Skip to main content

Heb extra KPN wifi punt op begane grond en versterker op 1e etage. Via wifi manager getest maar al jaren ontvangt tv op slaapkamer slecht. Hebben daar ook zwart digitenne kastje en zo'n wit KPN ding in stopcontact, Zenders blijven altijd hangen, brokkelig beeld en geluid. Wat nog meer te doen? (O ja, de tv werkt normaal als je m in huiskamer zet, daar ligt het dus niet aan.)

Is het echt een zwart Digitenne kastje of is het toch een “gewone” TV ontvanger?

Loopt er een netwerkkabeltje van dat zwarte kastje naar dat witte ding in het stopcontact?

Als dat zo is, dan zit het probleem in dat witte ding.

Dat is een “draadloze” verbindingsset en die zorgt er voor dat “Internet” via het lichtnet gedistribueerd wordt. In de meterkast (bij de Experia/KPN Box) heb je waarschijnlijk nog zo’n wit ding.

 

Wat je kunt proberen is om die twee witte dingen opnieuw met elkaar te “pairen” door op beide adapters de resetknop in te drukken.

 

Beter is het om te kijken of je een netwerkkabel naar jouw slaapkamer kunt trekken.


Beste @Jorak 

Gebruik je toevallig deze dingen: 

Dan zal ik je zeggen dat het handige gadget is maar eigenlijk niet goed werkt. Het signaal werkt dan over de electriciteitsnetwerk. En als je een lamp (LED) of magnetron of er veranderd iets qua stroom dat het signaal niet vlekkeloos werkt. Het enigste oplossing om een UTP-kabel te trekken naar boven als het mogelijk is. Ik weet het eerst een hoop werk, maar daarna heb je er profijt van.

In de huiskamer is de tv ontvanger dan wel bekabeld aangesloten op de modem? Als dat zo is dan heb je beneden inderdaad geen problemen wat je al zelf zegt in deze topic.


Ja ongeveer zo'n wit kastje. De stekker van onze tv-ontvanger zit hierin.

En ja, inderdaad loopt er een netwerkkabeltje van dat zwarte kastje naar dat witte ding in het stopcontact. 

En ja, ook in de  meterkast (bij de Experia/KPN Box) zo’n wit apparaat. Ik ga proberen om ze te resetten.

Een netwerkkabel is lastig door te trekken gezien de afstanden en boren gaten en kabels langs vloer of plafond etc.  Dank voor de tips, ik ga ermee aan de slag!

 

 


Pairen lukt niet, alles gerest. Nu geeft TV aan foutcode 143 aan. Alles stekkers weer opnieuw in en uit etc. Kortom nu helemaal niks mee. Gek word je ervan.


Pairen lukt niet, alles gerest. 

Waarom lukt pairen niet?

Neem de adapter uit de slaapkamer mee naar de meterkast en steek hem in de rug van de adapter die daar zit. Druk nu op beide de resetknop een paar seconde in en wacht totdat de ledjes weer branden.

Neem de adapter weer naar de slaapkamer en kijk of de TV ontvanger het weer doet.


Is het al een oude, ouder dan 6 jaar, DVS set? Met 3 ledjes?

Is de tv (ontvanger) in de woonkamer ook op zo'n DVS aangesloten?

Foto: de oude DVS set. DVS 200 / MT 2360

DVS 200

De (zwarte) TV ontvangers werken zonder wifi, dus dat heeft er geen invloed op.


Pairen lukt niet, alles gerest. Nu geeft TV aan foutcode 143 aan. Alles stekkers weer opnieuw in en uit etc. Kortom nu helemaal niks mee. Gek word je ervan.

Hallo @Jorak ,

Voor boven op de slaapkamer zou Digitenne wel eens de oplossing kunnen zijn. Tegenwoordig is er een CI+-module beschikbaar die je in de moderne TV's van de laatste jaren kunt schuiven. En anders kun je kiezen voor een losse Digitenne-ontvanger.  Digitenne kost jou vijf euro per maand en dat is net zoveel als een tweede ontvanger van KPN TV. Je kunt via 0800-0402 een omruilverzoek indienen.  

Wij hebben thuis boven ook Digitenne, je ontvangt dan globaal de dertig belangrijkste TV-zenders. 


Digitenne kost jou vijf euro per maand en dat is net zoveel als een tweede ontvanger van KPN TV.

Vraag is dan wel of het opnemenpakket nog gratis blijft.

Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor Digitenne op de slaapkamer want dat betekent ook dat je opnames of on-demand content niet in de slaapkamer kunt kijken.


Hallo @wjb Digitenne telt niet mee als 2e ontvanger voor gratis opname-pakket las ik kortgeleden ergens binnen dit forum.

 


Hallo @wjb Digitenne telt niet mee als 2e ontvanger voor gratis opname-pakket las ik kortgeleden ergens binnen dit forum.

Dan zou ik al helemaal niet meer kiezen voor Digitenne op de slaapkamer want dat kost je dan €4,99 extra.


Het is maar de vraag of @Jorak het opnemenpakket belangrijk vind. 

Ik kan mij zomaar voorstellen dat hij een ongestoorde ontvangst in de slaapkamer een prioriteit geeft. 

