Skip to main content

Zo nu en dan slaat een programma over voor een tel. Dan springt ie vooruit met 1 tot 2 seconden. Gebeurt steeds vaker. Ondertiteling loopt niet synchroon. En zappen is nog steeds mega traag.

Kan ook niet zien hoe lang een opgenomen nog duurt, want de tijd verspringt weer met een uur.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Zover ben ik, heb inmiddels twee monteurs over de vloer gehad en die begrijpen er ook geen snars van.

Ik krijg met geen mogelijkheid de tv aangezet met het kastje, geluid/volume werkt wel en uitzetten ook, aanzetten is onmogelijk.

Het zappen is en blijft traag.

De HBOMAX foutmeldingen blijven maar komen, het systeem herstart zich om de zoveel tijd en zojuist is er wéér een monteur onverrichter zaken weggegaan. 

Sta op het punt dit contract uit te zingen en over te stappen op iets anders, want dit is niet meer te doen. 

Waar ik me meeste aan erger? Dat zo'n monteurs niet eens weten, wat hierboven door collega KPN-mensen verteld wordt, dat er een bug is en dat het in de encoder software zit. Deze monteurs die mij bezoeken blijven maar nieuwe apparatuur installeren, maar het ligt aan de software. Deze laatste was niet op de hoogte, van het feit dat er blijkbaar al een bug is vastgesteld en daar stoor ik me aan. De interne communicatie lijkt wel drijfzand met losse eilandjes en ze werken langs mekaar af…

Mijn problemen zijn inmiddels nog niet opgelost. Fijn dat jij ze niet ervaart. En dat HBOMAX verhaal? Dat kom ik ook nérgens tegen online, dus is een bug alleen bij mij...éxtra fijn...


Die hapjes uit de opnames heeft iedereen. Via TV+, apps en http://tv.kpn.com.

Die melding van de HBO app is wel apart en ook heel irritant. 

Zappen gaat hier op de Tv+ heel snel. In unicast en ook multicast. Raar dat jij daar problemen mee ervaart. Jammer. 

Al eens terug naar fabrieksinstellingen gegaan? Of stroomloos gedurende een minuut?


Haha, fabrieksinstellingen? Check…

Nieuwe apparatuur? Tig keer check…

Stroomloos? Meerdere keren check…

Monteurs? Check, check, check en weer check in 2 weken!

Ze zeggen allemaal hetzelfde: nooit eerder gezien, vreemd en we weten het niet.

Maar ondertussen blijf ik met niet werkende apparatuur zitten.


Wij hebben hier ook weinig toegevoegde waarde in vrees ik. Eigenlijk helemaal eens met wat PeterG als laatste post: de hapjes van 2 seconden heeft iedereen en is puur een probleem heel ver weg vanuit de huissituatie. Totaal ongerelateerd aan al je andere klachten, ik hoop dat je dat begrijpt en accepteert. En dat niet elke monteur dat weet: ze worden op de hoogte gehouden van de voor hen meest noodzakelijke en relevante storingen, zeker niet alles inderdaad; dat is onbegonnen werk en niet efficiënt. Of soms missen ze inderdaad info die wel is doorgegeven, dat kan ook. Perfect is het nooit. Maakt jouw ervaring er niet beter op, dat is helder hoor! We kunnen ons echt wel inleven.

Monteur over twee weken klinkt voor mij toch positief ergens: de laatste monteur kon wederom niets betekenen, heeft dat terug gekoppeld en daarop kwam dan als reactie dat over pak 'm beet twee weken weer een monteur komt, zonder een vast tijdstip? Dat is wel een weg in de goede richting m.i., hoe gek dat ook klinkt.

Over de zap problemen zou ik zelf de volgende info willen weten (geen idee of één van de monteurs dit zuiver heeft getest) in volledig kale setup: Wifi uit op modem, alle LAN netwerkkabels eruit. Dan één TV+ box met LAN kabel in die modem; of het zappen dan nog steeds anders is (trager) ten opzichte van andere klanten. En of de andere beschreven problemen dan ook nog spelen (al lijken die helemaal vaag en ongerelateerd daaraan eerlijk gezegd). Nogmaals, geen idee of dit al is uitgevoerd en ik verzoek het ook niet, maar als je het antwoord hierop al weet of wél zelf kunt uitvoeren, helpt dat mogelijk wel in de analyse. 

Die HBOmax meldingen bij opnames bekijken, echt een raadsel 🤔Gebeurt het ook soms bij terugkijken?
En als het gebeurt bij een opname, is het dan elke keer bij die opname? Dus poging 2,3, 4 en 5 van starten van diezelfde opname gebeurt het elke keer weer? En in de tussentijd kan een andere opname wel gestart worden en dan weer terug bij die eerste opname en dan wéér die HBO melding?

Poging tot een helpende hand...​​​​​​


Het is een gebed zonder einde om iets waar ik nooit om gevraagd heb, dat is wat zo frustrerend is.

De monteur heeft idd het zappen gecheckt op deze manier en moest zelf ook toegeven, dat ie dat niet eerder gezien heeft. Het is traag en heeft écht 1 of 2 seconden nodig om beeld en geluid samen te voegen. Vaak is het zelfs zo, dat het niet synchroon loopt met de lippen als iemand praat.

