Skip to main content

Hoi, 

 

Ik heb de DIW7022 kpn google tv kastje. Over het algemeen ben ik zeer tevreden hier over helemaal omdat het google tv is met een kpn sausje er over.

Ik heb alleen 1 super vreemd probleem. Als ik gewoon tv wil streamen via het kastje blijft het beeld hangen na 2 seconden. Wanneer ik de stream 5 seconde terug spoel blijft de stream vlekkeloos door gaan. Ik heb al een factory reset gedaan dit heeft niet geholpen.

Ik heb meerdere tv's met gewoon de google chromecast met google tv , wanneer ik daar de kpn app op installeer heb ik dat probleem niet.

@Lanta

Wat bedoel je met “gewoon tv streamen” 

 

Als je de Sagacom DIW7022 aanzet en je drukt bijvoorbeeld op 4 (RTL4) dan gaat hij meteen naar RTL4.

Als hij op multicast en “beste beeldinstellingen” staat, dan heb je een super mooi beeld.

 

Je hoeft dus niet via de Chromecast te casten. 

 

Hoe is de Sagacom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit daar allemaal tussen)


Hoe heb je jouw TV+ Box aangesloten, met een netwerkkabel of via WiFi?

Als met een netwerkkabel, zit er dan nog iets tussen de TV+ Box en de Experia/KPN Box en zo ja wat (merk en type)?

Als via wifi wat is dan het merk en type van het wifi toegangspunt waar deTV+Box mee verbonden is?


@Lanta

Wat bedoel je met “gewoon tv streamen” 

 

Als je de Sagacom DIW7022 aanzet en je drukt bijvoorbeeld op 4 (RTL4) dan gaat hij meteen naar RTL4.

Als hij op multicast en “beste beeldinstellingen” staat, dan heb je een super mooi beeld.

 

Je hoeft dus niet via de Chromecast te casten. 

 

Hoe is de Sagacom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit daar allemaal tussen)

Als ik naar rtl4 gaat loopt staat het beeld na 2 seconde vast. Druk ik op pauze en dan weer play (dan loopt hij dus iets achter op live tv ) dan doet hij het gewoon. De box zit verbonden met ethernet er zitten 2 switches tussen en een usg allemaal van ubiquiti.

Heb op de fritsbox van kpn ingesteld dat de USG in DMZ staat.

 

Switch 1

 

Switch 2 meterkast

 

 


Staat IGMP snooping aan op die switches?

Loopt de TV stream wel door als je de TV+ Box op unicast mode instelt?

Welk merk en type router gebruik je?

Draait daar een IGMP proxy server op?


Staat IGMP snooping aan op die switches?

Loopt de TV stream wel door als je de TV+ Box op unicast mode instelt?

Welk merk en type router gebruik je?

Draait daar een IGMP proxy server op?

Igmp snooping staat aan. Ik zie nergens de optie dat de tv+ box op unicast kan instellen 


Lekker handig dat als je op die antwoord knop drukt dat je dat niet meer kan terug draaien 🤦🏻


Lanta schreef:

Ik zie nergens de optie dat de tv+ box op unicast kan instellen 

Instellingen - informatie - naar beneden scrollen.


Lanta schreef:

Ik zie nergens de optie dat de tv+ box op unicast kan instellen 

Instellingen - informatie - naar beneden scrollen.

Super nice! Nu hij op unicast staat werkt het perfect!


Dat vermoeden had ik al, maar toch zou je eigenlijk multicast willen want daarmee is een betere beeldkwaliteit te realiseren.

Het lijkt erop dat de IGMP instellingen op jouw netwerk niet correct zijn.