Skip to main content

We zijn inmiddels een half jaar verder, maar de TV en ontvanger werken nog steeds niet zoals het hoort!

Ondanks telefoontjes en al meerdere keren het resetten van de TV-ontvanger en de Experia box, vertoond de ontvanger een enkele keer een foutmelding, maar moet de TV na +/- 4 uur uitgezet worden, voordat je weer kan kijken, omdat er midden in het beeld een balk komt, dat de tv binnen 5 minuten uitgaat.

De helpdesk heeft een maand geleden beloofd, dat er een ‘technische’ storing aangemaakt zou worden, maar tot op heden geen enkele reactie.

Maar, al 30 jaar klant, je wordt blij gemaakt met een gratis film.

Wanneer wordt het probleem met de TV-ontvanger nu eens opgelost???

Hoe is de tv ontvanger aangesloten is dat bekabeld of via draadloze adapters


De TV is bekabeld , via de tv-ontvanger, rechtstreeks aangesloten op de experia box


Heb je een glasvezel of koperverbinding en welk type modem heb je.

Dat automatisch uitzetten van  de tv is dat wellicht een instelling op je TV 


We hebben een glasvezel verbinding met KPN Experia V10 modem.

De TV instelling komt niet uit de TV zelf, ook bevestigd door KPN. De TV is een nieuwe Philips van twee maanden oud, is niet vanwege de storing vervangen.


Vul je forum profiel aan met je postcode, huisnummer en klantnummer in het prive gedeelte dan zien de KPN moderators wie je bent zodra je topic aan de beurt is .

Welk type tv ontvanger heb je precies en heb je het Glasvezelkastje al eens 2 minuten van de stroom gehaald


Functie: apparaat uitzetten na niet bediende periode. 

Dit kan uitgezet, maar alleen door jou zelf.

omdat er midden in het beeld een balk komt, dat de tv binnen 5 minuten uitgaat.

Dat is van de televisie zelf en niet van de ontvanger. Pak de afst.bed. van je televisie (niet die witte van kpn) en via de instellingen kun je dit verlengen of vaak ook uitzetten. 

Nota Bene. Iedere keer als je het volume (iets) wijzigt op je tv gaan de 4 uur voor het televisietoestel opnieuw in.

 

In de tv-ontvanger (ander apparaat) zit zo'n functie ook. Ook dat kan uitgezet of verlengt worden via de afst.bed. van kpn (de witte). Onder menu Instellingen → Stand-by.

Als het aan staat dan is dit wat je op de tv ontvanger te zien krijgt.

 


Goedemorgen @Johannes Ol, heb je de instelling op je TV nog kunnen vinden?
Zo nee, wat voor TV heb je? Heb je iets van een typenummer en merk? Dan zoek ik ook even voor je.


Goedemiddag, de melding op de tv, is inderdaad van de tv zelf, excuus. Naar aanleiding van de input, heb ik dit gevonden.

inmiddels krijg ik zo genoeg van de Arris tv ontvanger, dat ik nu alles toewijs aan de ontvanger.

Maar, het beeld, opname of tv, vertraagd en/of

loopt vast; de tv ontvanger feet nog steeds 2/3 x per week, een foutcode.


de tv ontvanger feet nog steeds 2/3 x per week, een foutcode.

Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. 

Ik neem aan dat je een koperaansluiting hebt en niet glasvezel? Indien koper wat is de lijnsnelheid DSL (dat is niet hetzelfde als die van je abonnement).

Er zit verder niks tussen de Experiabox als een DVS (verbinding via stopcontactadapters) of een switch?


Peter, we hebben een 200/36 glasvezel aansluiting. Er ligt rechtstreeks een datakabel tussen de experts box en de tv ontvanger, begin dit jaar een nieuwe kabel gelegd.


Okee.

Ik neem aan dat het de Arris vip2952 betreft. Er kan natuurlijk iets mis mee zijn.

Zou je eens een frisse start willen doen? Dan wordt i.i.g. de software volledig nieuw ingeladen.

En misschien heeft @Thomas nog een idee?


Beste Peter,

ik wil alles doen, maar ik heb al zo’n 15x de ontvanger uit en aan gezet; 4/5 keer een frisse start gedaan; de kom helpdesk heeft al 3x de software verwijderd en geïnstalleerd, daarnaast is de experiabox ook al gereset. Zo zitten we al een half jaar, ook met de belofte dat KPN er een storing voor aanmaakt.

En dat allemaal voor een abonnement van €115 per maand.

Het is zeker niet persoonlijk bedoeld, maar wellicht begrijp je mijn moedeloosheid en irritatie.

