereset
  • Wat voor apparaten zitten er in jouw netwerk?
  • Is er iets wat elke avond op het stroom gaat of juist eraf op dat tijdstip?

Inmiddels is het met behulp van jullie 2e lijns opgelost.

 

Ik heb een nieuw modem gekregen wat helaas niets hielp. Er zou een nieuwe ontvanger opgestuurd worden maar 's avonds starte de ontvanger plotseling uit zichzelf opnieuw op, de codes heb ik zo snel niet kunnen zien. Ik neem aan dat er een firmware update geweest is want hierna is het probleem niet terug gekomen.


Top dat het nu klaar is. Mocht er weer iets zijn, dan horen wij graag weer van je. 


fijn dat het opgelost is bye the way TR096 is een service melding (remote management)van uit de provider om bv iets te synchroniseren in het modem.

Maar voor jou is het opgelost dus niet van belang meer -;)