Skip to main content
Beantwoord

TV stopt na 4.5 minuten bij gebruik Netgear mesh netwerk

• May 19, 2025
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Omdat deze wifi in mijn huis niet heel goed is had een Netgear mesh in huis en werkte zonder problemen met odido. Bij overstap naar kpn stopte het beeld elke 4.5 minuten en na consultatie KPN werd er aangegeven dat netgear idd een probleem was.

Omdat wifi daarmee op plekken weg valt heb ik afgelopen week 2 TP-link routers aangeschaft, wifi 7, 3600Mb, 4 kanalen, etc, etc. Deze heb ik geinstalleerd gehad als aparte routers (bekabeld), and mesh, en nu als accesspoint  omdat dhcp van kpn moet komen (ergens gelezen). Maar ook met TP-Link stopt mijn beeld elke 4.5 minuten.

Mijn tv's zijn er 3 bekabeld en 1 via wifi maar dat is de wifi op de Box 14 met eigen kanaal. TP-link is ander wifi netwerk (ssid) ook op vaste kanalen en vast ip adres. Feitelijk dus geen storing onderling.

Op de box 14 zit allen de tv via de wifi, alle andere wifi clients lopen via TP-Link. En feitelijk heb ik dezelfde problemen als met netgear orbi.

Kan niet anders zeggen dat ik het compleet kak vindt dat het niet gewoon werkt zoals het normaal zou moeten en ligt echt aan KPN. IGMP staat uit op de TP-link router, mesh staat uit, dhcp via Box 14. Meest eenvoudige setup maar alsnog de problemen. Dus kiezen, slechte tv of slechte wifi... wie weet de oplossing?

Alvast bedankt,

Richard

Beste antwoord door rcs21080

Het is opgelost!

Alles nog eens ge-reset. Daarna op normale manier de TP-Link router geconfigureerd, op de router IGMP Snooping aan en naar versie 3 gezet (standaard op versie 2). Vervolgens op de KPN Box de TP-Link router in de DHCP server een vast IP adres gegeven buiten de DHCP range en op de TP-Link ook DHCP met eigen adres range gegeven.

Ik denk dat het om versie 3 ging, hierna ging ineens alles werken, maar zeker ben ik er niet van.

Alle tv's (4 stuks) werken zonder problemen

Richard

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 19, 2025

IGMP snooping moet iig aanstaan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2025

​@Leen59  Heb ik idd ook weer ergens gelezen en heb ik weer aangezet, IGMP Proxy moet uit staan volgens zelfde item in dit forum en daarom uitgezet. En het werkt nog steeds niet.

Heb nu de routers maar uitgezet, morgen verder.

Dank voor jouw input!

Richard

Leen59
Wijsgeer
  • May 19, 2025

Succes 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 20, 2025

Het is opgelost!

Alles nog eens ge-reset. Daarna op normale manier de TP-Link router geconfigureerd, op de router IGMP Snooping aan en naar versie 3 gezet (standaard op versie 2). Vervolgens op de KPN Box de TP-Link router in de DHCP server een vast IP adres gegeven buiten de DHCP range en op de TP-Link ook DHCP met eigen adres range gegeven.

Ik denk dat het om versie 3 ging, hierna ging ineens alles werken, maar zeker ben ik er niet van.

Alle tv's (4 stuks) werken zonder problemen

Richard