Skip to main content

Na enkele spontane herstarts vandaag de irritatie dat ik het journaal wil terug kijken en het automatisch 11 min in het journaal start. Terug spoelen, vanaf het begin kijken helpt niet. Vamdaag ook rond 18:00 een spontane restart gehad. Mogelijk weer vernieuwde en verslechterde software of zo. Het is onduidelijk waar KPN mee bezig is. Na 14 jaar Tiscalie/Telfort komen na de overgang naar het KPN platvorm alleen maar irritaties en problemen. Ondanks de belofte vanuit Telfort dat er niks veranderd,merk ik alleen maar verslechteringen.

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Software opnieuw installeren en kies 'installeer'

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-bewaar-instellingen-stap-6


Klik hier om te controleren of u apparatuur bezit die verouderd is.


Hallo @Fellow11, deze software werd bij Telfort ook al beschikbaar gemaakt. Op 15 juni is deze software versie aangekondigd, Erik had het toen hier op het forum geplaatst en ik op het Telfort forum. Ook daarvoor werd bij Telfort dezelfde software gebruikt als KPN gebruikt, dit staat dus los van de migratie van Telfort naar KPN.

Sinds deze grote update zien we meer meldingen over het spontaan herstarten van de tv-ontvanger, daarom hebben we daar een speciaal topic voor gemaakt: Spontaan herstartende tv-ontvangers. Alle ontwikkelingen daarover kan je in dat topic terugvinden.


Hallo @Fellow11, deze software werd bij Telfort ook al beschikbaar gemaakt. Op 15 juni is deze software versie aangekondigd, Erik had het toen hier op het forum geplaatst en ik op het Telfort forum. Ook daarvoor werd bij Telfort dezelfde software gebruikt als KPN gebruikt, dit staat dus los van de migratie van Telfort naar KPN.

Sinds deze grote update zien we meer meldingen over het spontaan herstarten van de tv-ontvanger, daarom hebben we daar een speciaal topic voor gemaakt: Spontaan herstartende tv-ontvangers. Alle ontwikkelingen daarover kan je in dat topic terugvinden.

Hallo Jasper, Dank je voor de info. Als dit ook voor Telfort zo geldt, dan vraag ik me serieus af waar jullie mee bezig zijn. Kennelijk wordt er niet goed nagedacht of worden zaken te snel doorgevoerd zonder te goed te testen. Ik vind het namelijk wel heel erg toevallig nu deze overgang in gang is gezet er diverse problemen ontstaan. Problemen en verslechteringen die ik in de afgelopen 14 jaar niet heb meegemaakt. Het verbaasd me op zich niet, want ik had toen dit vorig jaar werd aangekondigd al wel vermoed dat het slechter zou worden. 

Voor nu is mijn gevoel dat de kwaliteit aan het afnemen is.  


Sommige mensen hebben problemen, veel andere ook niet. Hier gaat het ook prima.


Het is puur toeval dat het voor jou samengaat met de migratie van Telfort, daardoor kan ik me voorstellen dat het zo voelt. Het is echt niet het geval, op het Telfort forum zagen we vergelijkbare meldingen toen de nieuwe menu's beschikbaar werden. Zoals Nick zegt speelt het niet bij iedereen, dat maakt het lastig om de oorzaak te vinden. In het topic waar ik in mijn vorige bericht naar verwees wordt uitgelegd dat er een oplossing voor de herstartende tv-ontvangers wordt uitgerold. Als het na de (automatische) installatie daarvan nog speelt kan je dat het beste in dat topic aangeven, zodat alle meldingen op een centrale plek blijven.