Skip to main content

Sinds wij over gegaan van 100mb naar 200mb hebben we regelmatig last van storing. Ook valt ons op dat er met regelmaat in onze wij storing is. Heb zelfs laatst een probleem gehad dat ze mijn aansluiting verwisselend hadden met een andere klant (slordig). We maken regelmatig mee dat we niet terug kunnen kijken en krijg dan een server fout. Ook regelmatig zijn de opgenomen programma's slecht en hapert.
Met Telfort hadden we nooit problemen, maar de we hebben het afgelopen jaar meer storingen gehad dan  alle afgelopen jaren. Wat is er aan de hand??

Internet en alle andere dingen doen het perfect, het is enkel de TV en bij alle ontvangers.

Hi @digiton! Irritant dat de TV zoveel problemen geeft, dus ik kijk met je mee. 

Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Loopt er een internetkabel rechtstreeks van de ontvanger naar je modem, of zit er andere apparatuur tussen? 

Mocht er andere apparatuur tussen zitten, sluit de tv-ontvanger dan tijdelijk rechtstreeks bekabeld aan. Puur om te testen of de problemen er dan ook zijn of dat het dan beter gaat. 

Probeer ondertussen ook een reset van de tv-ontvanger. Ik ben benieuwd of dat ook al helpt. 🙂


De 1e ( hoofd) modem rechtstreeks aangesloten op de modem, andere met een switch. Deze modem is 2x gereset en helemaal opnieuw geladen. Maar storing is ook andere kastjes die in dit geval via een pro switch gaan. Er is binnenshuis niets al die tijd verandert. De problemen zijn begonnen toen wij over zijn gegaan van 100 naar 200 mb en toen een keer ergens in de wijk onze aansluiting is verwisseld met een andere klant. Het probleem is ook niet constant, mar zo nu en dan. Echter voorheen hadden wij nooit problemen.  Ook merken wij dat er de laatste tijd vaker storingen zijn in onze wijk met onze postcode.


Check. Even ter verduidelijking: Je modem hangt bij het (glasvezel)aansluitpunt in je woning en zorgt ook voor de wifi e.d. Je tv-ontvanger is het kastje waar je TV mee kijkt. 

Als ik jouw bericht lees is één tv-ontvanger dus rechtstreeks aangesloten en één met een switch, maar de problemen spelen op beide ontvangers ondanks het resetten. 
Staan er ook andere apparaten in huis aan en zijn die verbonden met het internet op het moment dat je de problemen merkt? Als er iets in huis aan het downloaden is bijvoorbeeld? 

Ook ben ik benieuwd welke foutmelding je precies krijgt. Je geeft aan dat hij een serverfout geeft, wat zegt de melding precies? 


Voor de zoveelste keer kan ik dus weer niet mijn opgeslagen opnames kijken, Zelfs niet via een app op de laptop. Het gaat goed met kpn. Wordt misschien tijd om naar iets anders te kijken


@digiton Er is een storing gaande, zie ook 

We zijn er druk mee bezig!Â