Maar, ik wil niet naar een andere provider.


Ik hoop dat @Thomas dan een omruil voor je in gang wil zetten. Dan wordt de huidige ontvanger i.i.g. '’buiten spel'’ gezet.

De afst.bed. houd je bij een omruil. En houd de gegevens ITV abonnementsnummer en ITV pin bij de hand om de nieuwe te installeren in dat geval.


Dat zou top zijn, ik ben heen benieuwd.


Goedemorgen @Johannes Ol, excuses voor mijn late reactie. Dit moet goed op te lossen zijn maar ik kan me ook wel goed voorstellen dat dit enorm frustreert! Ik kijk graag even mee maar heb nog wel wat meer informatie nodig.
Welke foutcodes krijg je precies te zien?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? (zou je daarbij ook het serienummer van de storende ontvanger kunnen toevoegen onder “persoonlijke opmerkingen"? 


Bedankt voor je reactie Thomas, excuus dat ik nog niet gereageerd hebt. Ik heb de laatste tijd weinig ‘live’ TV gekeken en me dus ook niet hoeven ergeren.

De foutcode die we krijgen is; STB-NMC-400. Daarnaast reset ik 1 op de 3 keer dat ik TV kijk, de decoder omdat er vertraging in beeld en/of opnames zit.

Ik heb beide merken decoder al gewisseld, maar dit levert helaas ook geen verbetering op.

ik heb mijn profiel aangevuld.


Bedankt voor je gegevens @Johannes Ol, je schrijft dat het wisselen van de ontvanger het probleem niet oplost. Bedoel je daarmee dat je de foutcode ook met de andere ontvanger krijgt of dat de foutcode zich met de ontvanger meeverplaatst naar je andere TV?


Thomas,


We hebben twee soorten ontvangers. In de woonkamer kijken we het meeste TV, meer dan in de slaapkamer en op zolder. Het probleem constateren we hoofdzakelijk in de woonkamer​​​​​, gisterenavond weer. Maar, is ook voorgekomen in de slaapkamer. 

Ik heb inderdaad de ontvanger van zolder met de woonkamer verwisseld, maar hou hetzelfde probleem.


Bedoel je dat de andere TV ontvangers ook storen in de huiskamer of dat je een probleem ontvanger hebt die ook stoort in de slaapkamer en op zolder?


Goedemorgen Thomas, excuus voor de onduidelijkheid. Ik heb inderdaad de tv ontvangers gewisseld. Elke tv ontvanger geeft een storing in de woonkamer. Maar, dit s ook de plek waar het meest, vaakst en langst tv wordt gekeken.

De ontvanger is rechtsreeks aangesloten met een nieuwe cat 6 utp kabel op de experiabox in de kelder, hier zit niets tussen.


Ah duidelijk, in dat geval verwacht ik namelijk niet dat het in de TV ontvanger zit!
Er zijn nog een paar dingen die we kunnen controleren.

  • Zou je de internetkabel eens in een andere poort op je experiabox kunnen proberen?
  • Is het mogelijk om het ook eens te testen met een andere internetkabel om deze toch uit te sluiten?
  • Is je internet verbinding verder wel netjes stabiel?
  • Kun je ook je experiabox eens een terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Hi Thomas,

Ik wil natuurlijk alles proberen, maar punt 1 en 4 is al eens gebeurd, samen met de KPN helpdesk; punt 2, ik heb er al een nieuwe kabel aangezet. Ons glasvezel internet + Wifi geeft verder geen problemen, zie link; https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/99b2a810-b2fb-11eb-a94e-35209e8375e8


Als de storing ongeacht ontvanger op dezelfde plek is dan is het de verbinding van Experiabox naar ontvanger.

Er ligt rechtstreeks een datakabel tussen de experts box en de tv ontvanger, begin dit jaar een nieuwe kabel gelegd.

Daar zou het dan eens wel in kunnen zitten.

Zou je kunnen (willen) testen met een kant-en-klare kabel, dus inclusief fabriek af RJ25 connectors. Direct van Experia naar ontvanger.


Goedemorgen Peter,

Er ligt een professionele (ik werk bij een groep bedrijven met een E-installatateur en en een AV bedrijf) originele kabel met de standaard (af fabriek) connectoren.


En toch… Aangezien het ongeacht decoder op die éne plek steeds gebeurt…. Zou ik…. (you know what i mean :wink: ).

Quote:
Als de storing ongeacht ontvanger op dezelfde plek is dan is het de verbinding van Experiabox naar ontvanger.

Of: switch ertussen?