Skip to main content

Door verbouwing is TV te ver van Experia box komen te staan. Ik heb liever geen draad van experia box naar set topdoor het huis. Hoe lost men dit op? Heb Samsung  UE40H6202AWXXN

Je zou draadloze verbindingsets kunnen proberen maar de kans dat het niet werkt is vrij groot. Het is een houtje touwtje oplossing.  Electriciteitskabel zijn voor stroom en niet voor data. Het hoort nou eenmaal bekabeld te gaan. Jammer dat je met de verbouwing niet wat leidingen heb gelegd. 


Als je toch aan het verbouwen bent, dan zorg je gelijk voor een kabel door de muur of onder de vloer door. Zonde om deze kans voorbij te laten gaan.


Een langere kabel is altijd de beste oplossing.

En zo'n kabel kan je met bijvoorbeeld een gootje makkelijk wegwerken.

Ik heb de kabel bij het laminaat langs de muur lopen lopen onder de plinten.


Hi Keizer, welkom op het forum. 

Een kabel trekken is altijd de beste en meest stabiele oplossing. Powerline adapters zijn daarna de beste optie weer. 

Je zou draadloze verbindingsets kunnen proberen maar de kans dat het niet werkt is vrij groot. Het is een houtje touwtje oplossing.  Electriciteitskabel zijn voor stroom en niet voor data. Het hoort nou eenmaal bekabeld te gaan. Jammer dat je met de verbouwing niet wat leidingen heb gelegd. 

Laten we niet overdrijven. Devolo levert meer dan prima spul en verreweg in de meeste gevallen werkt dit goed. De kans dat het werkt is dus juist groot. Zelf gebruik ik nog de oude DVS 200, in de loop der jaren in meerdere woningen. Tot nu toe zonder problemen. We zien wel dat er gevallen zijn waarbij het niet goed werkt, en dan heeft Joep helemaal gelijk: electriciteitskabels zijn voor stroom en niet voor data.

Mijn advies is om het te gaan proberen mocht je geen kabel kunnen trekken. Je kunt ze namelijk ook weer retour sturen als ze niet goed blijken te werken. :relaxed:

Laat het me weten mocht verder nog vragen hebben. 


 

Mijn advies is om het te gaan proberen mocht je geen kabel kunnen trekken. Je kunt ze namelijk ook weer retour sturen als ze niet goed blijken te werken. :relaxed:

Laat het me weten mocht verder nog vragen hebben. 

Alex,

Als men actief is in dit forum, herkend men dat de verstoring met een powerline adapter vaak pas na jaren optreedt. Dat retour sturen kan natuurlijk maar men krijgt dan het geld niet meer terug. :smile:

Waarom de mensen met deze problemen niet gewoon op deze website wijzen. 

De kosten voor de KPN klant zijn dan zelfs minder dan powerlineadapters. 

https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur.htm


Ik ben het met je eens wat kabel trekken betreft. Dat de storing pas na jaren optreedt is nieuw voor mij, los van de topics op dit forum. Als het goed heeft gewerkt is er simpelweg ergens een verandering geweest in dat netwerk. Van nieuwe lamp tot een andere wasmachine of discolampen in de woonkamer. :sweat_smile:

 


Wat dacht je van storende Led verlichting….. 

 


Wat dacht je van storende Led verlichting….. 

 

Ook. Met kerst zien we het ook veel voorbijkomen als de kerstverlichting in de boom hangt. 


Door verbouwing is TV te ver van Experia box komen te staan. Ik heb liever geen draad van experia box naar set topdoor het huis. Hoe lost men dit op? Heb Samsung  UE40H6202AWXXN


heb je toevallig een netwerk kabel in je samsung tv

dan kun je het eenvoudig oplossen met een switch

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

als dit niet zo is raad ik aan een netwerk kabel te strekken / leggen

even veel werk maar krijg je later geen spijt van

die plc over lichtnet (internet via stopcontact) zou ik nooit gaan toepassen voor itv (draadloze verbinding set)

 


Keizer, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.