Skip to main content

Het gebeurt regelmatig dat tv niet opstart krijg dan navolgend beeld te zien. Je moet dan de ontvanger weer uit en aanzetten. Ik wijzig verder niets aan de bekabeling wan dat heeft het altijd goed gedaan. Waarom gebeurd dit?



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste @heinootje 

Dat is erg vervelend, welke merk & type tv & welke type TV ontvanger heb je?

Heb je de TV ontvanger eens een reset gegeven:

 Zou je daarna eens kunnen kijken of deze issue zich weer herhaald? Je zou het ook eens in een andere HDMI-ingang kunnen proberen.


Wij hebben een HMB2260 ontvanger en een Samsung serie 5 smart tv.

Wij hebben de tv al diverse keren gereset


Wij hebben een HMB2260 ontvanger en een Samsung serie 5 smart tv.

Wij hebben de tv al diverse keren gereset

Ik bedoel de tv ontvanger resetten, niet de tv. 👍🏼


Dat bedoelde ik ook


Hi @heinootje, het lijkt erop dat jouw televisie geregeld de tv-ontvanger niet ziet, dat is de reden dat je ‘geen signaal’ te zien krijgt. We zoeken hier op het forum graag met je mee naar de oplossing, ik zie dat Dennis al een poging gedaan heeft. Heb je de stappen van de reset die hij tipte al gevolgd?

Welke tv-ontvanger heb je, en klopt het dat deze met HDMI op jouw tv aangesloten is? Deze melding kan verschillende oorzaken hebben, het kan bijvoorbeeld in de HDMI kabel zitten, of in een van de HDMI aansluitingen van televisie of tv-ontvanger. Daarom is het belangrijk om een paar dingen na te kijken en uit te proberen. Als je de HDMI kabel tussen de tv-ontvanger en de tv in een andere HDMI poort van de TV aansluit (als het goed is zit deze nu in HDMI 1, verplaats deze naar bijvoorbeeld HDMI2), gebeurt er dan hetzelfde of werkt het dan goed? Dit is een goede test om in één keer zowel de poorten als de HDMI kabel te testen.


Hoi,

gisteravond werkte alles  prima, tot dat niet meer zo was.

Ik heb een vrij nieuwe Samsung tv, nieuwe HDMI-kabels, met een HMB2260.

Uit het niets stopte de witte afstandsbediening er mee.

Alles tot in de meterkast uit- en weer aangezet, HDMI-uitgang afgewisseld, niets helpt.

Ik krijg nog steeds de melding die hierboven ook als plaatje is ingeplakt met geen signaal.

Op “Menu” drukken op de witte afstandsbediening lukt niet, de tv reageert niet.

Op de HMB2260 staat geen foutnummer, alleen 3 rode streepjes en 4 groene rode achten, het aan/uit-knopje is groen.

Kan het zijn dat de HMB2260 defect is en moet worden vervangen?

Groet,

Peter

 


Hoi,

voor de volledigheid: er zitten nieuwe batterijen in de afstandbediening …. ;)

Peter


Hoi,

gisteravond werkte alles  prima, tot dat niet meer zo was.

Ik heb een vrij nieuwe Samsung tv, nieuwe HDMI-kabels, met een HMB2260.

Uit het niets stopte de witte afstandsbediening er mee.

Alles tot in de meterkast uit- en weer aangezet, HDMI-uitgang afgewisseld, niets helpt.

Ik krijg nog steeds de melding die hierboven ook als plaatje is ingeplakt met geen signaal.

Op “Menu” drukken op de witte afstandsbediening lukt niet, de tv reageert niet.

Op de HMB2260 staat geen foutnummer, alleen 3 rode streepjes en 4 groene rode achten, het aan/uit-knopje is groen.

Kan het zijn dat de HMB2260 defect is en moet worden vervangen?

Groet,

Peter

 

 

Zo?

Lijkt niet best.

Je zou kunnen proberen om hem leeg te maken. En anders heb je gewoon een nieuwe nodig.

 

 

Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

 

1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.

2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).

3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar 4Software verwijderen].

5. Selecteer Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen

 


Hoi,

bedankt voor de reactie.

De tv-ontvanger ziet er inderdaad zo uit zoals op het plaatje hierboven.

Ik heb geprobeerd 'm te resetten zoals hierboven geschetst, dat lukt niet, de groene knop reageert op geen enkel moment ergens op. Ik ga kijken hoe ik een nieuwe tv-ontvanger kan bestellen.

Groet, Peter


Ok. Je hebt een vrij nieuwe Samsung tv lees ik. Grote kans dat je de KPN itv app op kunt vinden. Kun je toch tv kijken.