Skip to main content

Hij geeft dan dezelfde melding "geen verbinding met internet..." en "Sorry, storing met het netwerk...".

Zojuist vandaag voor 2de x op één dag. Gisteren 1 x.

Maar nu is ie een halve minuut later weer opgestart. Maar ben ik wel volledig uit de opname en weet ie zelfs niet meer waar ik was.

... je zal maar een programma van een commerciële omroep aan het terugkijken zijn. Kan je niet eens doorspoelen naar het punt waar je was.

Het is dus niet helemaal goed op gang gekomen na zaterdag lijkt mij. 

En nu, iets meer dan een half uur later, doet ie het weer! 😡 (21:36)


Krijg nou het rimbam 21:47. Pokkeding 

 


Krijg nou het rimbam 21:47. Pokkeding 

Die taal ben ik niet van je gewend. 😉


Inderdaad. Maar 3 x binnen 45 minuten irriteert gewoon behoorlijk. 


Inderdaad. Maar 3 x binnen 45 minuten irriteert gewoon behoorlijk. 

Dat kan ik volkomen begrijpen.

Gelukkig ben ik nog niet overgestapt naar TV+ en voorlopig ga ik dat ook absoluut niet doen.

Ik heb de test TV+ Box naast een ZTE ZXV8001 aan de televisie in onze tuinkamer gekoppeld zodat we altijd direct om kunnen switchen. Ik moet overigens zeggen dat wij geen technische problemen ondervinden met die TV+ Box. Vanochtend was hij na het opstarten even wat traag maar dat was ook snel weer over.


Ik ben ook nog niet naar het nieuwe abonnement. Heb nog mijn Alles in 1. Want Arris VIP2952 als back-up. 

Wilde wachten tot ook opnames HD 14,2 Mb/s met Dolby zijn. Maar het gebruik moet óók stabiel. 

De combinatie Arris VIP2952 en Nokia streamingbox 8000 biedt hetzelfde…

En nog een zooitje apps in m'n Samsung. 🙂.


Wilde wachten tot ook opnames HD 14,2 Mb/s met Dolby zijn.

Op de "oude" TV ontvangers zijn ze dat al.


Inderdaad. En mogelijk zet ik die weer in de woonkamer. 

Want net wéér een herstart. 22:44. 

Lijkt wel een virus. 22:50


Misschien dat het bij jou ook werkt of dat je het al hebt gedaan...Ik heb bij iemand de modem even opnieuw laten opstarten. Die had ook problemen met de TV na de storing. Daarna was het verholpen.

De vip5202 blijft hier ook voorlopig nog staan totdat de TV+ box stabiel is en de opnames ook een upgrade hebben gehad met kwaliteit en Dolby 😊


Woensdag avond 12-4 ook weer 2 x gebeurt. 

In het update topic meldt zich nog iemand met hetzelfde. Gebruiker @Idolaat .

https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-firmware-0-17-4-kpn-tv-app-1-97-1-588137/index13.html?postid=1589#post1589


Woensdag avond 12-4 ook weer 2 x gebeurt. 

Dat is heel irritant, ik hoop (neem aan) dat dit aandacht heeft van het developmentteam. Ik heb zelf gisteravond vrij lang via de TV+ Box zowel live als uitgesteld gekeken en daarbij geen problemen ondervonden. Laat ik het afkloppen maar in mijn opstelling (multicast met stereo geluid en TV ontvangers op een apart vlan) ervaar ik eigenlijk geen problemen.


Hoi @PeterG, dat is wel knap irritant zeg. 

Hebben het nog niet kunnen reproduceren. Ik heb dus geen idee hoe groot het is, als ik zoe even naar de meldingen kijken niet, niet groot. Maar feedback zullen wij zeker meenemen. 

En maakt een herstart van het modem Een reset van de ontvanger of iets nog verschil? Heb je zoiets gedaan?


Nee. Zal vanavond na de tv avond eens de stekker uit het stopcontact trekken voor een paar minuten. Heb het nu al aan met tennis en vanavond 2 voetbalwedstrijden.
Hij staat wel op eco, dus start eigenlijk elke ochtend opnieuw op.

LIVE nog geen spontane herstarts gehad gelukkig.

