Skip to main content

Ik heb ruim 3 jaar tv storing gehad fout melding blauw beeld. Monteurs over de vloer gehad dvd 650 en 1200 gekocht. WiFi versterker zwart model nieuw gekocht. Samen met 1200 aangesloten weer steeds blauw . Vorige week 1200 losgekoppeld en wel WiFi versterker alleen aangesloten en sinds dien super beeld ook in m’n slaapkamer. Ook daar alleen zwarte WiFi versterker. En geen enkele storing. Nu is m’n vraag weten ze dat bij de klanten service Kpn dan niet. 

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Jawel, zo goed als iedereen die bij KPN werkt slaapt in de avond slecht als ze DVS hebben verkocht.
Als monteur zou ik ze ook op me bus hebben maar om plek te besparen en aangezien ik ze liever niet wil verkopen staan ze heel mooi in me berging tot ik ze terug mag sturen. 


Belachelijk toch.  


@Aimyfay 

De DVS is namelijk het probleem, door de vervuiling op het 230 volt netwerk.

Beter kan je overstappen op KPN tv+, dan krijg je de DIW7022 en die werkt perfect op WIFI via de Box12.

En nog een nadeel van de DVS, ze verbruiken veel energie (volksmond stroom).

 

Of vaste UTP (cat5E of Cat6) kabels gebruiken.😉

 

Belachelijk toch.  

Dus niet belachelijk, maar logisch gevolg van.


De powerline techniek zoals dvs dan overkoepelend heet, kan echt wel goed werken, mits het 230V net maar schoon genoeg is. 
Helaas, en dat is de ervaring van medewerkers die ze leveren, zijn er bovenmatig veel verstoringen, en het kan zijn dat jij of de bovenburen de wasdroger of de vaatwasser start en het is alsnog niet meer Ok. 

Er is eigenlijk altijd wel een mogelijkheid om een kabel te trekken, dan maar even een paar uurtjes in de zooi. 


@EAZ1964 en @Aimyfay 

 

Of wat ik vermelde overstappen op KPN tv+.

De DIW7022 werkt namelijk perfect op WIFI.

 

En behalve alle ellende van de DVS door de grote verstoringen op het 230 volt netwerk, verbruikt een DVS ook aardig wat energie (volksmond stroom).

Dus of de nieuwe tv box DIW7022 via WIFI of de huidige box met vaste kabel.

Geen problemen meer en veel minder energie verbruik.😉😊


Vaak worden powerlines (DVS) ook niet goed aangesloten, als je een powerline met randaarde hebt, hoort deze ook in een geaard stopcontact, want dan doet de randaarde mee met de signaalverwerking, dus wordt het systeem sneller.

Verder worden powerlines vaak niet in een vrij stopcontact gebruikt, maar in een meervoudig stopcontact met daarbij nog meer aangesloten apparaten.

Verder worden powerlines, tegen het duidelijke advies van KPN in, gecombineerd gebruikt, dus zowel voor data als voor tv kijken.

 


En behalve alle ellende van de DVS door de grote verstoringen op het 230 volt netwerk, verbruikt een DVS ook aardig wat energie (volksmond stroom).

Dus of de nieuwe tv box DIW7022 via WIFI of de huidige box met vaste kabel.

Geen problemen meer en veel minder energie verbruik.😉😊

Ik ben echt geen voorstander van DVS, de techniek heeft zijn beperkingen, maar we moeten wel zuiver blijven over het energiegebruik.

Uiteraard is bekabeld beter. Echter een moderne powerline zit zo op 6 watt, en omdat je er twee nodig hebt is het wel meer dan een switch, maar zeker niet meer dan als je er draadloos heen zou moeten. Je TV gebruikt gauw een 100watt :-)


@EAZ1964 

 

De nieuwe DIW7022 KPN tv+ decoder werkt via WIFI en dan heb je helemaal geen DVS nodig.

Dat scheelt meteen 12 watt.

En dat de tv meer verbruikt, wil nog niet zeggen dat je 12 watt maar ok moet vinden. Ook op die 12 watt kan je aardig wat besparen.  12 watt is 105 KWh (kilowatturr) per jaar.