Skip to main content

TV springt vanzelf van uit naar stand-by. als ik HDMI-kabel losmaakt gebeurt het niet meer. signaal  vanuit HMB2260 naar TV?

Hoi @Mart Batta . Welkom op het forum.

Ik snap het nog niet helemaal. Dus als je tv kijkt springt de ontvanger spontaan uit?

Heb je misschien een tijdklok/energiebesparing aanstaan? Dit kun je vinden bij de instellingen. 


Verhaal is anders. Als de tv op standby staat springt hij vaak gewoon aan en vraagt dan om aanzetten van de ontvanger 


Het probleem is dus je televisie toestel….

Om te testen: haal eens de hdmi kabel tussen ontvanger en televisie er enige uren uit terwijl de tv op standby staat. (N.B. doe dat bij de decoder, die is het makkelijkst te vervangen indien de aansluiting door plug erin/eruit defect raakt)

Oude(re) TV? Welk merk… type?


TV is van 2018 TCL 65 inch  TVU65SP6046

Eruit halen van HDMI-kabel al gedaan en dan springt hij niet meer uit standby


Gebruik eens een andere HDMI ingang van de TV.

Ik denk dat ie ook een HDMI ARC heeft en daar beter niet de ontvanger op aansluiten.

Ik heb een Samsung en die gaf in de begeleiding:

HDMI 1 : ARC, beter niet een ontvanger maar m.n. de versterker/soundbar

HDMI 2 : aanbevolen voor de ontvanger

HDMI 3 : Bluray speler


@Mart Batta Heb je  hier iets aan gehad?


Nee helaas niet. Ikheb ondertussen alle 4 de hdmi ingangen gebruikt, geen verschil, nog steeds springt tv vanzelf aan.


Irritant hoor. Is er ook een helpdesk /forum van het merk tv? Misschien herkennen ze het daar. 


TCL is wel het budgetmerk onder de budgetmerken. Is Chinees.

Kun je via het menu van de TV een fabrieksreset doen?


Klopt jouw info, 1000 eoro voor een 65?inch. Werkt verder prima, alleen geen verkoop/service in Nederland.. Durf geen fabrieksreset te doen omdat dan mogelijke andere zaken ook weer niet goed werken…..na de laatste update vanuit TCL werkte de standby niet meer. Na veel gesoebat extern bedrijf met stick software komen herstellen.