Skip to main content

Vele klanten,van KPN  vinden het vervelend dat iedere avond 4x/5x de TV opnieuw opstart,of stilstaand beeld.Dat kunnen ze toch s,nachts doen van KPN uit.(Opstarten/updaten),s,nachts doen. Gebeurd,sinds ik overgestapt ben naar-Alles in een. KPN glasvezel.7 Juli 2023.Monteur,moet zijn werk herstellen s.v.p. Opplossing graag.

Hoi @Tevreden KPN klant. 
Updates worden alleen 's nachts uitgevoerd.
Als de ontvanger overdag opnieuw opstart dan is dat een storing.
Niet dat het goed is, maar wel dat de KPN het echt niet doet.
Aannemende dat je de TV+ ontvanger hebt?
Hoe is deze aangesloten kun je dat vermelden?
Direct met een kabel of zit er nog wat tussen, b.v. een switch of een draadloze verbindingsset of een superwifi of of...


Hoi @Tevreden KPN klant., automatische udates gebeuren inderdaad niet op dat tijdstip. Zoals huistijger al aangeeft lijkt er iets anders te spelen bij jou. Kan je er meer over vertellen? De vragen die al gesteld zijn kunnen helpen om er een beter beeld van te krijgen. Vergeet niet dat wij niet zien wat jij ziet, wij zien alleen wat jij in je berichten noemt. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Waarom gebeurd dit,sinds ik overgestapt naar KPN,Glasvezel en alles in een(23-07-2023)Voorheen geen last,bij Online.nl .Iedere keer,melding KPN gaat weer opstarten,soms stilstaand beeld.Zet de TV uit,en 1 minuut later weer aan.en doet alles het weer. Heb alles al 8 jaar alles draadloos,DVS,van KPN 70 Euro toen.Wacht gewoon ,totdat KPN,met oplossing komt. Heb geduld.Evengoed Gr.Tevreden klant.


Hoe is de tv-decoder op de modem/router aangesloten @Tevreden KPN klant. rechtstreeks met een kabel of via de genoemde DVS’en?

Indien het laatste, sluit de tv-decoder (tijdelijk) dan eens rechtstreeks aan op de modem/router en kijk of het dan goed gaat, zo ja, dan weet je ook de oorzaak.

 


Ga het pas doen,een LANkabel aansluiten als het KPN opstarten heviger wordt,en niet meer draadloos aansluiten.Raadsel,nooit geen last,sinds ik overgestapt ben,is dat zo?Dus houd ik het nog even alles draadloos.Bedankt voor de informatie.Gr.KPN klant.


Zoals je het beschrijft klinkt het niet als een probleem aan onze kant, maar dat is nog niet met zekerheid te zeggen omdat we weinig informatie van je hebben. Wat voor type DVS heb je, welk nummer staat erop? Kan je de kabel wel proberen om te kijken of dat een verbetering geeft?

De DVS stuurt het signaal door via het stroomnetwerk in huis. Als er zware apparaten, zoals bijvoorbeeld een wasmachine, op dezelfde stroomgroep zitten kan dat effect hebben op het signaal. 

Nogmaals. wij weten alleen wat jij ons vertelt. Om met je mee te kunnen denken hebben we meer nodig.


Beste Jasper.Leuk,dat je blijft doorgaan voor een oplossing,bedankt!Jasper ik vertel jou.DVS:Type 6500.2 stuks 70 Euro.(8 jaar geleden) DVS-Verbinding,was altijd perfect. Gisteren 1x de KPN melding gehad:Opstarten/Vernieuwen,druk op oke,en was weer goed.Wacht, tot dat het opstarten,van KPN weer 5x,en  ieder kwartier gebeurd.Dan pas ga ik de kabel gebruiken. Misschien van Uw KPN kant ,heeft de laatste Update geholpen.Anders nog een keer updaten bij U.Als U niets meer hoort,is alles goed.


Ik denk dat we meer richting de DVS moeten kijken dan iets anders. De DVS updaten wij niet, maar dat kan je wel zelf doen via de Devolo Cockpit. Mogelijk is daar ook een update voor beschikbaar in de afgelopen 8 jaar dat je ze hebt. 


Je bent op 7 juli overgestapt naar glasvezel. Ben je daarbij ook een nieuw contract aangegaan?

Welk type TV ontvanger gebruik je?


Reageer