 

Los daarvan geef ik sowieso altijd het advies om Digitenne te proberen bij dit soort problemen. Werkt het niet? Dan kun je het ook weer direct opzeggen. Digitenne is natuurljk heel makkelijk te installeren. Geen gedoe met kabel doortrekken. In vijf minuten tijd is het aangesloten op jouw TV.  


Is het nog gelukt om de Draadloze Verbindingsset opnieuw te pairen, @Jorak?


Nee Denise, het is helaas nog niet gelukt. En zoals PeterG hierboven aangeeft:  ja het is de versie met 3 ledlampjes. Ik heb er 1 in de slaapkamer en 1 in de meterkast naast de router. Daar heb ik ook nieuw, wit rond wifi versterkpunt. In de huiskamer heb ik gewoon een zwart antenneontvanger-kastje rechtstreeks op de kabel, geen DVS. Ik heb net KPN gecontact (computer hulp en die heeft modem weer gereset, ik begon het proces weer opnieuw) maar er is nu een storing met tv in de regio. Dus ik kan nu even niks checken of via hulp oplossen vanwege die storing.

 


Pairen lukt niet, alles gerest. Nu geeft TV aan foutcode 143 aan. Alles stekkers weer opnieuw in en uit etc. Kortom nu helemaal niks mee. Gek word je ervan.

Hallo @Jorak ,

Voor boven op de slaapkamer zou Digitenne wel eens de oplossing kunnen zijn. Tegenwoordig is er een CI+-module beschikbaar die je in de moderne TV's van de laatste jaren kunt schuiven. En anders kun je kiezen voor een losse Digitenne-ontvanger.  Digitenne kost jou vijf euro per maand en dat is net zoveel als een tweede ontvanger van KPN TV. Je kunt via 0800-0402 een omruilverzoek indienen.  

Wij hebben thuis boven ook Digitenne, je ontvangt dan globaal de dertig belangrijkste TV-zenders. 

@Jorak 

Blijft het uien met de ontvangst? Laat je niet gek maken. Probeer boven eens Digitenne !  


ja het is de versie met 3 ledlampjes.

Die is ruim 10 jaar oud. De huidige zijn technisch beter (maar beste is bekabelen natuurlijk)

Denk es na over vervanging. Set voor 1 tv.

Mijn neef had met de oude DVS 200 ook voortdurend gehakkel met HD en keek dus maar in SD kwaliteit. Dat ging wel goed.

Met de omzetting van SD naar HD van de lagere nummering heeft ie een DVS 1200 gekocht en die werkt perfect. Met HD en het nog betere (en dus kritischer signaal) HDglas. Want hij heeft nu ook nog glasvezel.


 Dus ik kan nu even niks checken of via hulp oplossen vanwege die storing.

 

En @Jorak ? 

Wat wordt de oplossing? 


Nog even niets Noordzee. Bedankt voor alle reacties. Heb maandag met KPN contact gehad en mijn hele routersysteem en wifi nagelopen. Alles werkt prima maar de DVS 200 kan het raam uit.  Ik heb niet zo'n zin om weer 80 euro uit te geven voor nieuwe DVS. Overweeg toch maar de digitenne.

Dank voor ieders meedenken, wordt erg gewaardeerd en heeft geholpen in oplossingsrichtingen wat wel en niet goed zou zijn en waarom. Fijn. Ik sluit dit item hiermee af . DANK ALLEN


. Overweeg toch maar de digitenne.

Dank voor ieders meedenken, wordt erg gewaardeerd en heeft geholpen in oplossingsrichtingen wat wel en niet goed zou zijn en waarom. 

@Jorak 

Is de aanvraag voor Digitenne gelukt? Ik ben benieuwd of het bij jou werkt. 


. Overweeg toch maar de digitenne.

 

Hallo @Jorak ,

Voor boven op de slaapkamer zou Digitenne wel eens de oplossing kunnen zijn. Tegenwoordig is er een CI+-module beschikbaar die je in de moderne TV's van de laatste jaren kunt schuiven. En anders kun je kiezen voor een losse Digitenne-ontvanger.  Digitenne kost jou vijf euro per maand en dat is net zoveel als een tweede ontvanger van KPN TV. Je kunt via 0800-0402 een omruilverzoek indienen.  

Wij hebben thuis boven ook Digitenne, je ontvangt dan globaal de dertig belangrijkste TV-zenders. 

 

@Jorak 

Heb je inmiddels een Digitenne-ontvanger besteld? Heb je gekozen voor een CI+-module? 


Laatste update en daarna afsluiting van dit vraagstuk.

Geen digitenne aangeschaft WANT: kwestie opgelost! Ik heb nog een Devolo-versterker (die nog goed op de werkkamer werkte maar nu overbodig is door de KPN wifi-versterker) en die heb ik via LAN-kabel even aan de router gezet om te connecten. Daarna Devolo in stopcontact slaapkamer gedaan, kabeltjes etc erin en... het werkt! Even de tv-instellingen upgraden en voila, we kijken! hahaha.

Dank nogmaals voor het meedenken en de tips die ik heb uitgeprobeerd. Tis via wat omwegen goed gekomen. Hiermee sluit ik deze kwestie graag af en log uit van dit forum.