Skip to main content

Wij hebben momenteel nog TV via Caiway maar willen graag alles van KPN gaan gebruiken.

Ik zie dat ik alles via internet kan toevoegen aan mijn huidige abonnement maar ik had er nog een paar vragen over.

 

Want moet ik zelf mijn abonnement bij Caiway zelf opzeggen? of gebeurd dit automatisch?

En per wanneer kunnen we gebruik maken van de KPN TV functies?

Is dit per direct of moeten we zelf nog iets aansluiten etc?

 

Alvast bedankt,

 

Groeten Gery

Leuk dat je overweegt om Interactieve TV aan je KPN internet toe te voegen en welkom op het forum! :cake:

Heb je al een Hussel internet abonnement bij KPN?
Zie je in MijnKPN dat je bij je huidige abonnement TV kan toevoegen?

Aangezien je al een abo bij KPN hebt kun je geen gebruik maken van de overstapservice. Caiway dien je dus zelf te beëindigen.

Er zal ong. 5 werkdagen overheen gaan. Abonnement moet aangepast en je moet de tv-ontvanger toegestuurd krijgen. Deze sluit je op een utp poort van het modem aan.

Tip: zeg Caiway TV pas op als je KPN tv spelend hebt. Dan heb je weliswaar een maand overlap, maar wel zekerheid m.b.t. tv kijken.


Top Bedankt! daar kan ik wat mee.

 

Ik zie inderdaad dat ik zelf alles kan toevoegen, maar ik wilde just in case even wat vragen plaatsen.

De meterkast waar de router staat is overgens al vrij vol… is de tv-ontvanger van KPN erg groot?

En de oude tv verbinding gaat gewoon via de kabel, gaat het via KPN via wifi of internet? omdat deze in de moden/router moet worden aangesloten?

 

En bedankt voor je tip, ik stel sowieso nog wat vragen om zekerheid te hebben voor ik iets aanschaf :)

 


De tv-ontvanger van KPN zal je bij je TV moeten plaatsen natuurlijk, niet in de meterkast. Er moet wel utp zijn v.a. de Experiabox (i.d. meterkast) naar de plek waar je tv staat en waarbij de kpn tv-ontvanger komt te staan.

De verbinding naar de tv-ontvanger is dus inderdaad internet. En van de tv ontvanger naar je tv met een HDMI kabel (er zit er eentje van 1,5 meter bij).

Coax maakt KPN geen gebruik van.


Top dankje!

 

Dan moet ik even kijken ofdat dat gaat lukken qua UTP kabels.

(hij moet de woonkamer dan door getrokken worden)

 

In ieder geval bedankt voor je snelle reacties!

 


Hi @dedas-50, welkom op het forum. 

Ik heb weinig toe te voegen aan de reacties van Peter. Waarvoor dank @PeterG:relaxed:

Laat ons hier weten mochten we nog iets voor je doen. 


Toch nog 1 kleine vraag qua internetsnelheid van de tv.

Momenteel hebben we niet echt snel internet (buitengebied.. geen probleem verders).

De 4g buitengebied ontvanger al een tijdje geinstalleerd maar dat haalt weinig tot niets uit.

Maar alles werkt dus dat is belangerijk.

 

Maar stel dat ik de tv via KPN neem en dat aansluit op de router.

Wat zou er gebeuren als er tijdens het tv kijken iemand bijvoorbeeld op youtube zit? of iemand anders in het huis zit te gamen?

Tevens moet ik om de zoveel dagen mijn werkbestanden (paar gig duurt een paar uurtjes) downloaden vanaf mijn werkplek naar de huiscomputer.

Zou dit betekenen dat ik die tijden slechte verbinding heb of zelfs geen tv?

 

Alvast bedankt voor de snelle reacties !


De interactieve TV gebruikt uitsluitend de snelheid die via de DSL lijn beschikbaar is. Dat moet dan wel minimaal 10 Mb/s zijn om überhaupt KPN ITV af te kunnen gaan nemen. (!)

Het deel via 4G is écht voor (overig) internet-gebruik beschikbaar.

Noot.
Als je bv TV gaat kijken via NLziet dan gaat dat 'gewoon’ via internet en zal en kan dus ook het 4G deel gebruiken. Als ITV dan geen optie is (door te lage DSL snelheid) dan is dat mogelijk te overwegen.


Top dankje Peter!

 

Bij speedtest zie ik dat wij 40mbs download en 14 upload hebben.

Dat zou in theorie genoeg moeten zijn voor de TV functie neem ik dan aan?

De snelheid is wel verdeeld over meerdere apparaten dus voordat ik het aanvraag wil ik graag weten of het werkt zonder problemen.

Als dit verders zonder problemen zou moeten werken weet ik genoeg en stap ik meteen over.


Bij speedtest zie ik dat wij 40mbs download en 14 upload hebben.

Heb je die speedtest wel gedaan ZONDER het 4G modem! Dus dat uitgeschakeld/afgekoppeld. Anders meet je dat mee.

Want bij een DSL van 40 kán je niet eens 4G-buitengebied krijgen….


speedtest zonder 4g is inderdaad net krapjes aan 10 mbs… denk niet dat dat hem gaat worden dan?

vreemd dat ik verders qua werkbestanden downloaden geen verschil merk of de 4grouter aan of uit staat.


Met 9 Mb/s is één ontvanger met HD ontvangst mogelijk.

vreemd dat ik verders qua werkbestanden downloaden geen verschil merk of de 4grouter aan of uit staat.

Dat zal dan niet zo veel Mb/s verbruiken.


Top dankje Peter voor al je snelle reactie! ideaal!

 

Ik ga kpn even opbellen om te kijken of zoiets mogelijk is om uberhaupt te testen voordat ik vastzit aan een periode.

Ik ben er in iedergeval uit dankje!


Als je nu al een Hussel Thuis abo hebt kan je ITV voor minimaal één maand toevoegen. Werkt het niet goed genoeg dan zit je dus max. één maand (dus 30/31 dagen) eraan vast.

Heb je al eens in je MijnKPN gekeken of daar de mogelijkheid wordt geboden?


is inderdaad een optie die ik eens ga proberen! dank!