Skip to main content

Sinds de overgang van Telfort naar KPN hebben wij geen goede ontvangst op de tv. Om de haverklap heeft het modem opeens geen goede verbinding meer met de tv ontvanger. Soms wel meerdere keren per uur stokt alles. Ook al een frisse start gedaan en alles uit en opnieuw opgestart. Ook de gids laden duurt een eeuwigheid. Terugkijken geeft ook soms problemen. Als ik zo alles lees op het forum word ik er niet vrolijk van dat jullie niets doen en niet reageren. Wij overwegen dan ook over te stappen op een glasvezelnetwerk via Ziggo of Delta. Dit duurt al zo lang nu en er komt geen oplossing. 

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

Hoi @MDW65, welkom bij ons op het forum. De snelheid van de gids is een bekende situatie, daar wordt al aan gewerkt zoals je daar kunt zien. Wat is er precies met de ontvangst aan de hand? Wat gebeurt er precies? Zou je dat kunnen toelichten? En daarbij ook hoe de tv-ontvanger is verbonden met de Experia Box, is dat een directe kabel of is dat via een draadloze verbindingsset? Als je daarnaast ook je forumprofiel volledig kunt invullen, kan ik met je meekijken.


@Jasper er is niks gewijzigd aan de positie van de tv, experiabox en/of de signaalversterkers. Alles is zoals het altijd prima werkte bij Telfort. De foutmelding is stb nmc 400, een slecht contact tussen de box en tv ontvanger. Maar dit nooit en te nimmer gehad bij Telfort. Wij stappen over op glasvezel. Alles geprobeerd, ook een frisse start. Het is wel heel erg vreemd allemaal..


Dat het altijd gewerkt heeft is geen garantie dat het ook blijft werken, met techniek kan iets stuk gaan of beschadigen, ook als je zelf niets aanpast. Die foutmelding geeft aan dat het ergens tussen de apparaten zit, je zegt dat het nog net zo is als het bij Telfort was aangesloten, maar hoe was dat dan? Ik kan niet bij jou in huis kijken, ik weet alleen wat jij mij vertelt over de aansluiting. Zou je daarom kunnen toelichten hoe het precies is aangesloten? Dan kunnen we vanaf daar verder denken.


@Jasper lees je het bericht wel wat ik heb geschreven? Wij stappen over op glasvezel binnenkort en niet die van KPN. 


Dat had ik gelezen inderdaad, je zei dat je overstapte naar glasvezel. Doordat wij ook glasvezel hebben dacht dat ik dat je bedoelde dat je ons netwerk bedoelde, je zei er niet bij dat het van een andere aanbieder was. Vandaar dat ik je nog probeerde te helpen. Dan laten we het hierbij :slight_smile: