Skip to main content

Als wij doorspoelen en dan hem stil zetten op de plek waar we willen gaat die soms na ff 2 sec stoppen gewoon verder met door spoelen en als wij hem op pauze zetten gaat die ook gewoon weer verder na 5 sec tot max 1 min en dan moet je steeds weer helemaal terug spoelen

@JustMatthew Drukt u het betreffende knopje net iets te lang in dan wordt dat gelezen door de AB alszijnde 2 x drukken, oftewel uit-aan, stop-play, etc. 


@HansaanZet wij clicken 1 meer er op we houden hem niet ingedrukt dus dat zou het niet moeten zijn


@JustMatthew Misschien de batterijtjes vervangen in de AB ?


@HansaanZet al meerdere Keren geprobeerd werkt niet 


Hallo @JustMatthew 

 

Je kan proberen of een frisse start van de TV ontvanger helpt:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/frisse-start.htm


@GeSp 1 maand geleden al geprobeerd en ook al een keer eerder help alleen niet 


Welke TV ontvanger heb je?


Ik denk dat het een arris vip2952 v2 is want dat staat op die sticker van de onderkant


Dat kan, dat is nog een type wat prima zou moeten werken.

Is hij rechtstreeks, dus via 1 netwerkkabel, aangesloten op de Experiabox/Box 12 en welke heb je?

Ook kan het wel eens helpen om je modem te herstarten.


Hoi @JustMatthew, we denken hier graag met je mee!

Lastig als het doorspoelen langzaam reageert. Heb je de laatste vragen en tips van @GeSp hierboven nog gezien? Wat ik me ook afvraag is hoe jouw tv-ontvanger erbij staat: staat deze bijvoorbeeld helemaal vrij of in een kastje (en/of achter een deurtje)? Dat kan het signaal van de afstandsbediening storen. Denk ook aan (led)lampen die vlakbij staan. 


Hij staat onder de tv tussen de tv zelf en het kastje hij past perfect tussen het stuk waar ook de pootjes zitten dus vrij @Alexandra  en voor @GeSp ik heb een V12 net nieuw gekregen maar het was ook al met de vorige router dat was een V10 en herstarten word regelmatig door kpn gedaan als we zoals we zo vaak hadden weer internet problemen hebben dat is nu gelukkig wel klaar maar nog niet zo lang


@JustMatthew Dat klinkt opzich goed inderdaad. Hoe gaat het reageren op andere functies, werkt dat vlotter of merk je dan hetzelfde? En wat gebeurt er als je de tv-ontvanger tijdelijk even naast de tv zet, en het dan opnieuw test?


@Alexandra hij staat naast de tv heb gisteren zelfs het probleem gehad dat ik heel hard een paar keer door spoelen moest doen want hij reageerde gewoon niet


@Alexandra hij staat naast de tv heb gisteren zelfs het probleem gehad dat ik heel hard een paar keer door spoelen moest doen want hij reageerde gewoon niet

@JustMatthew Hmm, dat zou niet moeten. Als je de tv-ontvanger een reset geeft nu, maakt dat verschil? En hoe gaat het met andere knopjes op de afstandsbediening? Werken andere functies wel goed?

Als het specifiek die knopjes zijn, en de reset helpt niet, kan het zijn dat je afstandsbediening slijt. Je kunt dan op onze site gratis een nieuwe afstandsbediening aanvragen.


@Alexandra ik heb zelf ook even wat geprobeerd wij hebben namelijk 2 kastjes de oudste (waar het over ging) had problemen met pauze want dan stond die op pauze liepen we weg en ging die uit zich zelf opeens verder en die doorspoel knopjes reageere heel slecht heb nu een nieuwere hd ontvanger van de tv boven maar is beneden aangesloten de knopjes van doorspoelen reageren nu weer goed maar het pauze probleem is er nog steeds met een nieuw kastje ik vind het zelf ook beetje vreemd


@JustMatthew Goed dat je de andere tv-ontvanger getest hebt, heb je de twee tv-ontvangers van plek verwisseld? Heb je het ook met de tweede afstandsbediening, die bij deze tv-ontvanger hoort, geprobeerd? Dat vertelt ons vooral veel over of het met de tv-ontvanger of met de afstandsbediening te maken heeft. 

En als je de tv-ontvanger van beneden nu boven test, hoe werkt het dan? Is het probleem mee verhuist, of niet?


@Alexandra heb inderdaad het oude kastje op de tv van de slaapkamer nu dus verwisseld en gebruik de nieuwe afstandsbediening want het zijn 2 verschillende types afstandsbediening en de ene kon niet bij het andere kastje 


@JustMatthew Okee, dan gaan we ze een voor een bekijken.

Voor de tv-ontvanger die je naar boven hebt verplaatst. Het lijkt er sterk op dat 't probleem met doorspoelen in de afstandsbediening zit. Je kunt dan op onze site gratis een nieuwe afstandsbediening aanvragen. Ik raad je aan om dat te doen, en het daarna te testen met de nieuwe afstandsbediening.

 

De tv-ontvanger die nu beneden staat: Wat voor probleem met pauzeren ervaar je precies? Geef deze tv-ontvanger eens een reset (stap 2) en probeer het opnieuw. Hoe gaat het dan? En kan je uitleggen hoe die tv-ontvanger aangesloten is? Is die tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel op het modem aangesloten of op een andere manier (en hoe dan)? Zit er andere apparatuur tussen?


@Alexandra ik heb ze allebei via een kabel direct op het modem maar dus het zelfde probleem kan het mischien ook aan een bug in het systeem liggen want de ene is zoals ik al zij eigenlijk nog nieuw hij is amper gebruikt en we hadden die als extra dus er zou nog niets mis mee kunnen zijn en zou voor de oudere een nieuwe afstandsbediening halen


@JustMatthew Het zijn geen algemene problemen die vaker voorkomen, dus het is geen bug. Vandaar mijn advies om de  tv-ontvangers te resetten en om de nieuwe afstandsbediening aan te vragen. Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.