Skip to main content

Sinds een dag of 10 ervaar ik een behoorlijke vertraging bij het zappen. Regelmatig geen (zwart) beeld wat alleen is te verhelpen door terug te gaan naar vorige zender en weer terug, eenzelfde gedrag voor m'n tv op de slaapkamer. Er is recent niks aan het netwerk in huis gewijzigd dus vraag ik me af of er iets verandert aan KPN zijde? Heb een glasvezel verbinding echter niet het idee dat deze daadwerkelijk in gebruik is.

Graag een oplossing.

 

Hier zelfde probleem 


KPN hartstikke bedankt. na 2 maal opnieuw in de wachtrij gezet te zijn en 3 kwartier verder krijg ik na het uitleggen van het probleem de opdracht om de tv receiver van kamer en slaapkamer te verwisselen. De heer aan de telefoon van KPN vraagt nog niets eens je klantcode, postcode of iets anders waarmee duidelijk is met welke klant ze spreken. KPN jullie service wordt met de dag steeds slechter en de bezetting op de call centers steeds armoediger. Ook ontmoedigingstactiek is een tactiek maar hou je hiermee klanten aan boord?

Een ontevreden klant die zijn weekend gaat besteden aan het zoeken naar een alternatief.


Kunt u aangeven hoe de TV ontvangers op het netwerk gekoppeld zijn, Is dit met een directe kabel op het modem of gaat dit mogelijk via een DVS en of WiFi apparatuur ?

Aan KPN zijde is hierin niks verranderd anders zouden er wel meer meldingen ook hiervan staan vermoed ik, Dus moeten toch even uitzoeken wat hier dan speelt.

Wellicht kunt u ook nog aangeven welke TV ontvangers u heeft ( Typenummers )


Gewoon doen wat de medewerker vraagt, dat doet hij echt wel met een goede bedoeling. Probeer eens de tv receiver terug te zetten naar fabrieksinstellingen.  Via menu, instellingen,  systeem en dan frisse start. Als dat niet helpt toch bellen en geef de medewerker een kans om te helpen. 


Hier ook hetzelfde probleem, dus dit speelt bij meer mensen.

Tv ontvanger direct aan een kabel aan een Netgear switch met igmp snooping.

Router is een fritzbox 7590

Internet snelheid is gewoon rond 824mb down en zo'n 900mb up tijdens tv kijken (gemeten met speedtest-cli 1.1.1.28 van ookla)

 

Wat is er aan de hand. Dit heb ik bij xs4all nooit gehad.

Ik heb hier 2x een VIP 5202 met de volgende de versies:

HTML: v4.139.203

NMC: 8.0.138_1

DBL: 7.12.3

RBL: 3.0.18

 

Zeg maar als er nog meer info nodig is.

Sukru heeft gelijk, de standaard helpdesk van KPN is een lachertje. Kunnen ze ook niks aan doen. Ze volgen dezelfde vragenlijst als de chatbot denk ik. Volgens mij is er geen kennis vereist voor de eerste lijn. Is gewoon call center. Altijd zo geweest en de reden waarom ik destijds xs4all had. KPN plus zou nu het alternatief moeten zijn, maar dat gaan we zien.

@LaurensZalm 

Blijkbaar hebben meer mensen hier last van en is er echt iets aan de hand.


Je kunt nog zo neerbuigend doen tegen mensen die gewoon hun best doen, maar gewoon een double  check met een tweede stb kost te veel moeite? En maar klagen👎


@kevster

Mijn reactie is niet neerbuigend.

Misschien nogmaals lezen. Sukru zegt ook dat het probleem op beide stbs aanwezig is, dus ze omwisselen heeft dan geen zin.

Ik weet niet zo goed waarom je hier zo reageert, want je reacties dragen niets bij aan de vragen die gesteld worden.

Wel fijn voor de mensen van de helpdesk dat je het voor ze opneemt, maar het is op deze plek niet echt behulpzaam.


Oke beide stb's. En een evt nt is al 2 minuten van stroom geweest en het modem is al gereset? Zijn simpele maar toch belangrijke stappen. Helpt dat niet dan bellen, 1e lijns zal dan hoogstwaarschijnlijk een ticket maken voor de back office en die zullen dan terugbellen met een oplossing. 


Goedemorgen allen, mocht je een V10 hebben kan het helpen deze te resetten (door het paperclipknopje 10 seconden ingedrukt te houden.
Mogelijk is dit gerelateerd aan de onderstaande storing

Als dat het niet verhelpt wil ik jullie vragen een eigen topic voor je vraag aan te maken, dit probleem zit 90% van de tijd in de aansluiting tussen de TV ontvanger en de experiabox. Omdat dit voor jullie allemaal verschillend is is het niet handig dat allemaal in een topic te doen.

@Sukru, ervaar jij nog problemen met zappen en TV kijken?
Zo ja, kun je toelichten wat voor apparatuur je gebruikt en hoe je alles aangesloten hebt zitten?
Als je meerdere TV ontvangers hebt, heb je dit probleem op alle ontvangers?
Ik kijk op afstand ook graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


klagen heeft blijkbaar geen zin… soortgelijk topic vind ik overal op dit forum. Zonder dat er een oplossing komt. EN alles opnieuw starten dat had ik zelf al bedacht.. dat werkt niet zoals je ook overal terugleest..

Als er zoals mensen dit rapporteren dan is het toch duidelijk dat de fout bij KPN zit.