Sinds kort heb ik er iets nieuws bij: ik hoor alles qua geluid, maar de stemmen niet. Dus achtergrondmuziek of wat dan ook doet het, maar de gesproken stemmen hoor ik niet. Als ik dan even vooruit spoel dan komt dat weer terug. Dit is weer iets nieuws...houdt het dan nooit op!?

Het HBO drama blijft zich voordoen, net als het out of the blue uit zichzelf opstarten. Dit is overigens zowel bij live tv als bij opnames. En meestal is het zo, dat als ik een opname aanzet en in één ruk uitkijk? Dan gaat het meestal goed. Maar als ik het pauzeer en stop zet en later verder wil kijken? Dan is die opname op de tv niet meer aan te zetten. Op mijn tablet via de app overigens wel, maar op de tv gaat ie dan automatisch naar het beginscherm of de HBOMAX melding laat zich zien.

Als een opname niet meer aan te zetten is? Dan is die ook niet meer te zien op tv. Vandaag niet en morgen niet, die is dan onmogelijk nog terug te kijken.

Over de functionaliteiten die handiger/efficienter kunnen lees ik ook nergens iets terug over ergernissen, die bij meerdere mensen spelen. Zoals de startknop; als ik bij mijn moeder bij Ziggo (en voorheen bij KPN ook) terug wil naar het programma wat ik aan het kijken was, dan druk je 1 of 2x op de startknop/huisje en je gaat terug naar tv kijken. Als we dat nu doen dan moet je óf op OK drukken of het cijfer intoetsen van de zender die je wilt zien. Omslachtig.

Ook is het niet te zien hoe lang een tv programma nog duurt. Ja, als je het in z'n geheel opgenomen hebt, maar anders kan je niet zien hoeveel er nog resteert. Als het live bezig is, je zet later de opname aan dan laat ie niet zien wat er nog mist qua tijd. En anders gaat ie gewoon een vol nieuw uur aan. Ook niet handig. Maar het zal allemaal wel...ik vind het gewoon erg onlogisch. Geen tv zender meer zichtbaar op je display op het kastje, zonde. Mijn tv aanzetten werkt met de afstandsbediening niet (3 monteurs wéér verbaasd) en zo kan ik nog wel doorgaan...


Nog even nagevraagd: de start van de HBO app kan wél verklaard worden vanuit een netwerk issue! Dat gaat wel veranderen met een toekomstige update, maar voor deze case is het nóg een teken dat er iets niet pluis is met het netwerk, naast de trage zapps! Een launcher-app crasht, wat ook de herstarts van de ontvanger kan verklaren.

Oftewel: de test in een ‘schone situatie’ is nu wel erg de voor de hand liggende optie om te testen (zoals beschreven in mijn eerdere post). Of ga zelf b.v. na wat er allemaal in je lokale netwerk is aangesloten op internet en dus ook een verstoorder kan zijn van data-pakketten: denk dan echt aan álles: sonos, zonnepanelen, wasmachine, routers, switches, printers, laptops, computers, internet-radio en zo nog 1000 dingen die gebruik maken van het internet en potentieel een verstoring op je lokale netwerk kunnen geven.

Misschien niet de reactie waarop je hoopt, maar denk toch een stap in de goede richting. Uiteraard zal uiteindelijk een volgende monteur ook altijd clean willen testen. Probleem is echter vaak dat het probleem van een klant vaak niet aanwezig is op het moment dat een monteur er is. 
Als je zelf iets kan bedenken wat het kan zijn, en deze kan een paar dagen stroomloos, dan is dat al een valide test. 
In theorie kan de internetverbindig tussen KPN en het modem ook netwerkproblemen veroorzaken (in plaats van het lokale netwerk waar ook de ontvanger in hangt), maar dan zou je doorgaans ook wel issues ervaren op tablet, telefoons, computers. En is beeld op continue bais verstoord.

Wachten op de monteur om dit uit te laten zoeken is natuurlijk ook een prima optie!! Maar in ieder geval wat handvaten. 


Hier kan ik heel simpel in zijn: er is niks aangesloten op dit netwerk! Het is rechtstreeks bekabeld van de tv naar de tv-ontvanger en de box. Verder zit er niks aan vast en maakt niks er gebruik van. Ik werk als gids in het buitenland en vertrek volgende week naar Canada, Brazilië, paar reizen Jordanië, Argentinië, Antarctica, Aruba en dan is het februari. Tegen die tijd zie ik wel weer hoe het ervoor staat… En ja, al die maanden betaal ik keurig door voor iets wat ik niet eens gebruik en wat nu niet werkt… Mag ik dan alsjeblieft vragen, die 3 weken dat ik hier ben, dat het wél werkt!?


Haha, nou heb ik hier ook al issues? Krijg een melding, dat ene Bram heeft gereageerd... Ik klik op de link en niks geen reactie van Bram te zien?


Bram is moderator en ik vermoed dat ie '’gewoon'’ op een voor hem op dit moment verkeerd topic gepost had. En een moderator heeft de mogelijkheid z'n berichten te verwijderen. Wij niet...


@NicolevandenBroek62 dat lag inderdaad aan mij. Tussen het moment dat ik je topic geopend heb en mijn reactie heb getypt waren er meerdere reacties geplaatst. De pagina ververst pas op het moment dat ik mijn reactie plaats, dus zag ik dat te laat. Daarom heb ik mijn eigen reactie verwijderd. 🙂