Skip to main content

Hallo

Ik woon in Eindhoven en elke avond tussen 23:00-23:30 hapert de TV. Beeld/geluid staat staan stil, gaan weer door, staan weer stil, gaan door, etc.. Dat is op alle TV zenders, op beide TVs (1 boven en 1 beneden). Na een half uur is het voorbij rond 23:30. 

Dit is al eerder gemeld en toen heb ik het oude modem ingeruild voor een nieuwe. Toen leken de haperingen even over. Maar nu zijn ze weer terug.

Zijn beide tv ontvangers aangesloten via DVS stekkers?

Wat gaat er om die tijd allemaal aan in huis? Verlichting? Vaatwasser, Kerstboom


Hoi @JorisVB, welkom op ons forum!
Zoals Dennis hierboven al noemt ligt de oorzaak hiervoor vaak in de draadloze verbindingssets 🙂 in de onderstaande topics kun je daar meer over lezen en oplossingen vinden.

 

 

Als je TV ontvangers direct op de experiabox zitten met een kabel en de rest van je verbinding valt ook weg is het het handigst om hierover zodra het stoort eens met ons te bellen op 0800-0402. Dat kan 24 uur per dag.


Nee, er gaan thuis geen timers aan/uit tussen 23:00-23:30.
En beide TVs zijn bekabeld, niet draadloos.
Toevallig is het de afgelopen 3 dagen weer goed gegaan, geen haperingen gezien.
Wel gisteravond tijdens het terugkijken van een eerder programma, rond 23:00 gedurende 1 seconde een storingsscherm gezien. Daarna liep het programma door.


Dus voor de zekerheid, dit soort kastjes of iets wat daar op lijkt heeft u niet in huis?

 


Ik heb er 2 in gebruik, maar die zijn bedoeld om een wifipunt in de serre van data te voorzien (al meerdere jaren, zonder verdere problemen).
De 2 TVs zijn met UTP kabels aangesloten. 1 direct en 1 via een switch aangesloten op het modem in de meterkast. beide TVs hebben tegelijkertijd last van de haperingen.


Ik heb er 2 in gebruik, maar die zijn bedoeld om een wifipunt in de serre van data te voorzien (al meerdere jaren, zonder verdere problemen).

Ze kunnen wel voor verstoringen zorgen. Ook als de tv er niet op aangesloten zit.

De 2 TVs zijn met UTP kabels aangesloten. 1 direct en 1 via een switch aangesloten op het modem in de meterkast. beide TVs hebben tegelijkertijd last van de haperingen.

Wat is het merk en type van de switch? Ondersteund deze igmp snooping? 


Die 2 DVS-en zijn van het merk ‘KPN’, misschien komt je dat merk bekend voor ;-)
De switch is een standaard Sweex netwerk switch.
Deze TV configuratie werkt zo al een jaar of 5, zonder problemen.
Het modem in de meterkast is  ongeveer een half jaar geleden vervangen (van v10 naar v12).
De 2 HDTV ontvangers hebben de laatste SW versie geinstalleerd.
Omdat beide TVs er last van hebben, en alleen tussen 23:00-23:30, zou ik het eerder zoeken in een tijdelijk verminderde bandbreedte van het netwerk. Voordat de data bij het modem aankomt.


Goedemiddag @JorisVB, ik heb de lijn nog even geprobeerd uit te lezen maar krijg geen verbinding met je experiabox.
Kun je je experiabox eens resetten met het paperclipknopje achterop en ons eens bellen op 0800-0402? Mijn collega's kunnen dan meteen op afstand even meekijken!


Ik zal dat vanavond doen.
 


Vrijdag avond (17e) was er weer een hapering op NLD1,2,3; rond 22:00. Het duurde maar ~5 minuten, de andere zenders hadden geen problemen.
Meteen de reset gedaan (“resetten met het paperclipknopje achterop”), maar vergeten te bellen.
De dagen daarna geen problemen meer gezien


Hallo

20220330 20:50

Het is een paar maanden goed gegaan maar sinds een paar dagen hapert de TV weer. Vandaag 20220330 tussen 20:00 en nu (20:50).

Ik heb alle hardware gereset maar beide TVs storen heel erg. Sommige zenders zijn onbereikbaar, sommige zenders lopen na 1 minuut weer vast.

Het is nu onmogelijk om TV te kijken.

 


Hallo

20220330 20:50

Het is een paar maanden goed gegaan maar sinds een paar dagen hapert de TV weer. Vandaag 20220330 tussen 20:00 en nu (20:50).

Ik heb alle hardware gereset maar beide TVs storen heel erg. Sommige zenders zijn onbereikbaar, sommige zenders lopen na 1 minuut weer vast.

Het is nu onmogelijk om TV te kijken.

 

Zou je als test de 2 DVS’en eens los kunnen koppelen en kijken wat er dan gebeurt. Wat voor verbinding heb je eigenlijk (DSL, glasvezel)? Ik woon ook in Eindhoven en heb nergens last van (glasvezel). Ik vermoed dat het toch in de verbinding of gebruikte apparatuur zit.