En of het nou aan het v10 modem ligt…. 🤔.

“godzijdank” ben ik nog niet officieel over naar TV+. Naar aanleiding van 'steeds weer dingetjes’ slaat de twijfel steeds weer toe.


Naar aanleiding van 'steeds weer dingetjes’ slaat de twijfel steeds weer toe.

Ik twijfel helemaal niet, bij mij is het sowieso nog een NoGo zolang punt 2 en 3 van de feature requests  niet uitgerold zijn.


Goede punten. Al heb ik 3 nooit gebruikt i.v.m. de support op het forum.


Ik ben benieuwd of het opstarten en of zelfs een reset het probleem verhelpt. 


Je moet natuurlijk een reset toch al je streaming diensten weer inloggen?

Je bedoelt dat verzonken knopje?


Ja dan moet je weer inloggen inderdaad. Je kan ook via het menu de ontvanger resetten. 


En nummer 3 die zich meldt met deze storing, @Bart_Z . Daar is zelfs de box vervangen, wat niet hielp.

 


Hoi Peter

Uitermate vervelend natuurlijk maar wat ik even mis aan je topic is het volgende.

Hoe staan nu je internetinstellingen van de STB?

Gebruik je Wifi of een UTP verbinding?

Gebruik je een switch?

Gebruik je een Mesh systeem *Deco bv,TP link of zo iets dergelijks)

En kijk de instellingen eens na in de Experia en dan in het bijzonder de logfiles.

Je zegt een melding te krijgen van geen netwerk mijn inziens daar even op focussen (verbinding dus)

En tot slot heb je wel een normaal en goed werkende internet verbinding?

Kan je bv een half uurtje surfen zonder dat je pc of laptop zegt probleem met verbinding?

Benieuwd naar je instellingen

Mvg

 


Utp direct op modem v10. Ook daarom geen wifi verbinding want dan heb ik geen multicast met 14,2 Mb/s.

Glasvezel. Andere apparaten op zelfde momenten gaan wel door.

Daarnet om 19:30 en 19:33 weer 2 × achter elkaar. Het gebeurt alleen met kijken opnames.


Ik ben verder op onderzoek geweest. Foutcode kbx-apk-1007 krijg je te zien als er iets niet goed gaat met inlog in de back end. Hoe dat verder precies zit, geen idee. 

Wat eerder wel eens geholpen heeft is een pincode reset. Dat is iets wat je uit kan proberen. Ik ben benieuwd of het daarna nog voorkomt. 


Wat eerder wel eens geholpen heeft is een pincode reset. Dat is iets wat je uit kan proberen. Ik ben benieuwd of het daarna nog voorkomt.

Ga ik niet doen. Alles werkt prima. Behalve opnames afspelen via TV+ app. Die worden onderbroken / afgebroken met die storingsmelding.

Via de Android-TV app, Tizen app, de laptop, en de app in de telefoon werkt het prima. Met diezelfde pincode.

Dit is, niet alleen bij mij, sinds de storing van 8 april. En alleen via TV+. Via de Android-TV app die ik oop dezelfde box heb gezet nog geen storing tijdens afspelen opnames gehad.Laat het team DAT (in TV+) eens uitzoeken.


Wat eerder wel eens geholpen heeft is een pincode reset. Dat is iets wat je uit kan proberen. Ik ben benieuwd of het daarna nog voorkomt.

Ga ik niet doen. Alles werkt prima.

Het zou maar zo kunnen zijn dat de pincode in de back-end op meerdere plekken vastgelegd is en dat deze goed staat voor de apps maar niet voor TV+. Het zou niet netjes zijn immers redundantie zou mijns inziens voorkomen moeten worden echter ik zou er niet van opkijken als zoiets hier speelt.

Een pincode reset waarbij je de pincode uiteindelijk gewoon weer wijzigt in de jouw bekende pincode zou dan kunnen bewerkstelligen dat de redundante gegevens (pincode) voor TV+ weer beschikbaar komt.

Niet geschoten is altijd mis. 😉


Hier nog 2 foto's van de meldingen. Komt alleen voor tijdens afspelen opnames en alleen via de TV+ "app". De melding in het screenshot uit het hier eerder gelinkte topic ook af en toe.